Витяг з протоколу № 7 спільного засідання Колегії Харківської обласної державної адміністрації та зборів адміністративно – господарського активу області від 28 липня 2011 року " Про стан роботи із зверненнями громадян за підсумками І півріччя 2011 року"
ВИТЯГ З ПРОТОКОЛУ № 7
СПІЛЬНОГО ЗАСІДАННЯ КОЛЕГІЇ
ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
ТА ЗБОРІВ АДМІНІСТРАТИВНО – ГОСПОДАРСЬКОГО
АКТИВУ ОБЛАСТІ
від 28 липня 2011 року
7. Про стан роботи із зверненнями громадян за підсумками І півріччя 2011 року
Розглянувши питання про стан роботи із зверненнями громадян, що надійшли до обласної державної адміністрації у І півріччі 2011 року, спільне засідання колегії Харківської обласної державної адміністрації та зборів адміністративно-господарського активу області відмічає, що в області склалася певна система роботи із зверненнями громадян.
Обласною державною адміністрацією, її управліннями та відділами, районними державними адміністраціями проводилася робота щодо вдосконалення форм і методів роботи зі зверненнями громадян. Вживалися заходи щодо забезпечення цієї роботи як пріоритетного напряму діяльності органів виконавчої влади.
До обласної державної адміністрації у І півріччі 2011 року надійшло 4553 звернення, що на 33, 3 % більше ніж за аналогічний період 2010 року.
Станом на 01.07.2011 від органів влади вищого рівня надійшло 1701 звернення (збільшення на 5,3 % у порівнянні з відповідним періодом 2010 року).
За звітний період отримано 393 колективних та 5 повторних звернень, їх питома вага складає відповідно 8,6 % та 0,1 %.
З урахуванням колективних звернень всього у листах, що надійшли до обласної державної адміністрації, звернулося 17985 громадян.
Із розрахунку на 10 тис. населення (середньообласний показник 16) найбільше звернень надійшло із Близнюківського (35), Дворічанського (29), Великобурлуцького (27), Харківського, Печенізького (по 26),
Куп’янського (25), Золочівського (24), Краснокутського, Коломацького, Барвінківського (по 23) районів області, міст Первомайського (26), Люботина (23).
У зверненнях порушено 5067 різноманітних питань (збільшення на 33,3 % у порівнянні з І півріччям 2010 року).
Належна увага приділялася вирішенню проблем соціально незахищених категорій громадян: ветеранів війни та праці, інвалідів, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітних сімей, одиноких матерів тощо.
За характером основних питань, що порушували громадяни, найбільшу кількість займали питання соціального захисту – 27 %, комунального господарства – 17,6 %, охорони здоров’я – 14,3 %, аграрної політики і земельних відносин – 9,7 %, забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян – 5,2 %, житлової політики – 4,7 %.
За звітний період надано матеріальну допомогу 87 заявникам на суму понад 512 тис. грн.
На всі листи, телеграми, що надійшли до обласної державної адміністрації, заяви громадян, подані на особистому прийомі, вжито заходів, визначених чинним законодавством.
Забезпечено щомісячне проведення дня контролю, у рамках якого працівниками відділу роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації здійснювалися перевірки стану виконання доручень, наданих місцевим органам виконавчої влади за результатами розгляду звернень громадян органами виконавчої влади вищого рівня. За звітний період 2011 року проведено 6 днів контролю.
У І півріччі 2011 року проведено 5 засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян при обласній державній адміністрації.
Керівництвом обласної державної адміністрації за звітний період на особистому прийомі прийнято 836 звернень, працівниками приймальні – 962.
У квітні поточного року проведено особисте звітування голів районних державних адміністрацій перед головою обласної державної адміністрації з питань роботи зі зверненнями громадян за період 2010 – І квартал 2011 року.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Соціальний контактний центр», розпорядження голови обласної державної адміністрації від 17 вересня 2009 року № 509 «Про забезпечення оперативного реагування на звернення, що надійшли на урядову телефонну «гарячу лінію» відділом роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації здійснювалося опрацювання зазначених звернень.
За звітний період до обласної державної адміністрації надійшло на розгляд 1697 звернень громадян, які звернулися на урядову «гарячу лінію».
Керівництвом обласної державної адміністрації систематично проводилися «прямі телефонні лінії» в редакціях обласних газет «Слобідський край», «Вечірній Харків», виступи на обласному радіо. У приймальні обласної державної адміністрації працював телефон довіри.
З метою надання кваліфікованої допомоги громадянам із правових питань в обласній державній адміністрації проводилася широка роз’яснювальна робота з питань реалізації громадянами права на звернення та особистий прийом, безкоштовно надавалася юридична консультація. Протягом І півріччя поточного року до обласної державної адміністрації за консультацією звернувся 31 громадянин.
За звітний період проведено 31 перевірку стану організації роботи із зверненнями громадян, у тому числі 15 – у районних державних адміністраціях, 16 – у структурних підрозділах обласної державної адміністрації (згідно з графіком).
Основними недоліками в організації роботи із зверненнями громадян є відсутність письмових відповідей громадянам за результатами їх усних звернень під час проведення особистих прийомів керівництвом районних державних адміністрацій, а також недотримання графіка проведення особистого прийому громадян, відсутність практики проведення виїзних прийомів за місцем проживання заявників (Головне управління агропромислового розвитку Харківської обласної державної адміністрації, Головне управління у справах сім’ї, молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації, управління внутрішньої політики та зв’язків з громадськістю Харківської обласної державної адміністрації та ін.).
З метою забезпечення реалізації конституційних прав громадян на звернення та особистий прийом, обов’язкове одержання обґрунтованої відповіді, неухильного виконання норм чинного законодавства про звернення громадян колегія Харківської обласної державної адміністрації та збори адміністративно-господарського активу області вважають за необхідне:
1. Інформацію заступника голови – керівника апарату обласної державної адміністрації Хоми В.В. взяти до відома.
2. Надіслати довідку про підсумки роботи із зверненнями громадян за І півріччя 2011 року головам районних державних адміністрацій, керівникам структурних підрозділів обласної державної адміністрації для відповідного реагування та вжиття заходів щодо посилення контролю за роботою із зверненнями громадян.
3. Заступникам голови обласної державної адміністрації, головам районних державних адміністрацій, керівникам структурних підрозділів обласної державної адміністрації:
3.1. Підвищити відповідальність державних службовців за безумовне дотримання вимог Конституції України та Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування». Особливу увагу приділити додержанню графіків проведення особистого прийому громадян, у тому числі за місцем проживання заявників, наданню відповідей громадян з обов’язковим посиланням на закон і викладенням мотивів відмови, а також із роз’ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.
3.2. Вжити додаткових заходів щодо вдосконалення роботи із зверненнями громадян, особливу увагу приділити організації систематичних зустрічей із населенням як безпосередньо на місцях, так і через засоби масової інформації шляхом проведення інтерактивного спілкування на телебаченні, радіо, пресі, прес-конференціях.
4. Головам районних державних адміністрацій, керівникам структурних підрозділів обласної державної адміністрації:
4.1. Проаналізувати стан організації роботи із зверненнями громадян, розглянути означене питання на засіданнях колегій.
4.2. Підвищити рівень аналітичної роботи для вчасного виявлення гострих проблем, що породжують звернення і потребують негайного вирішення.
5. Відділу роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації (Гравнова Т.А.) підготувати проект розпорядження голови обласної державної адміністрації із означеного питання.
Голова обласної державної
адміністрації, голова колегії М.М. ДОБКІН