Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Витяг з протоколу № 5 позачергового засідання колегії обласної державної адміністрації від 28 жовтня 2013 року "Про стан ефективності реалізації єдиної державної політики у сфері протидії корупції у Харківській області (за результатами роботи 9 місяців 2013 року).

Вивчивши питання про стан ефективності реалізації єдиної державної політики у сфері протидії корупції у Харківській області (за результатами роботи 9 місяців 2013 року) та заслухавши інформацію заступника голови обласної державної адміністрації Анпілогова О.В., заступника голови – керівника апарату обласної державної адміністрації Хоми В.В., прокурора Харківської області Тюріна Г.Є., начальника Управління по боротьбі з організованою злочинністю Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Харківській області Омельченка О.С., заступника начальника Управління – начальника Головного відділу по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю Управління Служби безпеки України в Харківській області Коломійця В.П. із зазначеного питання, колегія обласної державної адміністрації відзначає наступне.
В умовах дії нового антикорупційного законодавства України місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та спеціально уповноваженими суб’єктами у сфері протидії корупції протягом 9 місяців
2013 року шляхом забезпечення виконання наданих повноважень у межах компетенції, у тому числі шляхом застосування адміністративно-правових та кримінально-правових заходів, у цілому в області забезпечено належний рівень реалізації державної політики у сфері протидії корупції.
Так, протягом звітного періоду спеціально уповноваженими суб’єктами у сфері протидії корупції складено та направлено до суду 139 протоколів (торік – 157) про вчинення адміністративних корупційних правопорушень.
За результатами розгляду протоколів судом притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу 112 осіб (торік – 129).
Протоколи складались за ознаками сімох з восьми можливих складів правопорушень (у 2012 році – за ознаками 5 складів). Так, за порушення обмежень щодо використання службового становища (ст. 172-2 КУпАП) притягнуто до відповідальності 38 осіб; за порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності (ст. 172-4 КУпАП) – 2 особи; порушення обмежень щодо одержання дарунка (ст. 172-5 КУпАП) – 3 особи; за порушення вимог фінансового контролю (ст. 172-6 КУпАП) – 65 осіб; за порушення вимог щодо повідомлення про конфлікт інтересів (ст. 172-7 КУпАП) – 2 особи; за незаконне використання інформації, що стала відома особі у зв’язку з виконанням службових повноважень (ст. 172-8 КУпАП) – 1 особа та за невжиття заходів щодо протидії корупції (ст. 172-9 КУпАП) – 1 особа.
За 9 місяців поточного року притягнуто до відповідальності: 63 депутати сільських, селищних, міських, районних рад; 11 службових осіб районних державних адміністрацій; 6 посадових осіб органів місцевого самоврядування, у тому числі 2 особи – IV категорії; 5 державних службовців, усі –
V-VII категорій; 3 працівника органів внутрішніх справ; 1 працівника підрозділів цивільного захисту; 1 службову особу судової гілки влади.
Крім того, спеціально уповноваженими суб’єктами у сфері протидії корупції проведена значна робота щодо забезпечення відшкодування збитків, завданих адміністративними корупційними правопорушеннями.
Так, із завданих адміністративними корупційними правопорушеннями збитків на суму 29,9 тис. грн, добровільно відшкодовано – 2,3 тис. грн, за позовами прокурора – 15,9 тис. грн, що загалом становить понад 18 тис. грн, на решту суми пред’явлено позови.
Відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», у зв’язку з притягненням до відповідальності за корупційні правопорушення звільнено з посад 30 осіб, а всього зі 112 притягнутих до відповідальності осіб звільнено з посад 38.
Забезпечено протидію корупції адміністративно-правовими заходами, насамперед за окремими пріоритетними напрямами. Так, до відповідальності притягнуто 14 осіб, які вчинили правопорушення у системі освіти, 6 – у сфері охорони здоров’я, 6 – у бюджетній сфері, 2 – у сфері агропромислового комплексу, 2 – у сфері земельних відносин, 1 – у сфері охорони довкілля.
Разом з тим, підлягає активізації робота правоохоронців щодо викриття корупціонерів серед державних службовців, насамперед вищих категорій, адже за 9 місяців поточного року до адміністративної відповідальності притягнуто лише 5 державних службовців V – VII категорій.
Також слід відмітити, що правоохоронними органами області забезпечено належний рівень викриття кримінально караних правопорушень з ознаками корупції. До суду направлено 71 обвинувальний акт у кримінальних провадженнях з ознаками корупції (у 2012 році – 77 справ) стосовно 85 осіб (торік 94) щодо 122 кримінальних правопорушень (торік 98), що за видами злочинів, передбачених Кримінальним кодексом України, розподіляються наступним чином: вимагання (ч.ч. 2-4 ст. 189 КК України) – 3 правопорушення; привласнення, розтрата майна (ч.ч. 2- 5 ст. 191 КК України) – 9 правопорушень; зловживання владою або службовим становищем (ст. 364 КК України) –
23 правопорушення; перевищення влади або службових повноважень
(ст. 365 КК України) – 2 правопорушення; одержання неправомірної вигоди (ст. 368 КК України) – 36 правопорушень; незаконне збагачення
