Децентралізацію у сфері освіти обговорили під час бібліомосту
16 грудня на базі Харківської обласної універсальної наукової бібліотеки відбувся черговий вебінар, присвячений питанням децентралізації.
Вебінар, присвячений децентралізації в сфері освіти, продовжив серію заходів, які проходять в рамках проекту USAID «Діалог» Асоціації міст України у співпраці з програмою IREX «Бібліоміст» та Харківським регіональним офісом з підтримки реформи місцевого самоврядування та децентралізації за підтримки Харківської обласної державної адміністрації.
У районних, міських, сільських та селищних бібліотеках Харківщини до заходу залучилися представники майбутніх об’єднаних громад, закладів освіти та культури, депутати місцевих рад.
Заступник директора Департаменту науки і освіти ХОДА Олена Байназарова презентувала учасникам вебінару основні положення проекту Закону України « Про освіту».
«Основне завдання освітньої реформи – перенесення центру прийняття рішень в системі освіти безпосередньо до громади, залучення представників громадськості до роботи кваліфікаційної комісії та прийняття кадрових рішень у галузі», - зазначила Олена Байназарова.
Серед проблемних питань галузі учасники вебінару назвали підвезення дітей до місць навчання, стан доріг, які зв’язують населені пункти з майбутнім центром громади, а також і матеріально-технічне та методичне забезпечення закладів освіти.
«Сьогодні важливо всі ці питання окреслити та планувати конкретні шляхи їх вирішення по кожній майбутній громаді, - зазначила керівник Харківського регіонального офісу з підтримки реформи місцевого самоврядування Діана Баринова. - Зараз ми знаходимося ще в процесі об’єднання громад, і тому у нас є деякий час на підготовку всієї необхідної інфраструктури. Саме вирішення інфраструктурних питань майбутніх об’єднаних громад, в тому числі для забезпечення функціонування системи освіти, є одним з пріоритетів фінансування з Державного фонду регіонального розвитку. І ми можемо вже сьогодні використовувати цей ресурс».
Учасники вебінару дійшли згоди щодо того, що громадськість, в першу чергу - батьки учнів, повинна навчитися спільно вирішувати, в тому числі, і питання організації освіти на своїй території.
«Саме громадськість повинна взяти на себе контрольні функції. Ми маємо зрозуміти: якщо ми витрачаємо бюджетні кошти на освіту – повинні контролювати її якість», - наголосила Діана Баринова.