Звіт Харківського регіонального Комітету з економічних реформ за напрямом – реформа освіти
Членами підгрупи з питань реформ освіти проаналізовано питання організації індивідуального навчання у загальноосвітніх навчальних закладах області.
За результатами проведеної роботи встановлено, що у регіоні наявна тенденція щодо підвищення кількості учнів, які навчаються за індивідуальною формою навчання.
У 2010/2011 навчальному році кількість учнів, які були охоплені навчанням за індивідуальною формою навчання (за станом здоров’я) 1641 особа, а у 2011/2012 навчальному році їх кількість збільшилась на 381 особу і склала 1260 учнів.
Проблемним залишається питання організації навчально-виховного процесу у класах, де кількість учнів менше 5-ти осіб, це пов’язано із зменшенням загального контингенту учнів у малочисельних загальноосвітніх навчальних закладах, що розташовані у сільській місцевості.
У 2011/2012 навчальному році для 2150 учнів, які навчаються у класах, де кількість учнів менше п’яти, здійснюється навчання за індивідуальною формою, що у порівнянні з минулим навчальним роком менше на 136 осіб.
З метою зменшення відсотка учнів, які охоплені індивідуальним навчанням у загальноосвітніх навчальних закладах необхідно здійснювати медико-педагогічний контроль за станом здоров’я учнів, внести зміни до Закону України «Про загальну середню освіту» в частині зменшення нормативів граничної наповнюваності класів у загальноосвітніх навчальних закладах сільської місцевості (до 3 учнів), а також використовувати систему дистанційного навчання при організації індивідуального навчання.