(ст. КК України 368-2) – 1 правопорушення; зловживання впливом
(ст. 369-2 КК України) – 8 правопорушень; інші корупційні правопорушення – 40.
Основні зусилля правоохоронців спрямовувалися на порушення актуальних справ стосовно службовців, які займають відповідальне становище, правоохоронців, службових осіб контролюючих органів.
При цьому, викрито протиправну діяльність 31 правоохоронця органів внутрішніх справ, 10 державних службовців, у т.ч. І – V категорії, 3 працівників підрозділів цивільного захисту, 5 співробітників Міндоходів, 1 посадовця державної кримінально-виконавчої служби, 6 посадових та службових осіб інших органів державної влади, 13 осіб, що надають публічні послуги, 5 посадовців юридичних осіб публічного права.
У кримінальних провадженнях забезпечено належний рівень відшкодування збитків, завданих корупційними правопорушеннями. Так, за закінченими розслідуваннями кримінальними провадженнями спричинено збитків на суму 437, 53 тис. грн, з них: державним інтересам чи територіальної громади – 73, 73 тис. грн. Із вказаних збитків відшкодовано – 367, 97 тис. грн або 84,1 %, у тому числі за збитками державним інтересам чи громад –
71, 27 тис. грн або 96, 7 %. За рештою збитків, що завдані фізичним та юридичним особам, відшкодування проводиться за позовами останніх. З метою забезпечення відшкодування збитків накладено арешт на майно
на суму 433, 54 тис. грн, вилучено майно, готівку на суму 15, 4 тис. грн.
У закінчених розслідуванням кримінальних провадженнях відсторонено від посад 53 особи (у минулому році – 18), у тому числі – 51 особа за клопотаннями слідчих прокуратури.
Потребує посилення рівень координаційного впливу прокурорів районів на діяльність правоохоронних органів при спрямуванні спільних зусиль на виявлення корупційних діянь.
Необхідною також є активізація діяльності спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції щодо викриття корупціонерів серед державних службовців, насамперед вищих категорій. У поточному році до суду направлено обвинувальні акти стосовно 10 державних службовців, з яких
9 осіб – V-VII категорій та лише 1 особа – IV категорії.
Діяльність спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції необхідно активізувати щодо викриття та документування фактів корупції за пріоритетними напрямами, що несуть підвищений ризик вчинення корупційних правопорушень та настання негативних наслідків, зокрема у сферах: здійснення контрольно-наглядової діяльності, надання адміністративних послуг, земельних відносин, екологічної безпеки та природокористування, фінансово-кредитній та банківській сферах, бюджетній системі.
З цією метою та з метою забезпечення належного виконання Державної програми запобігання та протидії корупції на 2011 – 2015 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 28 листопада 2011 року № 1240, рішенням Харківської обласної ради ХХІ сесії VI скликання від 25 квітня 2013 року № 686-VI затверджено Програму запобігання і протидії корупції в Харківській області на 2013 – 2015 роки. У зв’язку з цим відповідальним виконавцям зазначеної Програми необхідно вжити додаткових скоординованих вичерпних заходів, спрямованих на забезпечення виконання програмних цілей.
В обласній державній адміністрації на виконання вимог законодавства вживаються системні, послідовні заходи щодо запобігання та виявлення корупції серед державних службовців та постійно проводиться роз’яснювальна робота щодо положень Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції».
Так, за 9 місяців поточного року було проведено 6 семінарів - навчань, в яких брали участь 630 державних службовців районних державних адміністрацій, структурних підрозділів обласної державної адміністрації,
в тому числі – два виїзних семінари - навчання на базі Чугуївської та Зміївської районних державних адміністрацій.
Крім того, фахівці відділу з питань запобігання та виявлення корупції безпосередньо в районних державних адміністраціях за зазначений період провели бесіди щодо основних положень зазначеного Закону серед 250 державних службовців.
До проведення цієї роботи активно залучається Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України. У зазначеному навчальному закладі протягом 9 місяців поточного року проведено 29 семінарів - навчань з метою роз’яснення вимог Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», на яких в якості слухачів були присутні державні службовці обласної та районних державних адміністрацій, територіальних органів центральних органів виконавчої влади, посадові особи органів місцевого самоврядування, загалом близько 2000 слухачів.
З метою покращення рівня ефективності боротьби з корупцією, подальшого створення умов для конкурентоспроможності регіону та забезпечення його інвестиційної привабливості, підвищення рівня довіри громадян до влади та правоохоронних органів місцевим органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування та спеціально уповноваженим суб’єктам у сфері протидії корупції необхідно в межах компетенції забезпечити вжиття додаткових заходів для ефективного виконання завдань, визначених антикорупційним законодавством України.
Ураховуючи зазначене вище, а також пропозиції, надані під час обговорення зазначеного питання, колегія обласної державної адміністрації вирішила:

