ВИТЯГ З ПРОТОКОЛУ № 11 СПІЛЬНОГО ЗАСІДАННЯ КОЛЕГІЇ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ ТА ЗБОРІВ АДМІНІСТРАТИВНО – ГОСПОДАРСЬКОГО АКТИВУ ОБЛАСТІ від 29 листопада 2011 року "Про ведення містобудівного кадастру Харківської області"
Заслухавши доповідь першого заступника голови обласної державної адміністрації Дулуба В.Г. щодо стану ведення містобудівного кадастру, колегія Харківської обласної державної адміністрації та збори адміністративно-господарського активу області відзначають, що суттєве відставання у темпах виконання робіт з планування територій, у забезпеченні їх містобудівною документацією гальмує сталий розвиток населених пунктів та територій області. Крім цього, відсутність сучасної містобудівної документації призводить до неконтрольованої забудови населених пунктів, неефективного використання територій, стримує реалізацію інвестиційних проектів. Сучасним інструментом оновлення містобудівної документації є ведення містобудівного кадастру.
Питання щодо розроблення (оновлення) містобудівної документації залишається актуальним протягом останніх років та потребує невідкладного вирішення. Поряд з цим зміни, які внесені у законодавство, зокрема до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», чітко вказують, що проектування і будівництво окремих будівель і споруд, надання земельних ділянок у власність, непередбачених чинними генеральним планом, детальним планом території, планом зонування, не допускається.
Незважаючи на це, окремими органами місцевої влади не вживаються належні заходи щодо забезпечення територій області містобудівною документацією та створення служб містобудівного кадастру. Так, у жодному районі області, крім Чугуївського району, не розроблені схеми планування територій та крім Харківського району – містобудівна документація місцевого рівня.
Незадовільною залишається робота з коригування генеральних планів населених пунктів (особливо малих), які вже вичерпали розрахункові терміни і за своєю актуальністю не відповідають сучасним соціально-економічним вимогам та ринковим процесам.
Повільні темпи оновлення планувальної документації зумовлені перш над усе недостатнім фінансуванням цих робіт із місцевих бюджетів, відсутністю топографо-геодезичного матеріалу в електронному вигляді та відповідних сучасних геоінформаційних технологій, автоматизованої системи ведення містобудівного кадастру, дефіциту ліцензованих потужних проектних організацій у регіоні, а також – недостатнім контролем з боку районних державних адміністрацій за організацією розроблення та оновлення містобудівної документації населених пунктів відповідно до вимог статті 20 Закону України «Про місцеві державні адміністрації».
На виконання протокольного доручення Кабінету Міністрів України від 17.09.2011 № 59 та рішення Комітету Верховної Ради України з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства та регіональної політики від 15.04.2009 «Проблеми планування і забудови міст України» управлінням містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації розроблений проект Програми оновлення містобудівної документації на період до 2015 року та рекомендовано органам місцевого самоврядування розробити та затвердити місцеві програми оновлення містобудівної документації і вжити заходи щодо створення та функціонування служби містобудівного кадастру. На сьогодні така програма розроблена і затверджена тільки у Харківському районі, і лише в Чугуївському районі і місті Чугуєві розпочаті роботи щодо створення містобудівного кадастру.
З метою оновлення та (або) розроблення містобудівної документації на регіональному та місцевому рівнях, запровадження автоматизованої системи ведення містобудівного кадастру в районах області, колегія обласної державної адміністрації та збори адміністративно-господарського активу області вирішили:
1. Інформацію начальника управління містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації Рабіновича М.С. про ведення містобудівного кадастру Харківської області взяти до відома.
2. Районним державним адміністраціям:
2.1. Вжити заходів щодо розроблення (оновлення) містобудівної документації на регіональному та місцевому рівнях.
2.2. Передбачити у відповідних місцевих бюджетах окремим рядком фінансування робіт з планування територій, у першу чергу інвестиційно-привабливих.
2.3. Забезпечити розроблення та затвердження місцевих програм оновлення містобудівної документації.
2.4. Забезпечити збір, узагальнення та створення архіву кадастрової інформації містобудівного кадастру населених пунктів.
2.5. Створити умови для використання сучасних геоінформаційних технологій та даних містобудівного кадастру при розробленні (оновленні) містобудівної документації на регіональному та місцевому рівнях.
2.6. Удосконалити структуру спеціально уповноважених органів з питань містобудування та архітектури шляхом створення підрозділу, відповідального за організацію розроблення містобудівної документації, збір та введення вихідних даних, що формують базовий набір містобудівного кадастру, комплектації його висококваліфікованими спеціалістами у сфері містобудування, ураховуючи що зазначений відділ є юридичною особою, має печатку із зображенням Державного герба України та своїм найменуванням.
2.7. Ініціювати прийняття районними радами рішень про розроблення схем планування територій району.
3. Управлінню містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації (Рабінович М. С.):
3.1. Забезпечити проведення моніторингу стану розроблення містобудівної документації на регіональному і місцевому рівнях.
3.2. Забезпечити ведення містобудівного кадастру обласного рівня.
3.3. Надавати методичну допомогу місцевим органам містобудування та архітектури з питань розроблення (оновлення) містобудівної документації.
3.4. Надати на розгляд до Харківської обласної ради проект Програми оновлення містобудівної документації на період до 2015 року.
4. Рекомендувати Харківській філії ДП «Укрдержбудекспертиза» (Лаврик С.П.), Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Харківській області (Мальцев О.Т.) забезпечити безумовне виконання постанови Кабінету Міністрів України «Про містобудівний кадастр» у частині реєстрування містобудівних умов та обмежень, матеріалів топографо-геодезичних вишукувань (виконавчих знімань) та генеральних планів у відділі урбаністики та містобудівного кадастру управління містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації.
5. Управлінню містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації спільно з Головним управлінням Держкомзему у Харківській області (Клепач М.П.) видати наказ про порядок та форми обміну інформацією відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Про порядок обміну інформацією між містобудівним та державним земельним кадастром».
6. Головному фінансовому управлінню Харківської обласної державної адміністрації (Овсянніков С.І.) ініціювати внесення змін до обласного бюджету у частині фінансування Програми оновлення містобудівної документації на період до 2015 року.
7. Управлінню містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації розробити проект розпорядження голови обласної державної адміністрації з означеного питання.
Голова обласної державної
адміністрації, голова колегії М.М. ДОБКІН