Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

ВИТЯГ З ПРОТОКОЛУ № 1 засідання колегії Харківської обласної державної адміністрації від 29 березня 2012 року «Про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2011 році».

Розглянувши питання про стан роботи із зверненнями громадян, що надійшли до обласної державної адміністрації у 2011 році, колегія Харківської обласної державної адміністрації відмічає, що протягом звітного періоду обласна, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування вживали належних заходів щодо виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади  та органів місцевого самоврядування» з питань недопущення надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей за зверненнями громадян, із порушенням термінів, установлених законодавством, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам, створення умов для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг, надання можливості знайомитися з матеріалами перевірок відповідних звернень, з’ясування причин, що породжують повторні звернення громадян, систематичного аналізу випадків безпідставної відмови в задоволенні законних вимог заявників, проявів упередженості, халатності та формалізму при розгляді звернень, поновлення прав і свобод громадян, порушених унаслідок недодержання вимог законодавства про звернення громадян.

У цілому до всіх гілок влади області надійшло 222447 звернень, що на 2,7 % більше ніж у попередньому році. Особлива увага приділялася вирішенню проблем, з  якими зверталися ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки: 26,7 % звернень надійшло від зазначених категорій населення.

Відмічається збільшення кількості колективних звернень на 12,8 %.

Усього в листах порушено понад 230 тис. різноманітних питань. Найголовнішими залишаються питання комунального господарства (23,6 %), аграрної політики та земельних відносин (23,0 %), соціального захисту (13,8 %), житлової політики (10,2 %).

На рівні минулого року залишається кількість звернень з питань комунального господарства.

На 71,3 % збільшилася кількість звернень з питань фінансової, податкової, митної політики.

До обласної державної адміністрації за звітний період надійшло 8812 звернень, що на 13,1 % більше, ніж у 2010 році.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 24.09.2008
№ 858 застосовується Класифікатор звернень громадян.

Від органів влади вищого рівня надійшло 3084 звернення, що на 9 % менше ніж у 2010 році.

За звітний період надійшло 778 колективних (збільшення на 2,1 %) та 14 повторних звернень, питома вага складає відповідно 8,8 % і 0,2 %.

З урахуванням колективних звернень усього у листах, що надійшли до обласної державної адміністрації, звернулося 36881 громадян (збільшення на 20 %).

У зверненнях порушено 9870 різноманітних питань (збільшення на 13,9 %). За характером основних питань, що порушували громадяни, чинне місце займали питання соціального захисту – 25,8 %, комунального господарства – 19,2 %, охорони здоров’я – 13,9 %, аграрної політики і земельних відносин – 10,7 %, забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян – 6,6 %, житлової політики – 4,3 %.

На 24,5 % зросла кількість листів громадян з питань аграрної політики та земельних відносин.

На 14,5 % збільшилася кількість звернень з питань соціального захисту. Актуальними залишаються питання надання матеріальної допомоги, санаторно-курортних путівок, перерахування пенсій.

На 17 % збільшилася кількість листів з питань праці та заробітної плати.

На 35 % зменшилася кількість звернень з питань житлової політики.

По зверненнях, що надійшли до обласної державної адміністрації протягом року, вжито необхідних заходів, надано вичерпні відповіді і пояснення. 8,3 % порушених питань вирішено позитивно, по 55,9 % – надані роз’яснення щодо шляхів їх вирішення, 17,3 % звернень, відповідно до                  ст.7 Закону України «Про звернення громадян», надіслано за належністю, 0,6 % повернуто заявникам відповідно до ст. 5 зазначеного Закону, 26 звернень не підлягають розгляду згідно зі ст. 8 Закону України «Про звернення громадян», 16,3 % – знаходяться на розгляді для остаточного вирішення.

Проведено 27 перевірок стану роботи та організації контролю за розглядом звернень громадян у районних державних адміністраціях.

У рамках днів контролю проводилися виїзні перевірки стану виконання доручень, наданих керівництвом області районним державним адміністраціям за результатами розгляду звернень громадян, що надійшли з органів влади вищого рівня.

При обласній та районних державних адміністраціях працювали постійно діючі комісії з питань розгляду звернень громадян. З метою підвищення персональної відповідальності за стан роботи із зверненнями громадян на засіданнях підводилися підсумки роботи за певний період, заслуховувалися питання щодо стану виконавської дисципліни, звіти керівників структурних підрозділів обласної державної адміністрації, розглядались окремі звернення громадян. За звітний період проведено 12 засідань.

Протягом року проведено 22 перевірки стану роботи із зверненнями громадян у структурних підрозділах обласної державної адміністрації, а також 6 перевірок здійснення делегованих повноважень органів виконавчої влади виконавчими органами міських рад.

Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 12 грудня 2011 року № 717 затверджено графік проведення особистого прийому громадян керівництвом обласної державної адміністрації, щокварталу затверджується графік проведення виїзних прийомів. За звітний період на особистому прийомі керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 1756 звернень, а також 1862 – працівниками приймальні (збільшення відповідно на 75 % та 20 %).

Постійно аналізувалися та узагальнювалися питання, порушені у зверненнях громадян, щокварталу готувалися статистичні матеріали щодо надходження листів громадян у розрізі питань, районів і міст із класифікацією їх за відповідними напрямами, вивчалися причини, що їх породжували.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня
2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Соціальний контактний центр», розпорядження голови обласної державної адміністрації від 17 вересня 2009 року № 509 «Про забезпечення оперативного реагування на звернення, що надійшли на урядову телефонну «гарячу лінію» відділом роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації здійснювалося опрацювання зазначених звернень. Протягом року до обласної державної адміністрації надіслано на розгляд 3308 таких звернень.

З метою удосконалення роботи із зверненнями громадян, підприємств, установ та організацій, фізичних осіб-підприємців, для виявлення проблемних питань, пов’язаних із земельними відносинами, та їх оперативного вирішення в обласній державній адміністрації працювала телефонна «гаряча лінія» з питань забезпечення прав громадян на землю. Також повідомлення приймалися на електронну адресу.

Інформація про роботу обласної державної адміністрації із зверненнями громадян, результати вирішення порушених у них питань щокварталу оприлюднювалися на офіційному веб-сайті обласної державної адміністрації.

Керівництвом обласної державної адміністрації систематично проводилися «прямі телефонні лінії» в редакціях обласних газет «Слобідський край», «Вечірній Харків», виступи на обласному радіо, у приймальні обласної державної адміністрації працював телефон довіри.

Для надання кваліфікованої допомоги громадянам з правових питань в обласній державній адміністрації, районах області та містах обласного значення створено належні умови для організації особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги.

Керуючись статтею 119 Конституції України, законами України «Про звернення громадян», «Про місцеві державні адміністрації» та з метою виконання органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування актів Президента України та Уряду стосовно забезпечення реалізації конституційного права на звернення громадян, посилення персональної відповідальності посадових і службових осіб за належну організацію роботи із зверненнями громадян щодо задоволення їх повсякденних запитів та життєвих потреб колегія Харківської обласної державної адміністрації вважає за необхідне:

1. Інформацію заступника голови – керівника апарату обласної державної адміністрації Хоми В.В. взяти до відома.

2. Надіслати довідку про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2011 році головам районних державних адміністрацій, керівникам структурних підрозділів обласної державної адміністрації для відповідного реагування та вжиття заходів щодо посилення контролю за роботою із зверненнями громадян.

3. Заступникам голови обласної державної адміністрації, головам районних державних адміністрацій, керівникам структурних підрозділів обласної державної адміністрації:

3.1. Забезпечити безумовне дотримання графіків особистого прийому громадян, у т.ч. за місцем роботи і проживання громадян.

3.2. Установити особистий контроль за ходом розгляду звернень громадян у підвідомчих структурних підрозділах, недопущенням надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей на звернення громадян, додержанням вимог чинного законодавства при їх розгляді.

3.3. Забезпечити належну взаємодію органів виконавчої влади та органів місцевого  самоврядування з метою  оперативного і всебічного вирішення в межах повноважень питань, з якими звертаються громадяни на особистому прийомі.

3.4. Посилити роз’яснювальну роботу серед населення районів області, у тому числі через засоби масової інформації, щодо повноважень органів державної влади.

3.5. Звертати особливу увагу на вирішення питань, порушених у колективних зверненнях, та першочерговий розгляд звернень, у яких порушуються проблеми соціально незахищених верств населення і осіб, які мають особливі заслуги перед Україною, обов’язкове роз’яснення заявникам порядку оскарження прийнятих рішень.

4. Головам районних державних адміністрацій, начальникам управлінь, відділів та інших структурних підрозділів обласної державної адміністрації:

4.1. Забезпечити дотримання вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, у засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348, а також застосування Класифікатора звернень громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858.

4.2 Щомісяця, з урахуванням кількості звернень із початку року, проводити аналіз і узагальнення питань, що порушуються у зверненнях громадян, особливо повторних і колективних, виявляти причини, що їх породжують, вживати заходів для розв’язання найбільш актуальних проблем.

5. Відділу роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації (Гравнова Т.А.) підготувати проект розпорядження голови обласної державної адміністрації із означеного питання.

 

Голова Харківської обласної                                                                         М.М. ДОБКІН

державної адміністрації,

голова колегії