1. Інформацію заступника голови обласної державної адміністрації Анпілогова О.В., заступника голови – керівника апарату обласної державної адміністрації Хоми В.В. про стан ефективності реалізації єдиної державної політики у сфері протидії корупції у Харківській області (за результатами роботи 9 місяців 2013 року), а також інформацію прокурора Харківської області Тюріна Г.Є., начальника Управління по боротьбі з організованою злочинністю Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Харківській області Омельченка О.С., заступника начальника Управління – начальника Головного відділу по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю Управління Служби безпеки України в Харківській області Коломійця В.П. взяти до відома.
2. Визнати, що місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та спеціально уповноваженими суб’єктами у сфері протидії корупції протягом 9 місяців 2013 року в межах визначеної законодавством України компетенції в цілому забезпечено належний рівень реалізації державної політики у сфері протидії корупції в Харківській області.

3. Заступнику голови – керівнику апарату обласної державної адміністрації Хомі В.В. спільно з Харківським регіональним інститутом державного управління Національної академії державного управління при Президентові України (Ландсман В.А.) організувати у 2014 році проведення семінарів-навчань з державними службовцями обласної державної адміністрації, а також семінарів-навчань за програмою підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб органів місцевого самоврядування у Харківському регіональному інституті державного управління Національної академії державного управління при Президентові України.

4. Управлінню забезпечення законності і правопорядку, додержання прав і свобод громадян Харківської обласної державної адміністрації (Кутєпов Ю.В.) спільно з іншими суб’єктами, що є виконавцями Програми запобігання і протидії корупції в Харківській області на 2013 – 2015 роки, затвердженої рішенням Харківської обласної ради ХХІ сесії VI скликання від 25 квітня 2013 року № 686-VI, у межах компетенції, забезпечити виконання комплексу заходів, передбачених Програмою, та здійснення своєчасного аналізу ступеню впливу їх результатів на стан протидії корупції в регіоні.

5. Відділу з питань запобігання та виявлення корупції апарату обласної державної адміністрації (Мухар В.В.), районним державним адміністраціям
у взаємодії з прокуратурою Харківської області (Тюрін Г.Є.) та територіальним управлінням Державної судової адміністрації в Харківській області (Остапенко В.В.) протягом І кварталу 2014 року вивчити стан виконання частини 2 статті 22 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» щодо обов’язкового звільнення осіб, яких притягнуто до кримінальної або адміністративної відповідальності, у разі, коли судове рішення набрало законної сили.

Рекомендувати прокуратурі Харківської області (Тюрін Г.Є.) у взаємодії з територіальним управлінням Державної судової адміністрації в Харківській області (Остапенко В.В.) провести аналогічну роботу щодо вивчення стану виконання частини 2 статті 22 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» стосовно посадових осіб місцевого самоврядування, яких притягнуто до кримінальної або адміністративної відповідальності, у разі, коли судове рішення набрало законної сили.


