Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Витяг з протоколу № 2 засідання колегії обласної державної адміністрації від 04 червня 2013 року "Про хід реалізації у Харківській області Закону України "Про екстрену медичну допомогу".

Розглянувши питання про хід реалізації у Харківській області Закону України «Про екстрену медичну допомогу», колегія обласної державної адміністрації відзначає високий рівень проведених організаційно - структурних заходів із створення єдиної централізованої системи екстреної медичної допомоги у регіоні, що відповідає європейській моделі та є складовою реалізації соціальних ініціатив Президента України.
Вжиття низки організаційно - структурних заходів на рівні регіону надало можливість провести реорганізацію служби екстреної (швидкої) та невідкладної медичної допомоги на принципово інших засадах організації, управління та фінансування.
Відповідно до пункту 2 частини 3 статті 6 Закону України «Про екстрену медичну допомогу» обласною державною адміністрацією за погодженням
з Міністерством охорони здоров’я України розроблено та затверджено план функціонування та розвитку системи екстреної медичної допомоги
на території Харківської області на 2013 рік.
Рішенням сесії обласної ради від 20 вересня 2012 року № 532-VI утворено комунальний заклад охорони здоров’я «Центр екстреної медичної допомоги
та медицини катастроф», який зареєстровано в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України.
Рішеннями сесій районних та міських рад міст обласного значення
та рішенням сесії обласної ради від 20 грудня 2012 року № 596-VI «Про спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області» майно підрозділів швидкої допомоги міст обласного значення та районів передано
у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області.
Будівля центральної диспетчерської та 10 підстанцій швидкої допомоги, що розташовані на території м. Харкова, передані у безоплатне користування
на 1 рік на підставі договору позички.
За договорами оренди використовується автомобільний парк служби швидкої (екстреної) допомоги адміністративно-територіальних одиниць області.
У рамках реалізації Закону України «Про екстрену медичну допомогу» 03 січня 2013 року створено регіональну оперативну диспетчерську КЗОЗ «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» з використанням сучасних GPS-технологій.
На сьогодні служба екстреної медичної допомоги Харківської області об’єднує обласну оперативно-диспетчерську службу у складі регіональної диспетчерської «103» КЗОЗ «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» (пр. Правди,13), обласну диспетчерську розподілу та контролю за виконанням викликів (вул. Червоножовтнева, 41), що на цей час виконує функції евакуаційного підрозділу з відпрацювання викликів, які здійснюються на території міста Харкова та районів, та прилади-термінали, що встановлені на борту кожного спеціалізованого автомобіля екстреної (швидкої) допомоги.
Діюча у регіоні система забезпечує оптимальний розподіл території обслуговування станціями, відділеннями та пунктами постійного і тимчасового базування бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги, що значно скорочує час на обробку виклику та передачу його на виконання бригаді без втручання диспетчера станції або відділення в районі або в місті обласного значення з підтвердженням доставки.
Крім того, завдяки встановленню на кожному автомобілі телемедичної системи «ТЕЛЕКАРД» бригади отримали можливість знімати і передавати дистанційну електрокардіограму без використання стаціонарного телефону.
Упроваджена система управління дозволяє диспетчерській службі оперативно реагувати на надзвичайні ситуації, реально оцінювати доступні сили та засоби медицини катастроф, які можливо використати для ліквідації медичних наслідків події, з одночасним автоматичним оповіщенням виїзних бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги, служб МНС, МВС України у Харківській області та відповідальних осіб.
Використання системи разом зі зміною технології та організації роботи диспетчерської служби дає можливість відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2012 року № 1119 «Про норматив прибуття бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги на місце події» реально
і максимально скоротити час прибуття бригади до пацієнта до 10 хвилин у містах, до 20 хвилин – у сільських районах.
