Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Звіт про роботу Харківського регіонального Комітету з економічних реформ за 9 місяців 2011 року


Харківський регіональний Комітет з економічних реформ був створений 31.03.2010 розпорядженням голови Харківської обласної державної адміністрації № 181, як консультативно-дорадчий орган при обласній державній адміністрації.
 
Робочими групами і підгрупами Комітету було проведено 27 засідань і 44 «круглих столи», результатом роботи яких стала підготовка шляхів впровадження ініціатив Президента України за напрямами промислового, підприємницького, сільськогосподарського, земельного, освітнього, наукового, фінансового та податкового реформування.
 
Протягом 9 місяців 2011 року робочою групою «Сталий економічний розвиток, бізнес-клімат та інвестиції» здійснено такі заходи:
Підписано Меморандум про співпрацю між обласною державною адміністрацією і територіальними дозвільними органами, які відповідно до Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» видають документи дозвільного характеру.
30.05.2011 в м. Харкові відкрито Єдиний регіональний дозвільний центр з метою створення сприятливих умов для отримання дозвільної документації, у тому числі потенційними інвесторами, спрощення і скорочення термінів дозвільних процедур та процесу взаємодії між Єдиним регіональним дозвільним центром та дозвільними органами.
Також Харківським регіональним комітетом з економічних реформ спільно з Науково-дослідним центром Індустріальних проблем розвитку НАН України в межах виконання науково-дослідної роботи «Наукові засади моніторингу та аналіз практики застосування норм Податкового кодексу України. Обґрунтування пропозицій щодо усунення неузгодженостей окремих норм податкового та іншого законодавства», що здійснюється за завданням Міністерства фінансів України, проведено 4 «круглих столи», у рамках яких розглядались особливості оподаткування прибутку підприємств, зміни в порядку обчислення та сплати податку на прибуток підприємств.
За результатами обговорення були сформульовані основні проблеми та суперечності практики застосування розділів Податкового кодексу України та пропозиції стосовно вдосконалення чинних норм податкового законодавства, пов’язаних з оподаткуванням прибутку підприємств.
Розроблено проект Програми сприяння розвитку малого підприємництва на 2011-2015 роки, який було винесено на розгляд сесії обласної ради 16.06.2011. Програмою передбачено комплекс заходів з організаційної, фінансово-кредитної і майнової підтримки малого та середнього підприємництва, методичного та інформаційного забезпечення, розвитку інноваційної діяльності, скорочення адміністративних бар'єрів, удосконалення нормативно-правового забезпечення підприємницької діяльності.
Підготовлено проект Програми інвестиційної діяльності Харківської області на 2011-2015 роки. Програма розроблена відповідно до основних завдань, визначених Стратегією сталого розвитку Харківської області до 2020 року, затвердженою рішенням обласної ради від 23.12.2010 № 27-VI.
Продовжується робота щодо виконання Указу Президента України від 08.09.2010 №895/2010 «Про заходи щодо визначення і реалізації проектів за пріоритетними напрямками соціально-економічного та культурного розвитку» у частині створення на території області Українсько-російського технопарку «Слобажанщина», Технополіса «П’ятихатки», IT–парку «Інтелектроніка» та наукового парку «ФЕД». Досягнуто ряд результатів, а саме:
- підписано Протокол від 29.05.2011 про наміри створення Українсько-російського технопарку «Слобажанщина» між представника Російської Федерації та України. Також, було підписано Угоду в рамках Міжнародної виставки, присвяченої 20 - річчю СНД, яка відбулася з 29 червня по 3 липня 2011 року в м. Москві Російської Федерації;
- розроблено бізнес-план проекту створення IT-парку «Інтелектроніка» і знайдено площу в розмірі 5 тис.м2 для реалізації проекту;
- було отримано дозвіл від Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України на створення наукового парку «ФЕД»;
- було створено Координаційну раду з розроблення та реалізації проекту «Технополіс «П'ятихатки». Проведено 2 засідання Координаційної ради з метою розробки проекту Закону України «Про Технополіс», який дасть змогу отримати преференції на реалізацію проекту, оформлено та підписано відповідні протоколи.
З метою розробки плану дій щодо активізації реалізації пріоритетних стратегічних регіональних проектів, проробляється питання щодо створення Координаційної ради з реалізації Меморандум про співробітництво між Харківською обласною державною адміністрацією, Харківською обласною радою та Державним агентством з інвестицій та управління національними проектами України.
