Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Освітяни Харківщини підбили підсумки своєї роботи та обговорили сучасні виклики

Освітяни Харківщини підбили підсумки своєї роботи та обговорили сучасні виклики

27 серпня відбулась обласна серпнева педагогічна конференція.

Під час заходу обговорили організацію якісного освітнього процесу в новому навчальному році.

Відкрив педагогічну конференцію голова ХОДА Олексій Кучер. Він привітав освітян з початком нового навчального року та побажав усім учасникам навчального процесу витримки та міцного здоров’я.

«Треба визнати, що цей рік для нас не був легким, враховуючи події, які пов’язані з коронакризою. Проте ми продовжуємо рухатися вперед, - звернувся до педагогів Олексій Кучер. - Повірте, сьогодні ми багато чого робимо, щоб не пройти в «червону зону» карантину. Я знаю, що всіх вас це турбує. Тож я розраховую, що навчання 1 вересня розпочнеться, хоч і в дещо інших умовах, ніж це було раніше».

Серпнева конференція відкриває педагогічний тиждень, у межах якого в усіх закладах освіти області пройдуть педагогічні конференції та засідання педрад. Під час цих зібрань обговорять організацію змішаних навчань учнів і студентів, а також те, які платформи й технології дистанційної освіти є найбільш ефективними.

Під час конференції начальниця управління Державної служби якості освіти у Харківській області Світлана Вольянська зауважила, що в цілому минулий навчальний рік попри карантин став успішним. Також вона розповіла про результати загальнонаціонального опитування щодо підготовки до нового навчального року, яке провела служба в серпні цього року. Респондентами стали засновники закладів освіти, директори шкіл, батьки, учні та педагоги.

«Виявилось, що сьогодні на якість освіти впливають три фактори: це спільне розуміння якості освіти (тобто, взаємодія всіх учасників освітнього процесу), майстерність педагогічного працівника й ефективність управління. Це свідчить про те, що в нашому суспільстві почалося формування спільного розуміння якості освіти», - підкреслила Світлана Вольянська.

Також опитування показало, що директори шкіл готові до змішаного навчання, вони й вчителі змінили своє ставлення до дистанційного навчання. Проте, з іншого боку, школа не готова до впровадження двох змін навчання. Крім того, на думку 52% батьків, якість навчання через карантин погіршилася.

Своєю чергою директор Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти Олександр Сидоренко також говорив про вплив на якість навчання коронакризи.

«Карантинні заходи дивним чином вплинули на результати зовнішнього оцінювання. Наприклад, у цьому році на 63% зросла кількість тих дітей, які отримали 200-бальні оцінки. Очікували іншого - що карантинні заходи сприятимуть значному пониженню якості освіти, а вийшло навпаки», - сказав Олександр Сидоренко.

Проте, на його думку, в сьогоднішніх умовах важливо вміти поєднати роботу вчителя в дистанційному варіанті з роботою учня.

Також під час заходу обговорили питання готовності вишів та закладів професійної освіти. Особливо сторони навчального процесу наполягали на матеріально-ресурсному забезпеченні закладів освіти для можливості працювати в карантинних умовах.

Директорка Департаменту науки і освіти ХОДА Анжеліка Крутова зауважила, що в області приділяється постійна увага стану й розвитку освіти та науки. Це підтверджується підтримкою вчених Харківщини, молодих науковців, започаткуванням та проведенням конкурсів на здобуття обласних та іменних стипендій в галузі науки та освіти.

«Проаналізувавши підсумки минулого року, ми повинні окреслити виклики, що залишаються актуальними, а також урахувати нові, які обумовлені епідеміологічною ситуацією, - це дозволить розставити акценти та визначити пріоритетні напрямки й задання в діяльності різних освітніх ланок на початку нового навчального року», - сказала директорка департаменту.

За її словами, в системі дошкільної освіти актуальним для нашого регіону залишається питання створення в закладах додаткових місць для дітей. У системі загальної та середньої освіти залишається необхідність приведення мережі шкіл, гімназій, ліцеїв у відповідність до реалій сьогодення, що викликані особливостями адміністративно-територіальної реформи та змінами контингенту учнів у сільській та міській місцевості.

«Сільські нечисленні школи досі мають дефіцит вчителів-предметників і значно гірший доступ учнів до навчальних матеріалів та інформаційно-комунікаційних технологій. Відгуком на цей виклик є створення опорних шкіл. При цьому важливо, щоб опорна школа не була просто вивіскою, а відповідала певним критеріям, надавала дітям якісні послуги в умовах сучасного розвивального та безпечного освітнього середовища», - зазначила Анжеліка Крутова.

Наприкінці заходу кращі педагоги області отримали відзнаки від голови ХОДА Олексія Кучера.