Витяг з протоколу № 4 засідання колегії обласної державної адміністрації від 10 вересня 2013 року "Про хід виконання рішення колегії обласної державної адміністрації від 04 червня 2013 року "Про хід реалізації у Харківській області Закону України "Про екстрену медичну допомогу".
Розглянувши в порядку контролю питання про хід виконання рішення колегії обласної державної адміністрації від 04 червня 2013 року «Про хід реалізації у Харківській області Закону України «Про екстрену медичну допомогу», колегія обласної державної адміністрації відзначає високий рівень виконавської дисципліни з впровадження в дію заходів, визначених розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 27 червня 2013 року № 236 «Про заходи з реалізації у Харківській області Закону України «Про екстрену медичну допомогу».
На сьогодні в регіоні діє єдина інформаційна система служби екстреної швидкої медичної допомоги та медицини катастроф Харківської області. Принципова відмінність системи від аналогічних полягає в тому, що до її складу та функцій входить не тільки GPS-моніторинг, але й спеціалізована диспетчерська система, що базується на сучасному цифровому зв’язку.
Персоналом регіональної диспетчерської КЗОЗ «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» постійно здійснюється контроль за виконанням нормативу прибуття бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги на місце події. Дотримання службою екстреної (швидкої) медичної допомоги державного нормативу прибуття на виклик пацієнтів є певною гарантією конституційного права громадянина на отримання своєчасної та доступної екстреної (швидкої) медичної допомоги.
На теперішній час на територіях усіх адміністративно-територіальних одиниць області визначено розташування 164 пунктів базування бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги, кількість яких до кінця року буде збільшено до 176 та здійснено їх необхідне облаштування. Відповідно до Закону України «Про екстрену медичну допомогу» визначені багатопрофільні заклади охорони здоров’я області, де мають бути створені відділення екстреної (швидкої) медичної допомоги.
Служба екстреної (швидкої) медичної допомоги регіону на поточний рік у повному обсязі забезпечена лікарськими засобами, витратними матеріалами та предметами медичного призначення, які придбані у 2012 році за рахунок коштів цільової субвенції з Державного бюджету України. Не виникає проблем із забезпеченням пально-мастильними матеріалами.
Наказом Департаменту охорони здоров’я Харківської обласної державної адміністрації від 25 квітня 2013 року № 326 затверджено типовий порядок реагування на звернення громадян за телефоном «гарячої лінії». З початку 2013 року за телефоном «гарячої лінії» з різних питань звернулось 14 громадян. На всі звернення були надані своєчасні відповіді та відповідні роз’яснення.
Виконання нормативу прибуття бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги на місце події залежить також від стану доріг в регіоні. Перелік доріг, що потребують ремонту, визначений розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 28 лютого 2013 року № 66 «Про затвердження переліку об'єктів будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах Харківської області, які пропонуються для фінансування за рахунок субвенції з державного бюджету в 2013 році».
Реалізовані в області заходи забезпечили виконання показників діяльності служби екстреної (швидкої) медичної допомоги відповідно до рекомендованих.
За 8 місяців 2013 року бригадами екстреної (швидкої) медичної допомоги обслуговано 495028 викликів, у т.ч. – 278652 (56,3%) по м. Харкову та 216376 (43,7%) - по районах області. Середня тривалість прибуття на виклик складає 7 хвилин 10 секунд у м. Харкові, по області – 15 хвилин 51 секунда. Виконання нормативу прибуття бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги по м. Харкову складає 97,9% від загальної кількості викликів, по області – 98,5 %.
Виконання показників діяльності служби екстреної (швидкої) медичної допомоги стало можливим також за рахунок реалізації в Харківській області, першій в Україні, за сприянням Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області, пілотного проекту щодо взаємодії служб «103» та «112», що дозволяє негайно передавати з будь-якої точки регіони виклик з мобільного телефону за номером «112» через спеціальну систему комутації до регіональної диспетчерської служби «103».
Залишається достатньо серйозною проблемою у фінансовому забезпеченні діяльності служби екстреної (швидкої) медичної допомоги у 2013 році. До кінця поточного року система екстреної (швидкої) медичної допомоги не забезпечена видатками на оплату праці з нарахуваннями на заробітну плату та оплату послуг комунального підприємства автобази швидкої медичної допомоги в загальному обсязі 37,0 млн. грн. На оновлення або придбання 185 санітарних автомобілів потрібно співфінансування з державного бюджету у сумі 120,5 млн. грн.
Обласна державна адміністрація неодноразово зверталася до органів центральної виконавчої влади з пропозицією внести відповідні зміни до показників обласного бюджету щодо виділення додаткових фінансових ресурсів.
Досягнута домовленість між підрозділами КЗОЗ «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» та комерційними структурами щодо залучення їх бригад та спеціалізованого санітарного транспорту до організації медичного супроводу масових заходів.
Разом із фахівцями ГУМВС України в Харківській області відпрацьовані питання щодо індивідуального захисту медичних працівників та спільних дій з працівниками міліції при ситуаціях, що загрожують життю медиків. Оговорено питання про створення бази даних пацієнтів, які є потенційно небезпечними.
Застосовується засіб екстреного виклику через центральну диспетчерську служби екстреної медичної допомоги працівників МВС, МНС та інших рятувальних служб у випадках, які становлять загрозу бригаді екстреної (швидкої) медичної допомоги, з відображенням місця події на карті (тривожна кнопка).
З метою подальшої реалізації в Харківській області Закону України «Про екстрену медичну допомогу» та розпорядження голови обласної державної адміністрації від 27 червня 2013 року № 236 «Про заходи з реалізації у Харківській області Закону України «Про екстрену медичну допомогу» колегія обласної державної адміністрації вирішила:
1. Інформацію заступника голови обласної державної адміністрації Шурми І.М. про хід виконання рішення колегії обласної державної адміністрації від 04 червня 2013 року «Про хід реалізації у Харківській області Закону України «Про екстрену медичну допомогу» узяти до відома.
2. Головам районних державних адміністрацій при формування показників районного бюджету на 2014 рік передбачити кошти на закупівлю спеціалізованого санітарного транспорту та створення відділень екстреної (невідкладної) медичної допомоги у складі комунальних багатопрофільних закладів охорони здоров’я відповідних адміністративно-територіальних одиниць області.
Рекомендувати міським головам міст обласного значення здійснити аналогічні заходи.
3. Департаменту охорони здоров’я Харківської обласної державної адміністрації (Галацан О.В.) вжити заходів щодо виконання рішення колегії обласної державної адміністрації від 04 червня 2013 року «Про хід реалізації у Харківській області Закону України «Про екстрену медичну допомогу» у повному обсязі.
4. Рекомендувати Головному управлінню Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області (Одарюк П.В.) спільно з Департаментом охорони здоров’я Харківської обласної державної адміністрації (Галацан О.В.) продовжити роботу з реалізації в області пілотного проекту щодо взаємодії служб «103» (служба екстреної (швидкої) медичної допомоги) та «112» (служба порятунку) з метою забезпечення можливості негайного направлення виклику екстреної (швидкої) медичної допомоги, що надійшов на телефонний номер «112» через будь-якого мобільного оператора, з території всього регіону.
5. Заступнику голови обласної державної адміністрації Шурмі І.М. забезпечити здійснення контролю та координацію дій з реалізації Закону України «Про екстрену медичну допомогу» в Харківській області.
Голова обласної державної
адміністрації, голова колегії М.М. ДОБКІН