Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Керівництво «Укроборонпрому» має виконати свої обіцянки. Олексій Кучер

Керівництво «Укроборонпрому» має виконати свої обіцянки. Олексій Кучер

Питання розвитку авіаційної галузі країни та ефективності роботи підприємств, що входять до складу ГК «Укроборонпром» порушили на першому в історії країни Всеукраїнському з’їзді авіабудівників, що відбувся в Харкові 27 червня.

Вітаючи учасників заходу, голова ХОДА Олексій Кучер підкреслив, що питання відновлення потужностей української та харківської авіапромисловості є для нього принциповим.

«Я хочу вам подякувати за те, що ви обрали центром зустрічі саме Харківську область, місто Харків. Ми вважаємо нашу область центром авіабудування. У нас працюють 5 великих промислових підприємств цієї галузі. На цих підприємствах працюють майже 5,5 тисячі осіб. Харківський авіаційний завод на сьогоднішній день - єдиний завод в Україні, який має можливість серійно випускати літаки», - зазначив голова ХОДА.

При цьому вже багато років ХАЗ переживає складні часи, й орган управління підприємства – ГК «Укроборонпром» - досі не запропонував план виведення авіазаводу з кризи.

«Я в Києві обійшов уже кабінети з цим питанням, - підкреслив Олексій Кучер. - Я дістав наш «Укроборонпром». Дістав з простим питанням: коли буде програма розвитку? Коли орган управління включиться в процеси відновлення літакобудування? Відповіді поки що немає».

Голова ХОДА наголосив, що завдання виправити ситуацію на ХАЗі поставив Президент України Володимир Зеленський – у день призначення на посаду Олексія Кучера.

«Тоді на цьому підприємстві працівникам пообіцяли, як мінімум, виплатити заробітну плату. Пообіцяло керівництво «Укроборонпрому» - і до цього часу, на жаль, обіцянка не виконана. Тому це мій обов’язок – виправити ситуацію», - сказав очільник області.

Він відзначив, що на етапі підготовки з'їзду авіабудівників отримав інформацію про те, що найближчим часом – протягом місяця – будуть підписані контракти на виготовлення ХАЗом 13 літаків.

«Я спілкувався з цього приводу з Прем’єр-міністром, його теж запевнили в цьому. Але особисто я зневірився у цих обіцянках», - зауважив голова ХОДА.

Він запропонував представникам авіапідприємств знову зібратися в Харкові через місяць-півтора, коли будуть укладені (або ні) обіцяні «Укроборонпромом» договори, і приймати наступні конкретні рішення щодо організації процесів літакобудування в країні.

Зокрема ці рішення, на думку Олексія Кучера, мають стосуватися керівництва концерну.

«Я критично ставлюсь до керівництва. Обіцянки і доручення необхідно виконувати, а обов’язково - виконувати доручення Президента. Президенту пообіцяв, Прем’єр-міністру пообіцяв. І що найголовніше – людям пообіцяв, двом тисячам працівників. Тому відповідь дуже проста: якщо обіцянки не виконуються, такі люди не можуть очолювати такі серйозні підприємства», - наголосив керівник області.

Керівники підприємств у своїх виступах також наголошували на неефективному управлінні галуззю та необхідності розробки дієвої державної програми розвитку авіабудування.

«Президент особисто дав команду оборонному відомству розглянути й доповісти про можливість придбання двох вже готових літаків. Ми 4 місяці з «Укроборонпромом» обговорювали ці питання. Але вони так і не вирішені. Настав момент, коли держава повинна вирішити: потрібна авіабудівна галузь чи ні», - наголосив генеральний директор Харківського державного авіаційного виробничого підприємства Сергій Задорожний.

Президент Асоціації «Укравіапром» Віктор Попов висловився щодо того, що підприємства цивільного авіабудування взагалі не можуть знаходитися у підпорядкуванні оборонного відомства.

«Ми обстоюємо створення в авіаційній галузі механізмів, які дозволили б нам виробляти і розробляти нову авіаційну техніку, які могли б дозволити нам використовувати сучасні фінансові інструменти, залучати іноземних інвесторів. Коли сьогодні говорять про те, що «Укроборонпром» буде залучати іноземних інвесторів, то я хочу задати питання: ви знаєте, що європейське законодавство забороняє працювати з оборонними підприємствами? Ніколи «Антонов» не зможе працювати з Airbus, поки він в «Укроборонпромі», - підкреслив Віктор Попов.

Він наголосив на тому, що для розвитку галузі необхідно мати профільне міністерство та профільного віце-прем’єра, а також розробити відповідні програми.

«На сьогоднішній момент відбувається тільки одне: Президент дає завдання, і воно гине в бюрократії. Ми з надією чекаємо, що держава все-таки прислухається та відновить виробництво. Сьогоднішній з'їзд - доказ того, що галузь жива. Галузь просить допомоги, але й віддача від неї дуже велика», - зазначив член ради директорів «Мотор Січ» Володимир Семенов.

Учасники заходу підтримали ініціативу Олексія Кучера зібратися в Харкові після того, як «Укроборонпромом» виконає (або не виконає) свої обіцянки щодо державного замовлення на літаки - для того, щоб домовитися про подальші спільні дії для розвитку українського авіабудування.