Проведено роботу щодо розробки та погодження Угоди між Радою міністрів Автономної Республіки Крим і Харківською обласною державною адміністрацією про торговельно-економічне, науково-технічне і культурне співробітництво, яка була підписана 08.07.2011 у м. Сімферополі та Протоколу №1 на 2012-2014 роки щодо реалізації Угоди.
Проводиться щоквартальний моніторинг виконання Стратегії сталого розвитку Харківської області до 2020 року в частині реалізації та затвердження регіональних цільових програм.
Була проведена організаційна робота щодо підготовки розширеного засідання Харківського регіонального Комітету з економічних реформ, яке відбулось 06.10.2011 з метою інвентаризації обласних програм, які розроблені та діють на території області в рамках Стратегії сталого розвитку Харківської області до 2020 року.
На виконання пункту 4 рішення Ради регіонів від 07.04.2011, а також листа Першого заступника Глави Адміністрації Президента України Акімової І.М. від 23.04.2011 № 03-01/1240 проведено збір інформації щодо діяльності груп та підгруп Харківського регіонального Комітету з економічних реформ у І півріччі 2011 року з метою розширення та наповнення розділу про Харківський регіональний Комітет з економічних реформ на веб-сайті Харківської обласної державної адміністрації.
В результаті проведеної роботи було трансформовано структуру наповнення веб-сторінки Харківського регіонального Комітету з економічних реформ на веб-сайті Харківської обласної державної адміністрації згідно методичним рекомендаціям Адміністрації Президента України.
Підсумком проведеної результативної роботи Робочої групи «Сталий економічний розвиток, бізнес-клімат та інвестиції» протягом 9 місяців               2011 року є:
- розробка програмного забезпечення реалізації пріоритетних напрямів Стратегії сталого розвитку Харківської області до 2020 року;
- реалізація державних реформ визначених указами та дорученнями Президента України протягом 2011 року;
- проведення дерегуляції в сфері підприємницької діяльності;
- розвиток регіональної інноваційної інфраструктури;
- ініціювання внесення пропозицій до нормативно-правового забезпечення;
- проведення іміджевої політики регіону;
- налагодження міжрегіонального співробітництва.
 
 
Підгрупою „По стабілізації державних фінансів та розвитку фінансового сектору" робочої групи „Сталий економічний розвиток, бізнес-клімат та інвестиції”  було проведено наступну роботу:
Запропоновано внести зміни до Податкового Кодексу України:
- відповідно до п.174.3 ст.174 Податкового кодексу України визначено, що особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину. Дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню, включається спадкоємцями до складу загального річного доходу платника податку і зазначається в річній податковій декларації. Для вирішення цього питання необхідно внести зміни до Податкового кодексу України, а саме: п.174.3 ст.174 викласти в наступній редакції «Особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці, які зобов’язані сплатити податок до нотаріального оформлення об’єктів спадщини».
 Було розглянуто пропозиції щодо внесення змін до Закону України «Про нотаріат»:
- ст.8 доповнити абзацом «нотаріус щокварталу подає до органів Державної податкової служби за місцем розташування свого робочого місця інформацію про посвідчені ним договори щодо проведення операцій з продажу (обміну) об'єктів нерухомого майна між фізичними особами та продажу (обміну) рухомого майна між стороною (сторонами) цього договору, включаючи інформацію про вартість такого майна та суму сплаченого податку, а також інформацію про видачу свідоцтв про право на спадщину та/або посвідчення договорів дарування в порядку, встановленому Податковим Кодексом України».
З метою вдосконалення роботи банківського сектору економіки були обговорені наступні питання:
- зниження частки проблемних активів у загальному портфелі активів банків.
Внаслідок розгортання кризових явищ та суттєвого погіршення платоспроможності позичальників, у банків почали накопичуватися значні суми проблемних активів, серед яких є й безнадійна заборгованість. Такі активи негативним чином впливають на діяльність банків, стримують кредитування економіки і є суттєвою перешкодою відновленню економічного зростання та підвищення інвестиційної привабливості країни.
У зв'язку з цим Національний банк України став ініціатором внесення відповідних змін до податкового законодавства України, що знайшло відображення, зокрема в Податковому кодексі України. Внаслідок таких змін банки отримали можливість за рахунок створених ними резервів списувати (відшкодовувати) заборгованість, визначену безнадійною відповідно до методики, встановленої Національним банком України (Порядок відшкодування банками України безнадійної заборгованості за рахунок резерву, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 01.06.2011 № 172).
