Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Звіт про діяльність Харківського регіонального Комітету з економічних реформ у І кварталі 2012 року

Харківський регіональний Комітет з економічних реформ був створений 31.03.2010 розпорядженням голови Харківської обласної державної адміністрації № 181 як консультативно-дорадчий орган при обласній державній адміністрації.
15.02.2012 головою Харківської обласної державної адміністрації затверджено Регіональний план дій на 2012 рік щодо впровадження у Харківській області Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава», який розроблено відповідно до проекту Національного плану дій на 2012 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава» та пріоритетних напрямів Стратегії сталого розвитку Харківської області до 2020 року, затвердженої рішенням сесії Харківської обласної ради від 23.12.2010 № 27-VI.
З метою забезпечення належного функціонування регіонального Комітету розпорядженням голови Харківської обласної державної адміністрації від 02.02.2012 № 198 оновлено персональний склад Харківського регіонального Комітету з економічних реформ.
Робочими групами і підгрупами Комітету у І кварталі 2012 року було проведено 14 засідань і 4 «круглі столи».
Для реалізації економічних реформ за напрямом – дерегуляція, підприємництво та інвестиційна діяльність Харківським регіональним комітетом були зроблені такі кроки:
Проведені всі необхідні заходи щодо впровадження видачі документів дозвільного характеру за принципом організаційної єдності (виключно через державного адміністратора).
В Єдиному дозвільному центрі міста Харкова збільшено кількість державних адміністраторів з 17 до 27 осіб. В усіх районних і міських дозвільних центрах у 2012 році буде збільшено кількість державних адміністраторів дозвільних центрів до 2-3 осіб.
Місцевими і регіональними дозвільними органами розроблені і затверджені/погоджені регламенти (інформаційні картки), що визначають послідовність дій для отримання відповідного документа дозвільного характеру і схеми дозвільних (погоджувальних) процедур, відповідно до Закону України «Про Перелік документів дозвільного характеру».
Територіальними дозвільними органами проводиться робота з Державним підприємством «Інформаційно-ресурсний центр» щодо підключення до системи електронного документообігу та автоматизованого обміну даними між державними адміністраторами та дозвільними органами АІС «РДДХ», зазначене питання відпрацьовується з відповідними центральними органами виконавчої влади.
За підсумками моніторингу діяльності дозвільних центрів області, який проводиться Головним управлінням економіки Харківської обласної державної адміністрації, черг у дозвільних центрах і скарг з боку суб’єктів господарської діяльності немає. В усіх дозвільних центрах області постійно ведеться робота щодо забезпечення якості обслуговування суб’єктів господарської діяльності та недопущення черг у дозвільних центрах.
Таким чином, Харківською обласною державною адміністрацією спільно з райдержадміністраціями та міськими радами міст обласного значення, відповідно до Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», уживаються всі необхідні заходи для забезпечення видачі документів дозвільного характеру за принципом організаційної єдності (виключно через державного адміністратора), і таким чином значно спрощено і скорочено процедуру отримання дозвільної документації, у тому числі і потенційними інвесторами.
З метою створення належних умов для інноваційного розвитку Харківської області та залучення інвестицій в наукоємні сектори її виробництва підписано Угоду про співпрацю між Харківською обласною державною адміністрацією, Харківською обласною радою та Державним агентством з питань науки, інновацій та інформатизації України.
Проведено чергове засідання Ради вітчизняних та іноземних та іноземних інвесторів при Харківській обласній державній адміністрації, в ході якого розглянуто питання щодо підготовки інвестиційних проектів, надання їм статусу „Регіональний проект”, та „Пріоритетний проект розвитку, що реалізується під патронатом голови Харківської обласної державної адміністрації” і необхідності створення нового кластеру „Інформаційні та комунікаційні технології”. За результатами засідання було затверджено склад робочої групи з питань інноваційного розвитку регіону, та підписано Меморандум про економічне та соціальне партнерство між Харківською обласною державною адміністрацією та Харківською торгово-промисловою палатою.
Протягом І кварталу 2012 року було розроблено нову концепцію проекту „Село майбутнього”, яку винесено на розгляд Робочої групи «Національні проекти» Комітету з економічних реформ при Президентові України з метою надання статусу «Національний проект України».
Результатом впровадження економічних реформ за напрямом – реформа сільського господарства в Харківській області у січні - лютому 2012 року є придбання 261 одиниць сільськогосподарської техніки на суму 84,9 млн.грн., що майже в 2 рази більше порівняно з відповідним періодом минулого року, з них: 99 тракторів на суму 37,2 млн.грн., 7 одиниць зернозбиральних комбайнів на суму 5,3 млн.грн., 155 одиниць іншої техніки на суму 42,4 млн. гривень.
