Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Звіт Харківського регіонального Комітету з економічних реформ за напрямом – стабілізація державних фінансів та розвиток фінансового сектору

Підгрупою „По стабілізації державних фінансів та розвитку фінансового сектору” робочої групи „Сталий економічний розвиток, бізнес-клімат та інвестиції” розглянуто питання щодо внесення змін до Податкового кодексу України, яке визначене Програмою економічних реформ України на 2010-2014 роки, затвердженої Президентом України.
Відповідно до пп.78.1.8 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності такої обставини, зокрема, коли платником подано декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету податок на додану вартість, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V цього Кодексу, та/або з від'ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень. При цьому, документальна позапланова виїзна перевірка з підстав, визначених у цьому підпункті, проводиться виключно щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та/або з від'ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень.
Положеннями п. 82.2 ст. 82 Кодексу встановлено, що тривалість перевірок, визначених у ст. 78 цього Кодексу (крім перевірок, що проводяться за наявності обставин, визначених у пп. 78.1.8 п. 78.1 ст. 78 цього Кодексу, тривалість яких встановлена у ст. 200 цього Кодексу), не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, інших платників податків - 10 робочих днів.
Згідно із приписами п. 4.1 розділу 4 Методичних рекомендацій щодо взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації та проведенні перевірок достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість (від'ємного значення податку на додану вартість), затверджених наказом ДПА України від 24.05.11 № 306, відповідно до яких органи державної податкової служби мають право проводити документальні позапланові виїзні перевірки законності декларування від'ємного значення об'єкта оподаткування (податку на додану вартість), яке становить більше 100 тис. грн. При цьому, така перевірка проводиться у порядку визначення достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування ПДВ.
Також слід вказати, що на виконання положень п.200.11 ст.200 Кодексу постановою КМ України від 27.12.10 № 1238 (далі - Постанова №1238), затверджено перелік достатніх підстав, які надають податковим органам право на проведення документальної позапланової виїзної перевірки платника податку на додану вартість для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування такого податку. Отже, для організації документальної невиїзної перевірки з питання правомірності нарахування від'ємного значення ПДВ дотримання вимог Постанови №1238 не вимагається, оскільки цим нормативно-правовим актом регламентовано лише питання організації перевірок правомірності нарахування сум бюджетного відшкодування ПДВ.

Для урегулювання цього питання пропонується пункт 200.11. ст. 200 викласти у наступній редакції:
200.11. За наявності достатніх підстав, які свідчать, що розрахунок суми бюджетного відшкодування/або від’ємного значення з податку на додану вартість було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право провести документальну позапланову виїзну перевірку платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном проведення камеральної перевірки.
Перелік достатніх підстав, які надають право податковим органам на позапланову виїзну документальну перевірку платника податку на додану вартість для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Запропоновані зміни забезпечать однозначне тлумачення норм п. 200.11. ст. 200 Податкового кодексу України та унормують термін проведення перевірок у випадку коли розрахунок від’ємного значення з ПДВ було зроблено з порушенням норм податкового законодавства.