Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

В опитуванні щодо дистанційного навчання взяли участь понад 9 тисяч старшокласників області

В опитуванні щодо дистанційного навчання взяли участь понад 9 тисяч старшокласників області

Про результати анкетування, яке проводили з 21 грудня по 10 січня, розповіла під час брифінгу 19 лютого директорка Департаменту науки і освіти Харківської ОДА Анжеліка Крутова.

Передумовою для проведення онлайн-опитування учнів 10-11 класів закладів загальної середньої освіти Харківської області стала пандемія COVID-19, через яку навчальні заклади були вимушені перейти на дистанційну форму навчання. 

«З труднощами, пов'язаними з дистанційною формою навчання, зіткнулися всі - і батьки, і діти, і педагоги, - розповіла Анжеліка Крутова. - Оцінивши таку ситуацію, голова Харківської облдержадміністрації Айна Тимчук ще у грудні минулого року ініціювала проведення такого соціологічного дослідження з питань організації освітнього процесу за дистанційною формою навчання».

До проведення опитування були залучені фахівці Центру соціально-гуманітарних досліджень ХНУ імені В.Н. Каразіна. Респондентами опитування стали учні 10-11 класів закладів загальної середньої освіти Харківської області. Участь в анкетуванні взяли всі школи області та міста Харкова. Опитування було анонімним, та всі дані використовувались лише в узагальненому вигляді.

Усього участь у опитуванні взяли 9288 учнів (майже 40% від загальної кількості учнів 10-11 класів Харківської області), з них 5449 (59%) дівчат і 3839 (41%) хлопців. Близько половини опитаних старшокласників (51%) навчаються в загальноосвітніх школах, 29% - у ліцеях, 12% - у гімназіях, 4% - у навчально-виховних комплексах, 4% - у спеціалізованих школах.
 
Майже всі респонденти (99%) навчаються в державних школах, у приватних - лише 1% опитаних. 52% опитаних проживають в обласному центрі, місті Харкові, 48% - в інших населених пунктах Харківської області (33% проживають у міських населених пунктах, 15% - у селах).

За словами провідного інженера Центру соціально-гуманітарних досліджень ХНУ імені В.Н. Каразіна Ігоря Даниленка, онлайн-анкетування охопило не тільки питання організації дистанційного навчання, а й про вільний час, плани старшокласників.

«Це дуже широке дослідження, багато питань. Ми вивчали питання, пов’язані з освітнім процесом, безпосередньо з дистанційним навчанням: які проблеми виникають, як ставляться школярі до дистанційного навчання, якою мірою вони готові до цього. Також ми питали як школярі живуть, про їхній спосіб життя, що вони роблять у вільний час, як проводять дозвілля та які плани мають», - розповів Ігор Даниленко.

Так, згідно з дослідженням вдалося виявити, що основною проблемою дистанційного навчання учні вважають надмірне навчальне навантаження. Цей варіант відповіді обрали 44% опитуваних. 36% визначили основною проблемою брак живого спілкування з друзями та однокласниками. На третьому місці серед відповідей – відсутність мотивації для онлайн-навчання - 34%.

Анжеліка Крутова зазначила, що під час анкетування вдалося визначити потребу в актуалізації питань дистанційної освіти на рівні області.

«Це створення умов та організація дистанційного та змішаного навчання, використання єдиної платформи та якісної підготовки вчителів для проведення онлайн-уроків, - розповіла Анжеліка Крутова. - Департамент активно долучається до формування такої методичної підтримки з метою зробити дистанційне навчання, сам процес комфортнішим та ефективнішим. Результати опитування були надані всім закладам освіти. Вони можуть використовувати цю інформацію для покращення навчального процесу». 

Подібне анкетування відтепер буде проводитись два рази на рік - перед зимовими та літніми канікулами.

З результатами дослідження можна ознайомитися тут.