Загальна потреба в коштах для проведення комплексу весняно-польових робіт в цілому по сільгосппідприємствах становить 2,3 млрд. гривень. Очікується використати власних коштів господарств 1,7 млрд. гривень або 74% до запланованих. Загальна потреба у залученні додаткових коштів складає 566,3 млн. гривень, із них: залучення коштів інвесторів - 258 млн. гривень, банківських кредитів - на суму понад 300 млн. гривень.
Станом на 1 березня поточного року в усіх категоріях господарств утримувалося – 202,8 тис. голів великої рогатої худоби, в тому числі 99,8 тис. корів, свиней – 199,4 тис. голів, овець та кіз – 83,3 тис. голів, сільськогосподарської птиці – 7838,7 тис. голів.
До відповідного періоду минулого року поголів’я великої рогатої худоби збільшилося майже на 3%, поголів’я овець та кіз – на 400 голів (0,5%). Чисельність корів скоротилася на 700 голів (на 0,7%), поголів’я свиней – на 71,9 тис. голів (на 26,5%), птиці – на 1762,3 тис. голів (на 18,4%).
Станом на 2 квітня поточного року сільськогосподарськими підприємствами області для проведення весняно-польових робіт вже витрачено 997,7 млн. гривень, що на 240 млн. гривень більше, ніж на відповідну дату 2011 року. Залучено додаткових коштів на суму 243,3 млн. гривень, із них кошти інвесторів 100,6 млн. гривень, банківські кредити – 142,7 млн. гривень. Кредитні ставки, за якими залучаються кредити, в середньому становлять 18-22%.
З початку року усіма категоріями господарств вироблено 60,4 тис. тонн молока, реалізовано худоби та птиці на забій (у живій вазі) – 22,0 тис. тонн, вироблено яєць – 200,0 млн. штук.
До відповідного періоду минулого року виробництво яєць збільшилося майже на 4,5%, молока – на 8,8%. Обсяги реалізації худоби і птиці на забій зменшилися – на 14,7%.
Середньомісячна заробітна плата одного штатного працівника у сільському господарстві за січень - лютий п.р. склала 1783 грн., що на 251 грн. більше порівняно з відповідним періодом минулого року (1532 грн.).
У Харківській області у відповідності з положеннями цієї Концепції вже розроблено та затверджено на сесії Харківської обласної ради Програму розвитку овочівництва, картоплярства та переробної галузі в Харківській області на період до 2020 року.
Це забезпечить досягнення поставленої мети і виконання намічених завдань розвитку овочівництва і картоплярства в області шляхом реалізації комплексу заходів, направлених на підтримку цих галузей за рахунок коштів державного і обласного бюджетів та впровадження інноваційно-інвестиційної моделі розвитку на всіх етапах вирощування, зберігання і реалізації овочів та картоплі у сільськогосподарських підприємствах та господарствах населення.
Одним із важливих напрямів реалізації реформування вищої освіти, в І кварталі 2012 року робота проводилась у наступних напрямах: охоплення учнів професійно-технічних навчальних закладів Харківської області гуртковою та секційною роботою фізкультурно-спортивного напрямку, реалізація мовного законодавства у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням мовами національних меншин, стан роботи з пошуку, підтримки та розвитку обдарованих дітей та молоді в Харківській області, надання шефської допомоги навчальним закладам інтернатного типу обласного підпорядкування, виконання заходів Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу.
Організовано і проведено засідання Харківської обласної Громадської гуманітарної ради, на якому затверджено Концепцію гуманітарного розвитку Харківської області до 2020 року.
Протягом звітного періоду діяльність регіонального Комітету за напрямком реформа медичного обслуговування була спрямована на подальше формування оптимальної моделі організації медичної допомоги відповідно до завдань, визначених Президентом України В.Ф.Януковичем у Програмі економічних реформ на 2010 – 2014 роки.
Початком розбудови єдиного медичного простору у регіоні стало відтворення єдиної управлінської вертикалі шляхом передачі 764 – х закладів первинної ланки на районний рівень управління та фінансування з подальшим їх об’єднанням та створенням центрів первинної медико – санітарної допомоги в структурі закладів II рівня, що забезпечить їх гарантоване функціонування та фінансування.
Станом на сьогодні в області функціонує 21 центр первинної медико – санітарної допомоги, 10 з яких організовано у I кварталі 2012 року. До кінця року роботу буде завершено шляхом відкриття ще 8 таких центрів.
Усі 10 міжрайонних центрів забезпечено сучасними мамографами та пересувними флюорографічними установками вітчизняного виробництва заводу «КРАС».
Такі поступові оптимізаційні структурні перетворення медичної галузі сприяли перепрофілюванню, укрупненню комунальних закладів охорони здоров’я, що у подальшому стане підґрунтям для реалізації державної політики стосовно чіткого розмежування фінансових потоків відповідно до рівнів надання медичної допомоги та ефективного використання бюджетних коштів.