Запровадження Порядку, який відповідає загальноприйнятій міжнародній практиці, забезпечить зниження, завантаження на капітал банків, покращення показників   банківського   сектора,   і   як,   результат,   сприятиме   покращенню іміджу України.
- була обговорена імовірність організації фінансового телеканалу, який би став черговим кроком у прагненні Національного банку України до відкритості та прозорості у своїй діяльності. Загальновідомо, що поінформовані споживачі сприятимуть розвитку ефективної, стабільної і конкурентноспроможної фінансової системи країни
Створення телеканалу дозволить значно розширити аудиторію для достовірного та оперативного інформування громадян і найбільш ефективно проводити діяльність, спрямовану перш за все на підвищення фінансової грамотності.
- за ініціативою Національного банку України та інших державних банків запропоновано запровадження додаткового інструменту іпотечного кредитування шляхом створення публічного Агентства з рефінансування іпотечних кредитів.
На новостворене іпотечне агентство буде покладено функцію рефінансування державних та комерційних банків, які здійснюють житлове кредитування. Крім налагодження обігу іпотечних цінних паперів, діяльність іпотечного агентства сприятиме поступовому зменшенню ставок за іпотечними кредитами.
Перші випуски іпотечних облігацій планується здійснювати на середньострокові терміни з фіксованою ставкою купона на базі покриття, сформованого з наявних у банків гривневих та валютних кредитів, з дотриманням вимог Закону України «Про іпотечні облігації». Очікується, що провідні банки активно користуватимуться послугами агентства.
- на даний час ведеться робота щодо розроблення відповідної законодавчої бази щодо розширення механізмів роботи з нежиттєздатними банками, зокрема, в сучасних умовах особливої актуальності набула проблема застосування в Україні операцій «брідж-банк» як механізму закриття нежиттєздатних банків.
Перші кроки у цьому напрямі вже здійснено. Так, Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо особливостей проведення заходів з фінансового оздоровлення банків» від 24.07.2009 № 1617 було регламентоване застосування операції «санаційний банк». Відтак ст. 86 Закону України «Про банки і банківську діяльність» визначено загальні засади функціонування санаційного банку. Регламентовані цією статтею засади функціонування санаційного банку цілком відповідають світовій практиці створення та функціонування «брідж-банку».
Наступним кроком є розроблення нормативно-правового акта, покликаного регламентувати порядок створення та умови функціонування санаційного банку («брідж-банку») в Україні.
При цьому слід зазначити, що до санаційного банку («брідж-банку») передаються виключно працюючі активи, оскільки вони є забезпеченням пасивної частини, що підлягає передачі до такого банку депозитів, які гарантовані державою.
- було відзначено, що значний обсяг фінансових ресурсів знаходиться поза фінансовою системою. Банківські установи виявилися неспроможними мобілізувати кошти населення, яке традиційно виступає основним кредитором вітчизняної фінансової системи. Реальний сектор продовжує активно використовувати тіньові схеми фінансового обороту. Причиною такого стану є відсутність у населення відчуття безпеки власних заощаджень, а також їх загальна недовіра до фінансового сектору.
Необхідно вдосконалити систему розкриття інформації на фінансовому ринку. Окрім фінансової звітності за загальноприйнятими стандартами, розкриватися повинна інша інформація, що є важливою для розуміння можливих ризиків у роботі з конкретною фінансовою установою – перелік їх реальних власників (фізичних осіб, а не формальних утримувачів), якості активів та страхових резервів, наявність будь-яких приписів або заходів впливу з боку органів регулювання (в тому числі наявність отриманого рефінансування від кредитора останньої інстанції), тощо.
Тільки прозорість та посилена відповідальність (в тому числі запровадження кримінальної відповідальності за свідомо шахрайські дії) дозволять повернути довіру до фінансового сектору.
 
 
Одним з основних завдань в галузі реформа житлово-комунального господарства Харківської області у 2011 році було визначено технічне переоснащення галузі, скорочення питомих показників використання енергетичних і матеріальних ресурсів.
Реформа житлово-комунального господарства також спрямована на розвиток конкурентного середовища на ринку обслуговування житла, який досягається шляхом створення об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, служб єдиного замовника та інших керуючих житловим фондом організацій, залучення приватних підприємств до обслуговування житла та прибудинкової території. 12 квітня 2011 року під керівництвом заступника голови обласної державної адміністрації В.Г. Дулуба, голови робочої групи "Регіональний економічний розвиток" Харківського регіонального Комітету з економічних реформ відбулося засідання „круглого столу” з питання впровадження єдиних тарифів на житлово-комунальні послуги. У засіданні взяли участь члени робочої групи "Регіональний економічний розвиток" Харківського регіонального Комітету економічних реформ, науковці Харківської національної академії міського господарства, представники органів місцевого самоврядування, керівники підприємств житлово-комунального господарства області, представники місцевих ЗМІ.
