Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Витяг з протоколу № 8 спільного засідання колегії Харківської обласної державної адміністрації та зборів адміністративно – господарського активу області від 20 грудня 2010 року "Про створення належних умов для перебування підопічних в інтернатних установах системи органів праці та соціального захисту населення".

ВИТЯГ З ПРОТОКОЛУ № 8  
СПІЛЬНОГО ЗАСІДАННЯ КОЛЕГІЇ
ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
ТА ЗБОРІВ АДМІНІСТРАТИВНО – ГОСПОДАРСЬКОГО
АКТИВУ ОБЛАСТІ
від 20 грудня 2010 року

 

3. Про створення належних умов для перебування підопічних в інтернатних установах системи органів праці та соціального захисту населення

 

Проаналізувавши та обговоривши питання діяльності інтернатних установ системи органів праці та соціального захисту населення області, колегія Харківської обласної державної адміністрації та збори адміністративно-господарського активу області відмічають, що головним завданням стаціонарних установ є надання якісних соціальних послуг, забезпечення належних умов для проживання, соціально-побутового обслуговування, медичної допомоги громадянам похилого віку, інвалідам, дітям-інвалідам, які перебувають на повному державному утриманні, через мережу стаціонарних установ, до якої входять 18 будинків-інтернатів, розрахованих на проживання 3617 підопічних.
Станом на 1 грудня 2010 року фактично мешкають в інтернатах 3168 підопічних, з яких 373 дитини-інваліди.
Необхідні умови для їх утримання, лікування, відпочинку тощо забезпечують 1,9 тис. працівників, що в цілому задовольняє потребу в штатних одиницях.
Основні завдання, що поставлені перед інтернатними закладами у частині додержання вимог законодавства із захисту прав громадян похилого віку, інвалідів та дітей-інвалідів, виконуються. Вжито дієвих заходів щодо призначення пенсій та державних соціальних виплат підопічним.
В інтернатах психоневрологічного профілю мешкають 243 недієздатні особи, які мають опікунів, встановлених у судовому порядку, що дає змогу реалізувати їх право на отримання належної їм частки пенсії.
У дитячих будинках-інтернатах (Шевченківський, Комарівський, Богодухівський) проживають 255 дітей з розумовими вадами розвитку та психічними розладами. З них: 22 особи мають статус дитини-сироти, 120 дітей – позбавлені батьківського піклування.
Позитивним у діяльності дитячих закладів є створення молодіжних відділень для утримання осіб віком від 18 до 35 років, які потребують стороннього догляду, побутового і медичного обслуговування, освітніх та реабілітаційних послуг, що дозволяє продовжувати процес соціалізації дорослих осіб в умовах одного закладу. Всього в молодіжних відділеннях мешкають 118 осіб.
Кількість вихованців дитячих будинків-інтернатів системи соціального захисту населення складає 2,8% від загальної кількості дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, що проживають на території області.
Суттєве зменшення кількості дітей у дитячих будинках-інтернатах за останні роки дозволило створити більш оптимальні умови їх утримання та виховання.
Протягом поточного року до дитячих будинків-інтернатів зараховано 22 дитини, відраховано – 16, у тому числі повернуті на виховання батькам – 8 дітей, що свідчить про позитивний результат роботи з соціальної адаптації дітей.
Одним із факторів забезпечення якісного обслуговування підопічних є фінансування установ.
Слід зазначити, що видатки на утримання будинків-інтернатів на 2010 рік, які були визначені Міністерством фінансів України в сумі 75,4 млн. грн., задовольняють річну потребу лише на 60%.
У загальному обсязі фінансування захищених статей видатків складає майже 93% і лише 7% – інших статей (послуги зв’язку, поточні ремонти, відрядження тощо). Така тенденція у фінансуванні зберігається протягом останніх років.
Дефіцит видатків на харчування, придбання медикаментів, медичного обладнання покривається за рахунок пенсійних коштів. За 11 місяців їх надійшло 18,8 млн. грн., з яких значна частина витрачена на придбання продуктів харчування (62%).
Для покращення стану утримання підопічних керівниками установ проводиться робота із залучення благодійної, гуманітарної та спонсорської допомоги. Загальна сума цієї допомоги склала 794,0 тис. грн. Активно ведеться робота у цьому напряму в Шевченківському (178,3 тис. грн.) та Комарівському (157,5 тис. грн.) дитячих будинках-інтернатах.
Не менш важливим питанням є стан охорони праці, атестація робочих місць, пожежна безпека. Слід зазначити, що лише в двох закладах встановлена автоматична пожежна сигналізація. На проведення зазначених заходів в інших установах необхідні кошти у сумі 4,1 млн. грн.
Понад 27,0 млн. грн. необхідно на зміцнення матеріально-технічної бази будинків-інтернатів та приведення її у відповідність до вимог чинного законодавства.
Проте, на проведення капітальних, поточних ремонтів, придбання необхідного обладнання та його устаткування, кошти майже не виділяються.
На капітальні ремонти були виділені кошти з обласного бюджету лише у 2008 році – 3,7 млн. грн. З них найбільш вагома частка використана на проведення капітального ремонту Ржавецького психоневрологічного інтернату – 1,5 млн. грн.