6. Головам районних державних адміністрацій:
6.1. Протягом І півріччя 2014 року вивчити стан ефективності виконання районних програм з питань запобігання та протидії корупції, проаналізувати стан реалізації державної політики у сфері запобігання та протидії корупції на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці. Результати розглянути на засіданнях колегій районних державних адміністрацій, звернувши особливу увагу на стан боротьби з корупцією за пріоритетними напрямами.
6.2. Забезпечити належне виконання вимог Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» та інших актів антикорупційного законодавства України, у тому числі стосовно:
1) недопущення порушень посадовими особами зазначених органів вимог антикорупційного законодавства з питань фінансового контролю;
2) недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів;
3) виконання вимог частини 2 статті 22 Закону України
«Про засади запобігання і протидії корупції» стосовно звільнення з роботи (служби) осіб, яких притягнуто до кримінальної або адміністративної відповідальності за корупційні правопорушення, у триденний строк з дня отримання органом державної влади копії відповідного судового рішення, яке набрало законної сили;
4) виконання вимог законодавства щодо участі громадськості
в заходах щодо запобігання та протидії корупції, у тому числі щодо надання об’єднанням громадян, їх членам або уповноваженим представникам за їх запитами інформації про діяльність щодо запобігання та протидії корупції.
5) ужиття заходів щодо припинення корупційного правопорушення та негайного письмового повідомлення про його вчинення спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції (у разі виявлення корупційного правопорушення чи одержання інформації про вчинення такого правопорушення працівниками відповідних районних державних адміністрацій).

Рекомендувати органам місцевого самоврядування забезпечити вжиття аналогічних заходів.

7. Рекомендувати міжвідомчим координаційно-методичним радам з правової освіти населення, що функціонують у Харківській області (обласній, районним, міським) протягом І кварталу 2014 року забезпечити вивчення стану правоосвітньої роботи з питань роз’яснення державним службовцям та посадовим особам місцевого самоврядування змін в антикорупційному законодавстві та вжити додаткових координаційних заходів у зазначеному напрямі з метою мінімізації скоєння корупційних правопорушень особами, уповноваженими на виконання функцій держави, та посадовими особами органів місцевого самоврядування.


8. Рекомендувати прокуратурі Харківської області (Тюрін Г.Є.) вжити додаткових заходів, спрямованих на координацію діяльності спеціально уповноважених суб’єктів, особливо у сферах, що несуть підвищений ризик вчинення корупційних правопорушень та є пріоритетними напрямами, а саме у сферах: здійснення контрольно-наглядової діяльності; надання адміністративних послуг; екологічної безпеки та природокористування; земельних відносин; фінансово-кредитній та банківській сферах, бюджетній системі.

9. Рекомендувати Головному управлінню Міністерства внутрішніх справ України в Харківській області (Демченко О.М.) проаналізувати причини
та умови, що сприяли вчиненню кримінальних корупційних правопорушень або іншого невиконання вимог антикорупційного законодавства працівниками органів внутрішніх справ області, та вжити необхідних заходів щодо недопущення їх вчинення у подальшому.

10. Рекомендувати Головному управлінню Міністерства внутрішніх справ України в Харківській області (Демченко О.М.) та Управлінню Служби безпеки України в Харківській області (Пащенко В.В.) активізувати роботу спеціально уповноважених підрозділів щодо викриття та документування фактів скоєння корупційних правопорушень та злочинів за напрямами, що пунктом 7 зазначеного рішення визначені як пріоритетні.

11. Рекомендувати спеціально уповноваженим суб’єктам у сфері протидії корупції (прокуратура Харківської області (Тюрін Г.Є.), Управління по боротьбі з організованою злочинністю Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Харківській області (Омельченко О.С.), Головний відділ по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю Управління Служби безпеки України в Харківській області (Коломієць В.П.) посилити контроль за своєчасним надсиланням до органу державної влади, органу місцевого самоврядування, керівникові підприємства, установи чи організації, де працює особа, яка притягається до відповідальності, повідомлень про складення протоколу із зазначенням характеру вчиненого правопорушення та норми закону, яку порушено.

12. Департаменту масових комунікацій Харківської обласної державної адміністрації (Маренич В.М.) у друкованих засобах масової інформації та на офіційних веб-сайтах обласної та районних державних адміністрацій забезпечити висвітлення заходів щодо запобігання та протидії корупції, що реалізуються місцевими органами виконавчої влади у зазначеній сфері.

13. Контроль за виконанням цього рішення покласти на голову обласної державної адміністрації М.М. Добкіна.


Голова обласної державної
адміністрації, голова колегії                                                                            М.М. ДОБКІН