Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Вручено нагороди Харківської облдержадміністрації до 100-річчя дизелебудування в Україні

Вручено нагороди Харківської облдержадміністрації до 100-річчя дизелебудування в Україні

Сьогодні в Національному технічному університеті "Харківський політехнічний інститут" відбулись урочистості з нагоди 100-річчя дизелебудування в Україні. У них взяв участь перший заступник голови ХОДА Володимир Бабаєв. За вагомий особистий внесок у підготовку висококваліфікованих фахівців, впровадження у виробництво наукових досягнень, високий рівень професійної майстерності і трудові досягнення Почесними грамотами ХОДА та Подяками голови ХОДА відзначено ряд наукових діячів НТУ "ХПІ", керівників і фахівців ДП "Завод ім. В.О. Малишева "та КП" Харківське конструкторське бюро двигунобудування ". Вручаючи нагороди, Володимир Бабаєв звернувся до всіх присутніх зі словами глибокої вдячності: «Завдяки вашому розуму, вашим рукам українське дизелебудування не померло. Більш того, його і сьогодні добре знають за кордоном. Я хочу побажати вам здоров'я і нових вдячних учнів - продовжувачів розпочатої вами справи. Побажати новітніх розробок, які будуть затребувані не тільки в нашій країні, а й в усьому світі».

Довідка. У 1911 році вперше в Україні на Харківському паровозобудівному заводі було розпочато роботи з конструювання та виробництва дизелів для промисловості і сільського господарства. Також у Харкові - в НТУ «ХПІ» зародилася перша в Україні наукова школа з двигунобудування. Її представниками є більше 200 докторів і кандидатів технічних наук. Двадцять випускників стали Генеральними конструкторами по ДВС, серед яких найбільш відомими є К.Ф. Челпан, головний конструктор дизеля В-2 танка Т-34; І.Я. Трашутін, генеральний конструктор Челябінського заводу ДВС спеціального призначення; О.Г. Івченко, засновник і генеральний конструктор ЗКБМ "Прогрес"; М.І. Кваша, генеральний конструктор ЦКБ "Лазурит", творець підводних човнів російських ВМС «Баракуда».
У 1931 році створено конструкторське бюро з танкових дизелів і розпочато роботи зі створення дизеля В-2 для легендарного танка Т-34.
Наприкінці 50-х років разом з конструкторами заводу ім. Малишева вченими кафедри ДВЗ НТУ «ХПІ» створено новий тепловозний дизель Д-70, який протягом наступних 20 років перевершував найкращі світові аналоги того часу.
Незважаючи на істотний спад в галузі, протягом останнього десятиліття КП ХКБД був створений уніфікований ряд високооборотних малолітражних дизелів багатоцільового призначення. Успішно виконано Пакистанський контракт, розроблено та розпочато виготовлення двигунів 3ТД-3А в рамках Іракського контракту.