Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Звіт Харківського регіонального Комітету з економічних реформ за напрямом – реформа між бюджетних відносин

Підгрупою „Реформа міжбюджетних відносин” робочої групи „Регіональний економічний розвиток” розглянуто питання щодо внесення змін до Формули розподілу обсягу міжбюджетних трансфертів (дотацій вирівнювання та коштів, що передаються до державного бюджету) між державним бюджетом та місцевими бюджетами, яке визначене Програмою економічних реформ України на 2010-2014 роки, затвердженої Президентом України.
Згідно п.6 постанови Кабінету Міністрів України від 08.12.10р. №1149 (із змінами) розрахунок прогнозованого обсягу доходів (кошика доходів), закріплених за місцевими бюджетами (RDizak), проводиться у межах прогнозованого обсягу доходів зведеного бюджету України, визначеного на підставі основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на планований бюджетний період, а також із застосуванням індексу відносної податкоспроможності адміністративно-територіальної одиниці за такою формулою: RDizak = (Ki5 х Ni3 х Du5) / Nu3, де Ki5 - індекс відносної податкоспроможності адміністративно-територіальної одиниці (з чотирма знаками після коми), який визначається за такою формулою:
Ki5 = (Dri / Ni3) / ((сума)Dri/Nu3), Dri = Du5 х (Ni1 + Ni2 + Ni3) х Ki4 х Zi х Fo / (Nu1 +Nu2+Nu3),
де Fo - коефіцієнт впливу нарахованого фонду оплати праці в Автономній Республіці Крим, області, мм. Києві та Севастополі, який визначається за такою формулою: Fo=[Tofop/Tod]/[Tufop/Tud], де Tufop, Tofop - темпи зростання фонду оплати праці найманих працівників в Україні та Автономній Республіці Крим, областях, мм.Києві і Севастополі відповідно до щомісячних даних Державної служби статистики (експрес-випуск) за звітний період 2011 року до відповідного періоду 2010 року;
Tud, Tod - темпи зростання обсягу доходів (кошика доходів), закріплених за усіма місцевими бюджетами та зведеними бюджетами Автономної Республіки Крим, областей, мм.Києва і Севастополя, за звітними даними періоду, що використовується для розрахунку темпів зростання фонду оплати праці, без урахування обсягу податку на доходи фізичних осіб, що утримується з грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, які одержують військовослужбовці та особи рядового і начальницького складу.
Для стимулювання місцевих бюджетів, які щороку збільшують обсяг доходів, що враховуються під час визначення обсягу міжбюджетних трансфертів, розрахунковий показник обсягу доходів (кошика доходів) обчислюється з урахуванням показника стимулювання (SDizak), який визначається за такими формулами:
якщо g > g' x g'', то SDizak = RDizak х (1 / g) х (g' x g'');
якщо g < g'/ g'' та PRi > 0,95, то SDizak = RDizak х (1 / g )х(g' / g'');
якщо g < g'/ g'' та 0,9 < PRi < 0,95, то SDizak = RDizak х ((1 / g) х ( g' / g'') + 1) / 2;
якщо g < g' / g'' та PRi < 0,9, то SDizak = RDizak;
якщо g' / g'' < g < g' х g'', то SDizak= RDizak,
де g - коефіцієнт зростання обсягу доходів місцевих бюджетів, що визначається за такою формулою: g = RDizak / Dio.
Для недопущення зменшення прогнозованого обсягу доходів місцевих бюджетів, визначеного виходячи з основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на планований бюджетний період, обсяг доходів (кошика доходів), закріплених за місцевими бюджетами, на прогнозований період визначається за такою формулою: Dizak = SDizak + (Ki5 х Ni3 х DDu5 / Nu3) + Dw + Db,
 де DDu5 - обсяг доходів (кошика доходів), необхідний для відновлення загального обсягу доходів місцевих бюджетів, що визначається за такою формулою:DDu5=Du5-SDuzak,
де SDuzak - розрахунковий обсяг доходів (кошика доходів) з урахуванням показника стимулювання на прогнозний період по Україні в цілому;
Dw - обсяг податку на доходи фізичних осіб, що утримується з грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, які одержують військовослужбовці та особи рядового і начальницького складу, для кожної адміністративно-територіальної одиниці;
Db - обсяг доходів, передбачених пунктами 2-5, 7-11, 13 частини першої статті 64 і пунктами 2-6, 8-13, 15 частини першої статті 66 Бюджетного кодексу України, що визначається як сума прогнозних показників, розрахованих окремо за кожним видом доходів.
Застосування вказаних коефіцієнтів призводить до додаткового навантаження на міста, в першу чергу, обласні центри і невиконання ними з цих обставин річних показників зазначених доходів.
Так, по місту Харкову в розрахунках на 2011 рік коригування доходів для відновлення загального ресурсу місцевих бюджетів призвело до збільшення планового показника закріплених доходів на 60,9 млн.грн., внаслідок чого контрольні показники Міністерства фінансів України виконано на 98,1% (недоотримано 32,7млн.грн.), у той час як у цілому по області такі показники виконано.
Аналогічна ситуація відбувалася й у 2010 році, де збільшення розрахункового обсягу для відновлення ресурсу склало 71,0 млн.грн., а невиконання розрахункових показників закріплених доходів – 39,6 млн.грн. (у цілому по області цей показник перевиконано на 29,6млн.грн).
Головне фінансове управління направило лист до Міністерства фінансів України (№ 01-28/353 від 25.05.2012 року) з пропозиціями відмінити застосування коригування показників доходів, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів, на коефіцієнт впливу нарахованого фонду оплати праці, а також коригування для відновлення загального ресурсу місцевих бюджетів.