В ході засідання були обговорені можливі механізми впровадження єдиного тарифу на житлово-комунальні послуги, а також проблеми, які можуть виникнути у зв'язку з цим.
Однією з основних задач при розробці механізму впровадження єдиного тарифу на послуги ЖКГ було визначено дотримання балансу між потребами населення та комунальних підприємств, які постачають послуги.
Перехід до встановлення єдиного тарифу повинен бути поступовим. На першому етапі на рівні держави створюється єдиний регулятор. З 01.08.2011 розпочала свою діяльність Національна комісія регулювання ринку комунальних послуг. 12-ма підприємствами комунальної теплоенергетики та 2-ма водопровідно-каналізаційними підприємствами області були подані розрахунки економічно обґрунтованих тарифів на послуги тепло-, водопостачання та водовідведення на розгляд НКРРКП. Відповідними постановами НКРРКП від 30.09.2011 року 11-м підприємствам комунальної теплоенергетики та 2-м водопровідно-каналізаційними підприємствам області були встановлені нові тарифи на послуги, що надаються бюджетним установам та іншим споживачам (розрахунки тарифів на послуги для населення залишаються на розгляді в НКРРКП).
19 травня 2011 року Головним управлінням житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури проведено „круглий стіл” з питання "Створення об'єднань співвласників багатоквартирних будинків – ефективний механізм управління житловим фондом".
У круглому столі взяли участь керівники управлінь облдержадміністрації, Харківської міської ради, райдержадміністрацій і виконкомів міських рад міст обласного значення, Харківського територіального представництва НКРЕ України, представники Харківської обласної ради, Харківського обласного центру зайнятості, науковці Харківської національної академії міського господарства, керівники ОСББ, представники Спілки власників житла України, громадської організації "Київський центр сприяння розвитку ОСББ", Комітету з питань житлово-комунального господарства та будівництва громадської ради при облдержадміністрації, журналісти місцевих засобів масової інформації.
В ході засідання були обговорені основні проблеми, що гальмують процес створення ОСББ, та можливі шляхи їх вирішення.
Представниками ГО "Київський центр сприяння розвитку ОСББ" запропоновано підтримку у створенні місцевих ресурсних центрів сприяння розвитку ОСББ для проведення інформаційно-роз'яснювальної роботи з населенням щодо переваг створення ОСББ, надання методичної та консультативної допомоги діючим ОСББ.
Про необхідність активізації роботи зі створення ОСББ заступником голови обласної державної адміністрації В.Г. Дулубом наголошувалось під час кожного з виїзних і кущових засідань обласного штабу з організації підготовки господарського комплексу та об’єктів соціальної сфери області до сталого функціонування в осінньо-зимовий період 2011-2012 років, що проводились протягом червня – вересня поточного року.
Завдяки проведеній роботі в області за 9 місяців 2011 року було створено 62 нових ОСББ (за аналогічний період 2010 року – лише 21 ОСББ). На сьогодні в області налічується 495 ОСББ (294 – в м. Харкові, 201 – в районах області та містах обласного значення). Разом об'єднання обслуговують 768 житлових будинків загальною площею 2134,9 тис.м.кв., що становить 8,2% багатоповерхового житлового фонду області. 
5 серпня 2011 року було проведено засідання робочої групи з питання удосконалення системи управління житлово-комунальними підприємствами області з метою проведення єдиної технічної та тарифної політики.
Під час засідання було обговорено проект постанови Кабінету Міністрів України "Про удосконалення системи управління у сфері водо-, теплопостачання та водовідведення", що передбачає створення профільних регіональних компаній.
За підсумками засідання було проведено інвентаризацію виробників у сфері надання послуг тепло-, водопостачання і водовідведення. На даний час в області діє 44 виробників послуг у сфері виробництва, транспортування та постачання теплової енергії, з них 16 - комунальної форми власності, 12 - державної форми власності та 16 – приватних і колективних.
У сфері надання послуг централізованого водопостачання та водовідведення в області працює 107 суб’єктів господарювання, з них 77 - комунальної форми власності, 7 - державної форми власності та 23 - приватних і колективних.