Відкриття протягом I кварталу 2012 року регіонального перинатального центру ІІІ рівня у складі Обласної клінічній лікарні – Центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф забезпечило впровадження сучасних перинатальних технологій на рівні європейських стандартів.
Триває процес підготовки медичної галузі до проведення чемпіонату Європи з футболу. З метою оперативного реагування на будь-які надзвичайні ситуації на базі досвіду м. Харкова активно впроваджується по всій території Харківської області система GPS-навігації для служби екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, на що за два роки з обласного бюджету вже використано 2,8 млн. грн. У 2012 році цією інноваційною розробкою буде повністю охоплений весь регіон.
Медична галузь Слобожанщини продовжує перебувати у центрі уваги керівництва центральних органів влади, про що свідчить проведена 2 березня 2012 року робоча поїздка до регіону першого заступника Глави Адміністрації Президента України І.М.Акімова, першого заступника міністра охорони здоров’я України Р.О.Моїсеєнко, керівників Національного проекту, представники інших регіонів України у зв’язку з відкриттям регіонального перинатального центру III рівня у складі КЗОЗ «Обласна клінічна лікарня – Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф», де буде надаватися профільна високоспеціалізована допомога на рівні європейських стандартів жінкам з ускладненим перебігом вагітності, недоношеним та хворим дітям, а також сім’ям, які мали репродуктивні втрати.
Також у Харківському національному медичному університеті відбулась зустріч І.М.Акімової з викладацьким складом та студентським активом, під час якої обговорені питання реалізації реформ у сфері охорони здоров’я, розвитку сімейної та страхової медицини, підготовки медичних кадрів.
23 березня 2012 р. в ході зустрічі представників Харківського регіонального Комітету з економічних реформ з Надзвичайним і Повноважним Послом Литовської Республіки в Україні паном Пятрасом Вайтекунасом і представниками Литовської медичної клініки «Кардіоліта» були обговорені перспективи співпраці в охороні здоров’я та досягнута домовленість з обміну досвідом між фахівцями сторін у сфері сучасних перинатальних, кардіологічних та кардіохірургічних технологій.
Одним з основних завдань реформи житлово-комунального господарства є розвиток конкурентного середовища на ринку обслуговування житла, який досягається шляхом створення об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, служб єдиного замовника та інших керуючих житловим фондом організацій, залучення приватних підприємств до обслуговування житла та прибудинкової території.
Відповідно до Програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства Харківської області на 2010-2014 роки до кінця 2012 року планується довести загальну кількість створених в області ОСББ до 729. Для досягнення 100%-вого рівня виконання показника створення ОСББ протягом року в області необхідно створити 193 об'єднання.
За станом на 01.03.2012 року в області зареєстровано 545 ОСББ (за 2 місяці 2012 року створено 9 ОСББ). До складу об'єднань входить 841 житловий будинок загальною площею 2242,1 тис.м.кв., що складає 8,6% від загальної площі всього багатоповерхового житлового фонду області.
З метою сприяння створенню ОСББ та вирішення проблемних питань функціонування об'єднань в області проводиться робота зі створення нового консультативно-дорадчого органу при облдержадміністрації - Харківської регіональної ради з питань створення та забезпечення функціонування об’єднань співвласників багатоквартирних будинків. На даний час готується відповідний проект розпорядження голови обласної державної адміністрації.
В області продовжують працювати три дирекції єдиного замовника (КП "Жилкомсервіс" Харківської міської ради, КП "Житлова управляюча компанія" Лозівської міської ради та КП "Зміїв-сервіс"), які разом обслуговують близько 63% загальної площі багатоквартирного житлового фонду області.
До надання послуг з утримання житла і прибудинкової території в області залучено 14 приватних підприємств, які обслуговують 4,8% багатоквартирного житлового фонду області. Це підприємства Близнюківського (1), Дергачівського (2), Лозівського (2), Харківського (3) районів, а також міст – Ізюм (1), Куп'янськ (1) і Лозова (4).
У сфері стабілізація державних фінансів та розвитку фінансового сектору проводилась робота з забезпечення низького рівня інфляції та підтримання стабільності фінансової системи, яке визначене Програмою економічних реформ України на 2010-2014 роки, затвердженої Президентом України, одним із пріоритетних завдань у роботі банківської системи визначено гнучке управління курсом національної валюти з урахуванням першочерговості досягнення цінової стабільності.
Так, завдяки вжитим Національним Банком України заходам, щодо забезпечення курсової стабільності у 2011 році платіжний баланс зведено з дефіцитом, значно меншим від очікуваного. Водночас рух курсу національної валюти був прогнозованим, а ситуація на ринку стабільною.
Протягом січня-березня 2012 року Національний банк України також уживає необхідні заходи для утримання нормального – позитивного чи нульового – платіжного сальдо, що в першу чергу передбачає прогнозованість руху валюти та виключає передумови для глибокої девальвації чи ревальвації.