Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Звіт Харківського регіонального Комітету з економічних реформ за напрямом – реформа освіти

Підгрупою з питань реформ освіти робочої групи „Реформа соціальної сфери” проаналізовано досвід реалізації у практичній роботі коледжами і технікумами області наказів Міністерства освіти і науки від 17.06.2010 №587 «Про затвердження переліку предметів загальноосвітньої підготовки у вищих навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації, які здійснюють підготовку кадрів на основі базової загальної середньої освіти» та від 07.07.2010 №675 «Про затвердження Положення про державну підсумкову атестацію студентів з предметів загальноосвітньої підготовки у вищих навчальних закладах I-II рівнів акредитації, які здійснюють підготовку кадрів на основі базової загальної середньої освіти», що унормовують зміст, порядок організації навчання за загальноосвітніми дисциплінами та державної підсумкової атестації з цих дисциплін студентів, які навчаються на основі базової загальної середньої освіти.

Слід відзначити, що в цілому наявність вказаних нормативних документів дозволила впорядкувати зміст і процедуру отримання студентами повної загальної середньої освіти одночасно з навчанням за освітньо-професійними програмами підготовки молодших спеціалістів. Головним управлінням та Радою директорів вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації проведено цикл нарад та семінарів, що дозволили довести вимоги Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України до відома всіх керівників навчальних закладів і отримувати інформацію щодо їх виконання.

Разом з тим, проведений аналіз досвіду роботи вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації виявив окремі проблемні питання, які, на думку членів підгрупи з питань реформ освіти, потребують додаткового унормування.

Фахівцями підгрупи з питань реформ освіти підготовлено та направлено до Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України пропозиції щодо змін і доповнень до наказу від 07.07.2010 №675 «Про затвердження Положення про державну підсумкову атестацію студентів з предметів загальноосвітньої підготовки у вищих навчальних закладах I-II рівнів акредитації, які здійснюють підготовку кадрів на основі базової загальної середньої освіти», а саме: унормувати наступний порядок проведення державної підсумкової атестації: «Державна підсумкова атестація з загальноосвітніх дисциплін проводиться в терміни, визначені навчальними планами, після закінчення їх вивчення».

Оскільки жодним стандартом вищої освіти дисципліну «Вступ до спеціальності» не визначено як нормативну, то в листі до Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України запропоновано внести до діючих нормативних документів наступні зміни: «Навчальна дисципліна «Технології» інтегрується з окремими професійно орієнтованими дисциплінами та дисциплінами професійної підготовки молодших спеціалістів, перелік яких визначається навчальним закладом з урахуванням специфіки підготовки фахівців та змісту навчальної програми цієї дисципліни для загальноосвітньої середньої школи».

Реалізація цих пропозицій дозволить унормувати порядок проведення державної підсумкової атестації та порядок замовлення і видачі атестатів про повну загальну середню освіту.