Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Діагностика освітніх втрат: результати першого року моніторингового дослідження якості освіти в умовах воєнного стану

Діагностика освітніх втрат: результати першого року моніторингового дослідження якості освіти в умовах воєнного стану

Державна служба якості освіти презентувала результати першого етапу загальнодержавного моніторингового дослідження якості освіти в умовах воєнного стану.

У тестуванні з української мови та математики (алгебри та геометрії) взяли участь учні 280-ти закладів освіти з різних регіонів України – 6189 шестикласників та 6188 восьмикласників. Учні 14-ти шкіл Харківської області виконували тести онлайн, а також відповіли на запитання онлайн-анкети, що стосувалися різних аспектів навчання.

Більшість учнів 6 – 8-х класів виконали діагностичні тести на середньому рівні: з математики – 54 % (6 клас), 64 % (8 клас); з української мови – 60 % (6 клас), 61 % (8 клас) за 4-рівневою шкалою.
Найвищі результати продемонстрували учні, які навчаються у закладах освіти східних областей (Харківської, Донецької, Луганської) та м. Києва.

За інформацією управління Державної служби якості освіти у Харківській області, тестування ще раз підтвердило різницю у результатах навчання учнів з міста та села – учні з міських шкіл отримали кращі результати, ніж із сільських. Школярі, які вимушено перебувають за кордоном, виконали тести краще, ніж ті, хто наразі мешкає в Україні. Також на результати вплинули: статус ВПО, режим роботи закладу освіти, уміння користуватися комп’ютерною технікою, соціально-економічні чинники, робота вчителя на уроці, виконання домашніх завдань, додаткова підтримка в навчанні. Дослідження з’ясувало, що молодші учні (шестикласники) менш стійкі до різних чинників, які можуть впливати на результати навчання, ніж старші (восьмикласники).

«Найбільш вагомим чинником, що впливає на якість навчання є робота вчителя на уроці. Це підтверджують і результати вивчення якості освітнього процесу в умовах дистанційного навчання, проведеного у школах 30-ти територіальних громад області, – наголошує Світлана Вольянська, начальник управління Державної служби якості освіти у Харківській області. – Мотиваційна складова уроку, використання методів, прийомів і засобів навчання для активного сприйняття навчального матеріалу, взаємодія та психологічна підтримка кожної дитини, чіткі інструкції до виконання завдань, зрозуміле й справедливе оцінювання – саме на цьому необхідно зосередити увагу кожному вчителю в новому навчальному році».  

Із звітом про результати загальнодержавного моніторингового дослідження якості освіти у закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану можна ознайомитись за посиланням.

Довідково: Моніторингове дослідження проведено у травні 2023 року спільними зусиллями Державної служби якості освіти, Інституту освітньої аналітики, Українського інститутом розвитку освіти, проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe), Команди підтримки реформи Міністерства освіти і науки України.

Дане дослідження проводитиметься поетапно протягом трьох років: другий етап відбудеться у травні 2024 року, третій етап – у травні 2025 року.