Відповідно до Закону України «Про екстрену медичну допомогу» визначені багатопрофільні заклади охорони здоров’я області, де мають бути створені відділення екстреної (невідкладної) медичної допомоги.
У межах контрольних показників обласного бюджету на 2013 рік визначено обсяги фінансового та матеріально – технічного забезпечення для безперешкодної роботи служби. Обсяг фінансування на систему екстреної (швидкої) медичної допомоги в обласному бюджеті на 2013 рік становить 165,5 млн. грн, або 16,8 % видатків обласного бюджету.
Створено запас медикаментів для забезпечення роботи всіх підрозділів служби, не виникає проблем із забезпеченням пально-мастильними матеріалами.
Наказом директора Департаменту охорони здоров’я Харківської обласної державної адміністрації від 25 квітня 2013 року № 326 «Про організацію роботи телефонної «гарячої лінії» затверджено типовий порядок реагування на звернення громадян на телефонні «гарячі лінії».
Вирішено питання щодо покращення стану автошляхів для забезпечення роботи бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги. З цією метою видані розпорядження голови обласної державної адміністрації від 31 січня 2013 року № 27 «Про затвердження переліку об’єктів утримання вулиць і доріг комунальної власності у м. Харкові, які в 2013 році пропонуються для фінансування за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам», від 26 лютого 2013 року № 65 «Про затвердження переліку об’єктів капітального ремонту вулиць і доріг комунальної власності у м. Харкові, які в 2013 році пропонуються для фінансування за рахунок субвенції державного бюджету місцевим бюджетам»,
від 28 лютого 2013 року № 66 «Про затвердження переліку об’єктів будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг комунальної власності
у населених пунктах Харківської області, які пропонуються для фінансування
за рахунок субвенції з державного бюджету в 2013 році».
Реалізовані в області заходи забезпечили безперебійну роботу системи екстреної (швидкої) медичної допомоги у регіоні та виконання показників її діяльності відповідно до рекомендованих.
Показник укомплектованості лікарями служби екстреної (швидкої) медичної допомоги становить 91 %, фельдшерами – 100 %, молодшими медичними сестрами – 96,75 %.
Станом на другу декаду травня цього року бригадами екстреної (швидкої) медичної допомоги здійснено обслуговування 296576 викликів, 54,3 % з яких – по м. Харкову та 45,7 % – по районах області.
Середня тривалість прибуття на виклик за цей період склала по місту Харкову 8 хв 4 с, по районах області – від 15 до 17 хв 53 с.
Виконання нормативу прибуття бригади екстреної (швидкої) допомоги до місця події або до пацієнта по місту Харкову складає 96,4 % від загальної кількості викликів, по області – у 98,3 %.
На сьогодні служба екстреної (швидкої) медичної допомоги має 249 спеціалізованих автомобілів, але понад 95 % з них вичерпали свій ресурс та потребують повного оновлення із переходом на нові сучасні у технічному та функціональному відношенні моделі.
Наприкінці грудня 2012 року за рахунок субвенції з державного бюджету на придбання автотранспорту автопарк служби поповнився 9 сучасними автомобілями швидкої медичної допомоги на загальну суму 5 912 тис. грн,
з них 4 автомобіля класу «В» та 4 – найвищого класу «С» («реанімобіль») вітчизняного виробника спеціальних автомобілів фірми «КРАС» (м. Київ).
Реалізація заходів відповідно до положень Закону України «Про екстрену медичну допомогу» супроводжується широкою роз’яснювальною роботою серед населення та медичних працівників у форматі виїзних зустрічей, проведення прес-турів по закладах, виступів на радіо та телебаченні, публікацій у засобах масової інформації.
Позитивний власний досвід щодо створення єдиної системи екстреної (швидкої) медичної допомоги у Харківській області за дорученням
Віце-прем'єр-міністра України К.І. Грищенка, наданого за підсумками селекторної наради у лютому 2013 року, розповсюджено серед усіх регіонів України (лист обласної державної адміністрації від 29.01.2013 № 01-39/611).
З метою подальшої реалізації в Харківській області Закону України
«Про екстрену медичну допомогу», заслухавши доповідь заступника голови обласної державної адміністрації І.М. Шурми із означеного питання, колегія обласної державної адміністрації вирішила:
1. Інформацію заступника голови обласної державної адміністрації І.М. Шурми про хід реалізації у Харківській області Закону України
«Про екстрену медичну допомогу» узяти до відома.

