Витяг з протоколу № 4-с спільного засідання колегії обласної державної адміністрації та Харківської регіональної Ради від 29 листопада 2012 року П. 6. "Про стан реалізації державної кадрової політики у місцевих органах виконавчої влади, підпорядкованих підпорядкованих органах, підприємствах, установах та організаціях"
Проаналізувавши та обговоривши стан реалізації державної кадрової політики у місцевих органах виконавчої влади, підпорядкованих органах, підприємствах, установах та організаціях, колегія обласної державної адміністрації та Харківська регіональна Рада відмічають, що місцевими державними адміністраціями проводиться постійна робота щодо реалізації завдань у сфері державної кадрової політики, спрямованої на забезпечення державної служби кваліфікованими кадрами.
Робота з кадрами проводиться згідно з Комплексним планом роботи з кадрами на 2012 рік, затвердженим розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 22 грудня 2010 року № 757, в якому передбачені організаційні заходи з питань кадрової роботи, формування кадрового резерву, формування складу державних службовців та роботу з ним, роботи з керівниками державних підприємств, установ і організацій, підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців.
У 2012 році питання кадрової роботи розглядалися на засіданні колегії обласної державної адміністрації та трьох засіданнях регіональної ради по роботі з кадрами при обласній державній адміністрації, відповідно розглянуто 2 та 11 питань.
Питання кадрової роботи розглядалися на засіданнях колегій та рад по роботі з кадрами усіх районних державних адміністрацій, крім Коломацької.
Станом на 01 жовтня 2012 року в обласній та районних державних адміністраціях на посадах працює 3138 осіб, із них мають вищу освіту 99,8% (3132 особи), у тому числі: повну вищу - 89,8 % (2819 осіб), неповну вищу - 4,9% (154 особи), базову вищу - 5,1 % (159 осіб). Серед працюючих -один доктор наук, 26 кандидатів наук. Кількість державних службовців віком до 30 років складає 823 особи (26,2%).
З метою удосконалення організації структури обласної державної адміністрації розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 21 серпня 2012 року № 514 створено як юридичну особу публічного права Управління забезпечення законності і правопорядку, додержання прав і свобод громадян Харківської обласної державної адміністрації, головні управління обласної державної адміністрації перейменовано в департаменти.
На виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2001 року № 199 «Про затвердження Положення про формування кадрового резерву для державної служби» сформовано кадровий резерв на посади державних службовців обласної та районних державних адміністрацій на 2012 рік.
Із 5307 осіб, зарахованих до кадрового резерву на посади державних службовців обласної державної адміністрації та районних державних адміністрацій, 3800 жінок (71,6 %), 1875 осіб віком до 30 років (35,3%), 1996 (37,6%) віком від 31 до 40 років, 1161 (21,9%) - від 41до 50 років, 367(6,9%о) - старше 50 років, 27 осіб мають науковий ступень кандидата наук, 2 - доктори наук.
З урахуванням зростаючих вимог до професійної компетенції працівників органів державної влади постійна увага приділяється питанням підготовки та підвищення кваліфікації державних службовців.
У структурних підрозділах обласної державної адміністрації, районних державних адміністраціях проведено роботу щодо добору кандидатів для участі в конкурсному відборі на навчання у Харківському регіональному інституті державного управління Національної академії державного управління при Президентові України та магістратурі державної служби Харківського національного економічного університету у 2012 році.
За результатами конкурсного відбору слухачами Харківського регіонального інституту державного управління Національної академії державного управління при Президентові України стали 57 державних службовців апарату та структурних підрозділів обласної державної адміністрації, районних державних адміністрацій.
До магістратури державної служби Харківського національного економічного університету на навчання за заочною формою цього року вступили 34 державних службовці.
Станом на 01.10.2012 року в органах виконавчої влади області працюють 195 магістрів державного управління та 289 магістрів державної служби, що становить 15%о від працюючих.
У 2012 році значно покращилися показники щодо підвищення кваліфікації державних службовців за рахунок впровадження таких нових форм навчання як семінари-наради, виїзні семінари та інтенсивні одноденні тематичні семінари. Протягом січня - жовтня підвищили кваліфікацію більше 2 тис. державних службовців структурних підрозділів обласної та районних державних адміністрацій.
З метою вирішення завдань щодо спрямування діяльності місцевих органів державної влади на досягнення запланованого результату, який відповідає пріоритетам регіональної політики; здійснення аналізу конституційно й законодавчо закріплених адміністративних послуг та контрольно-наглядових (інспекційних) функцій діяльності обласної та районних державних адміністрацій у серпні 2012 року в місцевих органах державної влади Харківської області проведено функціональне обстеження.
З метою проведення роз'яснювальної роботи серед державних службовців щодо практичного застосування положень Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» в Харківській обласній державній адміністрації за участю фахівців відділу з питань запобігання та виявлення корупції апарату обласної державної адміністрації були проведено семінари-наради, в яких брали участь 427 державних службовців обласної та районних державних адміністрацій та посадових осіб органів місцевого самоврядування. За період з січня по вересень 2012 року спеціалістами відділу з питань запобігання та виявлення корупції апарату обласної державної адміністрації проведено 27 співбесід в районних державних адміністраціях з питань доведення основних положень Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», на яких були присутні близько 270 державних службовців.
За інформацією територіального управління державної судової адміністрації України в Харківській області стосовно державних службовців та посадових осіб органів місцевого самоврядування Харківської області протягом січня-жовтня 2012 року судами до відповідальності за корупційні діяння та інші правопорушення, пов'язані з корупцією, відповідно до вимог Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» притягнуто 125 осіб.
