Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

У «кожедубівців» почалася льотна практика на вітчизняних літаках ХАЗ-30

У «кожедубівців» почалася льотна практика на вітчизняних літаках ХАЗ-30

3 липня курсанти ІІ курсу льотного факультету ХНУПС у рамках першої льотної практики перейшли до польотів на легкомоторних літаках типу ХАЗ-30.

«Знайомство з небом» відбуватиметься протягом наступних понад трьох місяців на летовищі Харківського аероклубу ТСОУ імені Валентини Гризодубової. По завершенню навчання у кожного курсанта на особистому рахунку буде не менше ніж 45 годин польотного часу.

За словами керівництва аероклубу, для забезпечення льотної практики курсантів виділено п’ять літаків, декілька одиниць спеціальної автомобільної техніки, а також створено усі необхідні умови для навчання і відпочинку військовослужбовців.

До загальної програми першої льотної практики увійшло виконання таких вправ: політ по колу, у зону на простий пілотаж, політ за маршрутом на різних висотах, робота у складі пари тощо. Після виконання юнаками ознайомчої та вивізної програм разом з льотчиками-інструкторами їм дозволять виконати самостійні польоти, що стане фінальним етапом усієї цьогорічної практики.

Перед початком перших у житті польотів «кожедубівців» на аеродромі відбувся урочистий мітинг.

«Сьогоднішня подія є знаменною датою в житті кожного льотчика. Підкорення неба – це копітка і дуже відповідальна робота. Тому уважно слухайте льотчиків-інструкторів, які на цьому аеродромі стануть для вас батьками. Хай щастить усім курсантам на їхньому шляху до оволодіння професією військового льотчика», - звернувся до курсантів начальник штабу – перший заступник начальника ХНУПС, військовий льотчик І-го класу генерал-майор Олексій Котов.

Після передпольотної підготовки «кожедубівці» у супроводі льотчиків-інструкторів по черзі піднялися у небо на легкомоторному літаку.

«Перший політ був ознайомчим і тривав протягом 30 хвилин у діапазоні висот від 100 до 900 метрів на швидкості до 200 кілометрів за годину, - пояснив начальник  Харківського аероклубу імені Валентини Гризодубової ТСОУ Сергій Філатов. - До речі, майже усі льотчики-інструктори, які залучаються до навчання курсантів, мають досвід служби у Збройних силах України. Тому їм було легко знайти підхід до хлопців, розуміючи усю нестримну жагу до польотів другокурсників».

За словами Олексія Котова, ця програма - початковий етап підготовки військового пілота, який дозволяє визначити, чи готовий курсант до подальшого навчання на військових літаках. Після  ознайомлення хлопців з можливостями ХАЗ-30 їх допустять на другий рівень майстерності із залученням вже реактивного літака Л-39 «Альбатрос» та транспортного Ан-26. А на завершальній сходинці підкорення неба майбутні офіцери сідатимуть до кабін бойових літаків типу МіГ-29 чи Су-25.

Довідка. Літак ХАЗ-30 розроблений та зібраний на Харківському державному авіаційному виробничому підприємстві та призначений для первинного навчання пілотів аероклубів, льотних училищ військової і цивільної авіації, а також для виконання польотів приватними особами. Літак оснащений австрійським двигуном Rotax-912 ULS з тягнетрилопатевим повітряним гвинтом. Його максимальна швидкість – 200 км/год., довжина розбігу – 100 м, довжина пробігу – 100 м. Літак виконує зліт і посадку на повітряно-посадковій смузі зі штучним чи ґрунтовим покриттям.