2. Головам районних державних адміністрацій надати до обласної державної адміністрації до 01 липня 2013 року через Департамент охорони здоров’я Харківської обласної державної адміністрації (Галацан О.В.) пропозиції на 2014 рік щодо:
кількості одиниць спеціалізованого санітарного транспорту, що планується придбати за кошти місцевих бюджетів;
планів та графіків створення відділень екстреної (невідкладної) медичної допомоги у складі комунальних багатопрофільних закладів охорони здоров’я відповідних адміністративно-територіальних одиниць області.

Рекомендувати міським головам міст обласного значення здійснити аналогічні заходи.

3. Департаменту фінансів Харківської обласної державної адміністрації (Овсянніков С.І.) при формуванні обласного бюджету на 2014 рік передбачити кошти на придбання спеціалізованих автомобілів екстреної медичної допомоги.

4. Департаменту охорони здоров’я Харківської обласної державної адміністрації (Галацан О.В.):
4.1. Забезпечити здійснення контролю за:
відповідністю діяльності структурних підрозділів служби екстреної (швидкої) медичної допомоги в Харківській області до Закону України «Про екстрену медичну допомогу» та інших нормативно-законодавчих актів;
ефективним та раціональним використанням бюджетних коштів, що спрямовуються на забезпечення функціонування служби екстреної (швидкої) медичної допомоги області;
належним забезпеченням структурних підрозділів служби екстреної (швидкої) медичної допомоги лікарськими засобами та пально-мастильними матеріалами;
укомплектуванням штатних посад працівників служби екстреної (швидкої) медичної допомоги фізичними особами з відповідною фаховою освітою та їх своєчасною атестацією;
виконанням нормативів прибуття бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги до пацієнтів відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2012 року № 1119 «Про норматив прибуття бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги на місце події»;
проведенням щоденного моніторингу та аналізу діяльності структурних підрозділів служби екстреної (швидкої) медичної допомоги області;
своєчасним реагуванням на звернення громадян, що надійшли за телефоном «гарячої лінії» з приводу надання екстреної (швидкої) медичної допомоги мешканцям області.
4.2. Надати до обласної державної адміністрації до 10 серпня 2013 року узагальнені пропозиції на 2014 рік в розрізі адміністративно – територіальних одиниць області щодо кількості одиниць спеціалізованого санітарного транспорту, що планується придбати за кошти місцевих бюджетів, а також планів створення відділень екстреної (невідкладної) медичної допомоги у складі комунальних багатопрофільних закладів охорони здоров’я відповідних адміністративно-територіальних одиниць області.
4.3. Підготувати звернення до Кабінету Міністрів України щодо виділення Харківській області субвенції з державного бюджету на забезпечення функціонування служби екстреної (швидкої) медичної допомоги, придбання автомобілів екстреної медичної допомоги та оплату праці медичних працівників відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27.03.2013 року №199 «Деякі питання оплати праці медичних працівників системи екстреної медичної допомоги».
4.4. Провести переговори щодо залучення спеціалізованого санітарного транспорту з бригадами медичних працівників комерційних структур під час проведення громадсько-політичних, спортивних та розважальних акцій у м. Харкові.
4.5. Посилити співпрацю з Головним управлінням Міністерства внутрішніх справ України в Харківській області щодо посилення умов безпеки праці працівників системи екстреної медичної допомоги та опрацювати можливі шляхи та підходи до мінімізації несправжніх викликів.
4.6. Підготувати проект розпорядження голови обласної державної адміністрації про хід реалізації у Харківській області Закону України
«Про екстрену медичну допомогу».

 

Голова обласної державної
адміністрації, голова колегії                                                                            М.М. ДОБКІН