Харківською обласною санітарно-епідеміологічною станцією за результатами перевірок дотримання санітарного законодавства в інтернатних установах підтверджені висновки щодо необхідності проведення поточних і капітальних ремонтів житлових корпусів, інженерних мереж, допоміжних будівель та споруд, оновлення насосного обладнання, ремонтних робіт очисних споруд та будівництва локальних очисних споруд для безперебійного очищення стічних вод, заміни прального обладнання тощо.
Термінової заміни потребує водонапірна вежа у Безмятеженському психоневрологічному інтернаті, де існує протікання, що може призвести до забруднення питної води та спалаху інфекційних захворювань. Кошторисна вартість заміни водонапірної вежі складає 299,3 тис. грн.
Аналіз стану житлових приміщень більшості психоневрологічних інтернатів не відповідає санітарно-гігієнічним вимогам у зв’язку з їх розміщенням у пристосованих будівлях, побудованих без урахування вимог до закладів цього типу. Із дев’яти інтернатів психоневрологічного профілю найбільш проблемними є Ржавецький та Богодухівський.
Матеріально-технічна база харчоблоків також потребує оновлення: недостатня кількість виробничих цехів у Панютинському та Безмятеженському психоневрологічних інтернатах, відсутня механічна припливно-витяжна вентиляція у Піско-Радьківському психоневрологічному інтернаті. Питання будівництва у Ржавецькому психоневрологічному інтернаті нового харчоблоку чи реконструкції існуючого не вирішується протягом 20 років.
Одним із складових завдань інтернатних закладів є цілодобове медичне обслуговування підопічних.
В інтернатах медичну допомогу надають 36 лікарів, 177 медичних сестер.
Проте, протягом тривалого часу інтернати залишаються не укомплектованими лікарями необхідної кваліфікації.
Відсутній дитячий психіатр та педіатр у Комарівському дитячому будинку-інтернаті.
У Липецькому, Червонооскільському, Піско-Радьківському, Ржавецькому психоневрологічних інтернатах відсутність лікарів-психіатрів не дозволяє забезпечити вихованців належною психіатричною допомогою.
У Червонооскільському психоневрологічному інтернаті протягом тривалого часу розміщення підопічних здійснюється без урахування їх профілю, клінічного стану та психологічних особливостей.
У Ржавецькому психоневрологічному інтернаті не створені належні умови соціально-побутового і медичного обслуговування підопічних.
Установи в повній мірі забезпечені спеціальними засобами пересування. Майже всі будівлі, де мешкають інваліди, обладнані засобами для безперешкодного доступу. Труднощі у пересуванні осіб з обмеженими фізичними можливостями існують у Ржавецькому психоневрологічному інтернаті, де відсутній пандус при сходах до житлового корпусу.
Не менш важливим чинником якісного надання соціальних послуг в інтернатних закладах є раціональне харчування підопічних.
Загальний обсяг коштів, витрачених у поточному році на харчування, становить 18,3 млн. грн. Співвідношення використаних на харчування коштів загального і спеціального фондів відповідно складає 38% та 62%. Тобто, забезпечення продуктами харчування здійснюється переважно за рахунок частки пенсій підопічних, що не відповідає меті створення інтернату в частині повного державного утримання підопічних.
Витрати на харчування одного підопічного становлять у середньому 20,0 грн. на добу. У кожному інтернаті не виконуються на
10% – 30% норми харчування по всіх найменуваннях продуктів.
Найбільш збалансованим є харчування у Богодухівському геріатричному пансіонаті і Куп’янському психоневрологічному інтернаті.
Одним із шляхів додаткового забезпечення продуктами харчування є підсобні господарства, які функціонують при 14 будинках-інтернатах. Підопічні забезпечуються продуктами харчування власного виробництва в середньому на 30% – 40% від потреби. У Богодухівському дитячому інтернаті, де підсобне господарство функціонує більш потужно, норми по молоку та м’ясу виконуються на 100%.
З метою контролю за веденням фінансово-господарської діяльності у поточному році фахівцями Головного управління праці та соціального захисту населення Харківської облдержадміністрації здійснено перевірку діяльності 12 інтернатних установ.
За результатами проведених перевірок виявлені порушення фінансово-бюджетної дисципліни на загальну суму 1,2 млн. грн., з них: призвели до збитків – 35,9 тис. грн., відшкодовано 28,6 тис. грн. (79%), інші порушення фінансової дисципліни усунуто на 98%.
За наслідками проведених перевірок до дисциплінарної відповідальності притягнуто 4 посадові особи, до матеріальної – 2.
З метою виконання наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 09.09.10 № 274 “Про проведення перевірок організації обслуговування та проживання осіб в інтернатних установах сфери управління органів праці та соціального захисту населення”, розпорядження голови обласної державної адміністрації від 18.10.10 № 568 “Про проведення перевірок діяльності інтернатних установ системи органів праці та соціального захисту населення”, колегія Харківської обласної державної адміністрації та збори адміністративно-господарського активу області вирішили:

1. Інформацію заступника голови обласної державної адміністрації
Шурми І.М. про діяльність інтернатних установ системи органів праці та соціального захисту населення взяти до відома.

