Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Звіт Харківського регіонального Комітету з економічних реформ за напрямом – реформа міжбюджетних відносин

  Підгрупою «Реформа міжбюджетних відносин» розглянуто питання щодо внесення змін до Формули розподілу обсягу міжбюджетних трансфертів (дотацій вирівнювання та коштів, що передаються до державного бюджету) між державним бюджетом та місцевими бюджетами, яке визначене Програмою економічних реформ України на 2010-2014 роки, затвердженою Президентом України.
      Згідно пункту 15 постанови Кабінету Міністрів України від 08.12.2010 №1149 (із змінами) передбачена формула розрахунку видатків на управління Vymi=Hymi*Nmi*Ym*Ky1 + Vymgi. Управління праці фінансуються з місцевого бюджету міст обласного значення. До розрахунку формули міжбюджетних трансфертів чисельність працівників додатково не включено, тому весь тягар утримання управлінь лягає на плечі місцевих бюджетів. Формула V=H*N*Y*K+V, де Y - норматив штатної чисельності працівників органів місцевого самоврядування на одну тисячу населення міста обласного значення. 
      Коефіцієнт частки нормативу обсягу видатків на утримання органів місцевого самоврядування для бюджетів місцевого самоврядування у нормативі видатків для зведеного бюджету району становить не менш як 0,76.
    Головне фінансове управління Харківської обласної державної адміністрації направило лист Міністерству фінансів України від 25.05.2012 року № 01-28/353 з пропозиціями:
- збільшити Ym (норматив штатної чисельності працівників органів місцевого самоврядування на 1 тисячу населення міста обласного значення з чисельністю понад 1100тис. осіб) з 1,333 на 2,677;
- перевести управління праці та соціального захисту населення на фінансування з державного бюджету, або ж до формули розрахунку витрат на утримання органів управління включати додатково чисельність управлінь праці та соціального захисту населення;
- установити коефіцієнт частки нормативу обсягу видатків на утримання органів місцевого самоврядування для бюджетів місцевого самоврядування в нормативі видатків для зведеного бюджету району від 0,65 до 0,80;
    Збільшення нормативу штатної чисельності дозволить утримувати чисельність, достатню для ефективного виконання органами місцевого самоврядування покладених на них функцій та завдань, у тому числі делеговані Державою повноваження. Чисельність, що виконує зазначені повноваження, складає 56,8% від загальної кількості, у тому числі чисельність працівників управлінь праці та соціального захисту населення та відділів ведення Державного реєстру виборців - 28,0%. Це забезпечить мінімальну потребу поточними видатками на утримання органів місцевого самоврядування.
    Управління праці та соціального захисту населення на місцевому рівні виконують на 99,9% виключно функції держави. Запропоновано збільшити норматив штатної чисельності працівників на одну тисячу населення для органів місцевого самоврядування, тому що окремі державні служби фінансуються з бюджету органу місцевого самоврядування і займають значну частку у видатках на управління (до 35%).
    За умови включення в розрахунок додаткової чисельності управлінь праці зменшиться сума недостатності по галузі управління. Збільшення видатків на управління дозволить довести середню зарплату працівника місцевого самоврядування до рівня середньої зарплати інших працівників бюджетної сфери.
     Відповідно до пункту 4 статті 69 Бюджетного кодексу України плата за землю 100% зараховується до доходів сільських бюджетів, що не враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів, у зв’язку з чим безпосередньо районний бюджет втратив фінансовий ресурс, що складав 15% від надходжень плати за землю, який можливо було спрямувати на забезпечення утримання районної ради. 
   Обсяг інших надходжень доходів, що не враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів в районному бюджеті, має невелику питому вагу та не забезпечить повнофункціональне її існування.