Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

«Анкета клієнта» - повноцінний договір з фінансовою установою

«Анкета клієнта» - повноцінний договір з фінансовою установою

А ти читаєш документи перед тим, як ставити під ними підпис?

Якщо ні, справи кепські! Адже своїм підписом ти погоджуєшся з умовами, які зазначені в документі. А там можуть бути прописані не тільки твої права, а й обов’язки, які доведеться потім виконувати.

Це стосується і договорів з фінансовими установами та навіть анкет-заяв банку.

Анкета-заява банку в окремих випадках може стати кредитним договором.

Наприклад, ти підписав анкету-заяву клієнта або договір обслуговування з банком. 

Крім звичайної платіжної картки, отримав ще кредитку з лімітом 5 тис. грн.

В анкеті-заяві ти поставив «галочку», що ознайомився з умовами та правилами обслуговування, погоджуєшся з договором, готовий роздрукувати свій примірник із вебсайту банку. До того ж ти зобов’язався стежити за зміною умов обслуговування на вебсайті банку.

З часом ти міг перестати користуватися карткою, однак не став її закривати.

За цей час кредитний ліміт у розмірі 5 тис. грн переріс у борг 20 тис. грн.

Як так могло статися?

Особливість у тому, що така анкета або договір приєднання можуть бути фактично кредитним договором із банком. Згідно з Цивільним кодексом України такі документи прирівнюються до кредитних договорів. Проте навіть у таких анкетах повинні бути прописані основні умови фінансової послуги. Якщо цієї інформації немає, фінансова установа порушує твої права.

Уважно читай документи, на яких ставиш підпис, та виконуй умови угод з фінансовими установами.

Якщо фінансова установа порушила твої права, звернися до Національного банку. 

Як можна звернутися до НБУ:

- написати до чат-боту «НБУ Контактний центр» в месенджерах (вайбері або телеграмі); 

- зателефонувати до контакт-центру – 0 800 505 240;

- заповнити онлайн-форму для звернень на сайті НБУ.

Більше інформації читай на #ЗнайСвоїПрава.