Відділом з питань запобігання та виявлення корупції апарату обласної державної адміністрації постійно здійснюється аналіз нормативно-правових актів та розпоряджень голови обласної державної адміністрації з питань наявності корупціогенних чинників. У поточному році розглянуто 586 проектів розпоряджень голови обласної державної адміністрації нормативно-правового характеру, а також розпоряджень голови обласної державної адміністрації з кадрових питань.
Обласною державною адміністрацією протягом поточного року проводилася робота щодо забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян» та Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».
За звітний період до обласної державної адміністрації надійшло 6984 звернення, що на 4,5 % менше аналогічного періоду минулого року.
Збільшилася кількість колективних звернень на 4,9 % (абсолютна кількість складає 683 звернення).
У рамках днів контролю проводилися виїзні перевірки стану виконання доручень, наданих керівництвом області райдержадміністраціям за результатами розгляду звернень громадян, що надійшли з органів влади вищого рівня.
Відділами апарату обласної державної адміністрації упродовж 2012 року проведено перевірки стану роботи апаратів районних державних адміністрацій, за результатами яких виявлено, що ще мають місце окремі недоліки і проблеми в організації роботи.
У Близнюківській, Зачепилівській, Красноградській та Коломацькій районних державних адміністраціях не здійснюється контроль за виконанням розпоряджень голови районної державної адміністрації за підсумками засідань колегій з кадрових питань.
Деякі посадові інструкції працівників Барвінківської, Борівської, Валківської, Великобурлуцької, Вовчанської, Нововодолазької та Печенізької районних державних адміністрацій не відповідають вимогам, зазначеним у Довіднику типових професійно-кваліфікаційних характеристик посад державних службовців, затвердженому наказом Національного агентства України з питань державної служби від 13 вересня 2011 року №11.
Порушується Порядок ведення особових справ державних службовців у Дергачівській, Зачепилівській, Ізюмській, Кегичівській, Коломацькій, Красноградській та Куп'янській районних державних адміністраціях, у більшості з них особові справи звільнених працівників не передаються до архіву.
З порушенням вимог Положення про порядок стажування у державному органі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 грудня 1994 року № 804, відбувається стажування осіб в Близнюківській, Зачепилівській, Золочівській, Красноградській та Сахновщинській районних державних адміністраціях.
Слід відзначити найбільш типові недоліки, які мають місце в роботі апаратів більшості районних державних адміністраціях і структурних підрозділах обласної державної адміністрації щодо запобігання і протидії корупції, а саме: при розробленні внутрішніх планів із запобігання і протидії корупції на рік не враховуються результати заходів, проведених в минулому році, плани складаються без урахування пропозицій структурних підрозділів районної державної адміністрації, а в більшості випадків - стосуються тільки апарату районної державної адміністрації, до планів не вносяться питання, спрямовані на виконання Державної програми щодо запобігання і протидії корупції на 2011 - 2015 роки.
З метою забезпечення реалізації завдань у сфері державної кадрової політики, визначених актами і дорученнями Президента України, колегія обласної державної адміністрації та Харківська регіональна Рада вважають за необхідне:
1.Інформацію заступника голови - керівника апарату обласної державної адміністрації Хоми В.В. про стан реалізації державної кадрової політики у місцевих органах виконавчої влади, підпорядкованих органах, підприємствах, установах та організаціях взяти до відома.
2.Направити до районних державних адміністрацій, структурних підрозділів обласної державної адміністрації довідку про стан реалізації державної кадрової політики у місцевих органах виконавчої влади, підпорядкованих органах, підприємствах, установах та організаціях.
3.Головам районних державних адміністрацій, керівникам структурних підрозділів обласної державної адміністрації:
3.1.Проаналізувати стан реалізації державної кадрової політики та за результатами проведеного аналізу вжити дієвих заходів щодо практичної реалізації актів та доручень Президента України та Кабінету Міністрів України з питань реалізації державної кадрової політики.
3.2.Забезпечити систематичний змістовний контроль за виконанням законодавчих та нормативно-правових актів і доручень Президента України та органів вищого рівня з питань державної кадрової політики.
3.3.Забезпечити виконання кадровими службами органів виконавчої влади основних завдань, визначених Типовим положенням про кадрову службу органу виконавчої влади, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.1996 № 912.
3.4.Залучати до державної служби обдаровану молодь та створювати умови для її професійного зростання.
3.5.Забезпечити підготовку та підвищення кваліфікації державних службовців відповідно до потреб органів виконавчої влади.
3.6.Приділяти більше уваги організації роботи, спрямованої на здійснення превентивних заходів щодо профілактики скоєння корупційних правопорушень державними службовцями та своєчасного реагування на них, шляхом розгляду зазначеного питання на нарадах за участю керівників.
3.7.Забезпечити взаємодію з об'єднаннями громадян і органами місцевого самоврядування у сфері підтримки антикорупційних заходів держави громадянським суспільством відповідно до плану дій із впровадження в Україні Ініціативи «Партнерство «Відкритий Уряд».
4.Розглянути питання про стан реалізації державної кадрової політики у місцевих органах виконавчої влади, підпорядкованих органах, підприємствах, головам районних державних адміністрацій - на засіданнях колегій; керівникам структурних підрозділів обласної державної адміністрації -на апаратних нарадах.
5.Відділу кадрової роботи апарату обласної державної адміністрації (Шевцова С.О.) узагальнити інформацію про стан реалізації державної кадрової політики у місцевих органах виконавчої влади, підпорядкованих органах, підприємствах, установах та організаціях та розглянути зазначене питання на засіданні регіональної ради по роботі з кадрами при обласній державній адміністрації у І кварталі 2012 року.
Голова обласної державної
адміністрації, голова колегії
та Харківської регіональної Ради М.М. Добкін