Звіт Харківського регіонального Комітету з економічних реформ за напрямом – реформа освіти
Членами підгрупи з питань реформ освіти проаналізовано стан виконання Державної цільової програми впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій «Сто відсотків» в Харківській області.
Протягом 2011-2012 років Комунальним вищим навчальним закладом «Харківська академія неперервної освіти» з метою ефективного використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі осучаснено зміст навчальних програм курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників і збільшено кількість годин на вивчення ІКТ в навчальних програмах для різних категорій.
У межах пілотного інноваційного програмно-цільового проекту «Створення системи безперервного підвищення кваліфікації педагогічних працівників шляхом запровадження кредитно-модульної форми навчання в міжатестаційний період» організовано і проведено дистанційні етапи навчання 7 категорій педагогічних працівників. Для здійснення дистанційного етапу курсів підвищення кваліфікації за очно-заочно-дистанційною формою навчання розроблено 118 навчально-методичних комплексів. Цією формою навчання охоплено 15 категорій педагогічних працівників.
Розроблено та впроваджено 36-годинний фаховий спецкурс за напрямом «Інформатика», зміст якого передбачає розгляд найбільш проблемних тем шкільного курсу інформатики. Упроваджено систему тематичних спецкурсів для вчителів інформатики з отриманням відповідного сертифікату: «Основи Інтернету», «Основи веб-дизайну», «Основи комп’ютерної графіки», «Основи створення комп’ютерних презентацій», «Основи візуального програмування».
У 2011 році Комунальним вищим навчальним закладом «Харківська академія неперервної освіти» проведено спецкурси з ІКТ та тренінги для 2587 педагогічних працівників Харківської області.
У ході реалізації програмно-цільового проекту «Комп’ютерно орієнтовані методичні системи навчання у професійно-педагогічній діяльності вчителя загальноосвітнього навчального закладу» створено сайт проекту «ІКТ в діяльності вчителя».
До реалізації програми «Вчителі в онлайні», яка здійснюється в межах спільної програми «Партнерство в навчанні» Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України та корпорації «Майкрософт Україна», залучено 228 вчителів із 23 загальноосвітніх навчальних закладів Харківської області.
З метою підготовки та підвищення рівня кваліфікації педагогічних працівників році Комунальним вищим навчальним закладом «Харківська академія неперервної освіти» розроблено нові програми для навчання інформаційно-комунікаційним технологіям керівників загальноосвітніх навчальних закладів та педагогічних працівників: «Інформаційно-комунікаційні технології в системі загальної середньої освіти» (для директорів та заступників директорів загальноосвітніх навчальних закладів із навчально-виховної роботи), «Формування професійної культури керівника ДНЗ на основі інформаційно-комунікаційних технологій» (для завідувачів дошкільних навчальних закладів), «Використання комп’ютерно орієнтованих систем навчання на уроках іноземної мови», «Інформаційно-комунікаційні технології у викладанні географії», «Інформаційно-комунікаційні технології у викладанні історії та правознавства», «Інформаційно-комунікаційні технології при вивченні предметів у початковій школі», «Інформаційно-комунікаційні технології у професійній діяльності вчителя фізики», «Інформаційно-комунікаційні технології у професійній діяльності вчителя математики старшої школи», «Застосування ІКТ у діяльності вчителів природничо-математичних дисциплін», «Використання інформаційно-комунікаційних технологій учителем у професійній діяльності» (для вчителів, які викладають філологічні дисципліни).
Дані навчальні програми рекомендовані до присвоєння грифу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України та будуть включені до Всеукраїнської Програми навчання та професійного розвитку працівників навчальних закладів, що готується Кабінетом Міністрів України, з метою використання в навчальному процесі закладів післядипломної педагогічної освіти.