2. Першому заступнику голови Харківської обласної державної адміністрації (Бабаєв В.М.), заступнику голови – керівнику апарату обласної державної адміністрації (Хома В.В.), заступникам голови обласної державної адміністрації (Шурма І.М., Алексейчук В.В.) ініціювати визначення та встановлення шефства над інтернатними установами системи органів праці та соціального захисту населення з числа промислових та сільськогосподарських підприємств, правоохоронних органів.

Термін: до 1 лютого 2011 року

3. Заступнику голови обласної державної адміністрації (Шурма І.М.) підготувати звернення від обласної державної адміністрації до народних депутатів України та депутатів обласної ради з проханням вирішити питання щодо надання допомоги установам системи органів праці та соціального захисту населення шляхом закріплення шефства.

Термін: до 1 лютого 2011 року

4. Богодухівській, Борівській, Вовчанській, Зміївській, Золочівській, Ізюмській, Харківській, Шевченківській районним державним адміністраціям сприяти запровадженню та здійсненню шефства трудових колективів, громадських організацій, благодійних фондів тощо над інтернатними установами системи органів праці та соціального захисту населення, а також діяльності підприємств, установ, організацій з надання допомоги закладам та особам, які в них перебувають.
Запропонувати виконавчим органам Харківської, Куп’янської, Лозівської міських рад здійснити аналогічні заходи.

Термін: протягом 2011 року

5. Головному управлінню праці та соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації (Захуцька О.В.) разом із Головним фінансовим управлінням Харківської обласної державної адміністрації (Овсянніков С.І.) підготувати пропозиції щодо зміцнення матеріально-технічної бази інтернатних установ з подальшим включенням заходів до Програми соціального захисту населення на 2011 рік.

Термін: до 30 грудня 2010 року

6. Обласній комісії з техногенної безпеки та надзвичайних ситуацій підготувати пропозиції щодо заміни водонапірної вежі у Безмятеженському психоневрологічному інтернаті.

Термін: І півріччя 2011 року

7. Головному управлінню праці та соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації (Захуцька О.В.):
7.1. Забезпечити постійний контроль за раціональним та ефективним використанням фінансових ресурсів, збереженням комунального майна, дотриманням платіжної, фінансово-господарської та кошторисної дисципліни в інтернатних установах.
7.2. Надати до обласної державної адміністрації узагальнену інформацію з питань встановлення шефства над інтернатними установами системи органів праці та соціального захисту населення.

Термін: до 1 березня 2011 року

8. Директорам інтернатних установ системи органів праці та соціального захисту населення:
8.1. Забезпечити стале функціонування інтернатних установ, додержання санітарно-протиепідемічного режиму та дотримання інтернатними установами Нормативів мінімального споживання при наданні соціальних послуг громадянам похилого віку та інвалідам, затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 08.12.06
№ 462.

Термін: протягом 2011 року

8.2. Здійснювати постійний контроль за цільовим використанням коштів, що надходять до інтернатних установ від Пенсійного фонду України та органів соціального захисту населення, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 04.03.04 № 269 “Про затвердження Порядку зарахування та використання коштів, що підлягають перерахуванню Пенсійним фондом або органами праці та соціального захисту населення установам (закладам), де особи перебувають на повному державному утриманні”.

Термін: протягом 2011 року

8.3. Привести штатні розписи інтернатних установ у відповідність до вимог наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 01.10.08 № 411 у частині введення посад лікарів необхідної кваліфікації.

Термін: І квартал 2011 року

8.4. Забезпечити виконання у повному обсязі натуральних норм харчування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.02 № 324 „Про затвердження натуральних добових норм харчування в інтернатних установах, навчальних та санаторних закладах сфери управління Міністерства праці та соціальної політики”.

Термін: протягом 2011 року

9. Директорам дитячих будинків-інтернатів системи органів праці та соціального захисту населення забезпечити неухильне виконання Закону України “Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування” в частині примусового стягнення аліментів на користь неповнолітніх дітей з батьків, які позбавлені батьківських прав.

Термін: протягом 2011 року

10. Головному управлінню праці та соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації (Захуцька О.В.) підготувати проект розпорядження голови обласної державної адміністрації з означеного питання.

Термін: до 27 грудня 2010 року


Голова обласної державної
адміністрації, голова колегії М.М. ДОБКІН