Звіт Харківського регіонального Комітету з економічних реформ за напрямом – реформа міжбюджетних відносин
У рамках чергового засідання підгрупою „Реформа міжбюджетних відносин” робочої групи „Регіональний економічний розвиток” було розглянуто питання щодо вдосконалення взаємовідносин Державного бюджету України з місцевими бюджетами, яке визначене Програмою економічних реформ України на 2010-2014 роки.
Відповідно до ст.81 Бюджетного кодексу України територіальні громади для виконання відповідних повноважень на здійснення видатків, закріплених законодавчими актами (Конституцією та законами України) за місцевими бюджетами, повинні мати відповідні фінансові ресурси, що забезпечать виконання цих повноважень. При цьому обсяги фінансових ресурсів, які передаються державою, мають бути достатніми для фінансування переданих повноважень та функцій, забезпечувати надання послуг установами освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, культури та фізичної культури на належному рівні.
Рівень забезпечення загальної потреби по видатках на виконання делегованих повноважень складає не більше 80%.
З метою удосконалення механізму розрахунку видатків, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів, Департамент фінансів Харківської обласної державної адміністрації на виконання рішення Ради регіонів від 16.10.2012 № 40489/0/1-12 щодо заходів, спрямованих на посилення фінансової основи місцевого самоврядування, направив лист від 10.01.2013 №01-26/37 до Міністерства фінансів України з пропозицією науково обґрунтувати фінансовий норматив бюджетної забезпеченості в розрізі складових по кожній галузі видатків на: заробітну плату працівників бюджетних установ, медикаменти, продукти харчування, оплату енергоносіїв та видатків на забезпечення функціонування установи, що забезпечить належне виконання делегованих державою повноважень.