У зв’язку з тим, що виробники послуг в області належать до різних організаційно-правових форм та форм власності, на шляху їх об'єднання в профільні регіональні компанії постає ряд невирішених проблемних питань, у т.ч. й майнових. Тому обласною державною адміністрацією було підготовлено звернення до НКРРКП від 17.10.2011 № 01-37/7835 з проханням доопрацювати питання створення профільних регіональних компаній на державному рівні.
Першим кроком у оптимізації системи управління водопровідно-каналізаційного господарства стало об'єднання з 1 жовтня 2011 року 2-х водопровідно-каналізаційних підприємств м. Харкова: КП "ВТП "Вода" та КП КГ "Харківкомуночиствод". Найближчим часом об’єднане підприємство буде перейменоване у "Харківводоканал". Таке об'єднання дозволить підвищити надійність роботи систем водопостачання та водовідведення, скоротити витрати на їх обслуговування, покращити якість обслуговування абонентів.
Для найбільш ефективного освоєння коштів, що спрямовуються на технічне переоснащення галузі необхідно розробляти оптимізовані схеми тепло-, водопостачання та водовідведення з урахуванням перспективи розвитку кожного населеного пункту. 25 серпня 2011 року було проведено засідання робочої групи з питання розробки та затвердження оптимізованих схем тепло-, водопостачання та водовідведення населених пунктів області.
Стан розробки оптимізованих схем теплопостачання населених пунктів з кількістю мешканців більше 20 тисяч (всього 10 міст) наступний: схеми розроблені в 6-ти містах (60%), триває розробка в 2-х містах (20%), не розроблені в 2-х (20%).
У м. Харкові ВАТ "НПО"Рассвет-Енерго" за договором з КП "Харківські теплові мережі" розробляється Схема теплопостачання міста Харкова на період до 2020 року з перспективою до 2025 року.
У населених пунктах з кількістю мешканців менше 20 тисяч (всього 39 міст) стан розробки схем теплопостачання наступний: вже розроблені в 14-ти населених пунктах (36%), розробляється в 2-х (5%), розроблені, але не відповідають методичним рекомендаціям в 8-ми (21%), не розроблені в 15-ти (38%).
На підприємствах водопровідно-каналізаційного господарства області існують робочі схеми, які розроблені без додержання методичних рекомендацій. Робота з розробки оптимізованих схем водопостачання населених пунктів області (окрім сільських населених пунктів) триває. Причиною повільних темпів розробки є відсутність необхідних коштів у місцевих бюджетах.
28 вересня 2011 року відбулось засідання робочої групи з питання розробки та впровадження комп’ютерної програми "Електронний паспорт житлово-комунального господарства харківської області.
В області розроблена універсальна системна програма обліку, моніторингу і контролю роботи житлово-комунального господарства в цілому, та основних підприємств галузі.
Вказана програма вже встановлена і проходить адаптування на сервері Головного управління житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури. В подальшому через мережу Інтернет до неї буде забезпечено доступ райдержадміністрацій, органів місцевого самоврядування і основних житлово-комунальних підприємств, що дасть можливість оперативно отримувати всю необхідну інформацію про роботу та фінансово-економічний стан галузі.
 
 
15.04.2011 в рамках розширеного засідання робочої групи «Технологічна модернізація економіки та розвиток інфраструктури» на базі ПрАТ «Філіп Морріс Україна» проведено бізнес-форум «Бізнес і влада – ефективна співпраця» за участю представників органів державної влади та керівників провідних вітчизняних і зарубіжних компаній (харчова та легка промисловість). За підсумками бізнес-форуму було ухвалено резолюцію щодо доцільності системної роботи щодо взаємодії бізнесу і влади у найбільш вагомих для підприємств та регіону напрямах.
На виконання рішення бізнес-форуму та з метою вирішення системних проблем промислових підприємств області облдержадміністрацією неодноразово були направлені пропозиції до відповідних органів (центральних органів влади, ДП «Укрспирт») щодо коригування регуляторної політики України в сфері формування акцизу на тютюнові вироби та вирішення інших проблемних питань харчової галузі, зокрема спиртової - як окремих підприємств, так і галузі в цілому.
24.06.2011 проведено розширене засідання робочої групи на базі УкрДНТЦ «Енергосталь» з питання «Роль наукового потенціалу Харкова у інноваційному розвитку економіки регіону». На засіданні обговорено виконання Плану роботи робочої групи на 2011 рік та визначені основні пріоритетні напрямки підвищення ефективності участі галузевої науки в реформуванні економіки та інноваційному розвитку промислового виробництва в регіоні.
В рамках виконання прийнятого рішення робочої групи та з метою сприяння роботі галузевої науки щодо популяризації та просування пріоритетних інноваційних та інвестиційних проектів постійно проводиться робота з підприємствами та установами регіону по залученню їх до презентаційно - виставкових заходів (виставки, ярмарки, форуми, участь у складі делегацій).
З метою моніторингу  реального стану та підвищення ефективності діяльності галузевої науки, як головної складової інноваційного розвитку, щокварталу проводиться робота щодо аналізу діяльності галузевої науки регіону, визначення основних проблем роботи галузевої науки та шляхів їх вирішення.
09.08.2011 проведено засідання робочої групи на базі ПАТ «ФЕД». На засіданні розглянуто питання «Про регіональний пілотний проект щодо здійснення державно-приватного партнерства на договірній основі в галузі машинобудування», об’єктом якого виступають Державне підприємство «Харківський машинобудівний завод «ФЕД» та Державне підприємство «Харківське агрегатно-конструкторське бюро».
З метою сприяння процесу реалізації регіонального пілотного проекту здійснення державно-приватного партнерства в галузі машинобудування облдержадміністрацією направлено листа-підтримку на Першого віце-прем’єр-міністра України А. П. Клюєва. На даний час питання економічної доцільності та механізмів реалізації пілотного проекту відпрацьовується ПАТ «ФЕД» з Міністерством економіки та інфраструктури України.
З метою підвищення ефективності роботи промислового комплексу за дорученням голови облдержадміністрації Добкіна М.М. від 07.06.2011 № 01-102/4265 «Про вирішення існуючих проблем на машинобудівних підприємствах та у сільському господарстві Харківської області», в рамках роботи Харківського регіонального комітету з економічних реформ, Головним управлінням разом із тимчасовою робочою групою під головуванням першого заступника голови облдержадміністрації Бабаєва В.М. проаналізовано фінансово-економічний стан провідних машинобудівних підприємств, визначені пропозиції щодо вирішення їх проблемних питань та перспектив розвитку. Сформовані висновки і пропозиції по виходу машинобудівних підприємств з кризового стану планується направити до відповідних міністерств та відомств - органів управління підприємств для вжиття ними дійових заходів.
 
 
Робочою групою «Міжнародна інтеграція і співпраця» Харківського регіонального Комітету з економічних реформ протягом січня-вересня 2011 року проводилась робота щодо проведення спільних заходів із областями-партнерами Харківської області у рамках укладених Угод про співробітництво, а саме:
– 1-4 лютого 2011 року делегація Харківської області здійснила робочий візит до м. Казань Республіки Татарстан Російської Федерації з метою обговорення проекту Програми співробітництва між Харківської обласною державної адміністрацією України та Урядом Республіки Татарстан Російської Федерації, а також ознайомлення з роботою технопарку у сфері високих технологій «ІТ-парк» щодо впровадження проекту на території Харківської області;
– 9 лютого 2011 року делегація Бєлгородської області Російської Федерації відвідала Харківську область з метою участі у круглих столах у сфері промисловості, сільського господарства та освіти, які відбулись в рамках Плану заходів з реалізації Угоди про співробітництво в торговельно-економічній, науково–технічній і культурній сферах на 2010–2012 роки між Харківською обласною державною адміністрацією України та Адміністрацією Бєлгородської області Російської Федерації;
– 24 березня 2011 року у м. Курськ Російської Федерації відбулось засідання робочих груп Харківської та Курської областей з метою підведення підсумків виконання протоколу №2 до Угоди між Харківською обласною державною адміністрацією (Україна) й адміністрацією Курської області (Російська Федерація) про торговельно–економічне, науково–технічне і культурне співробітництво у 2010 році та визначення пріоритетних напрямів співробітництва відповідно до програми торговельно–економічного, науково–технічного і культурного співробітництва на 2011–2012 роки;
– 28 січня 2011 року в м. Харків відбулась зустріч керівництва Харківської обласної державної адміністрації зі словенською делегацією на чолі з керівником групи експертів Європейського Союзу та радником з питань політики регіонального розвитку Танею Забуковец-Ковачич;
– 21-22 лютого 2011 року за підтримки Міністерства економіки та технологій Федеративної Республіки Німеччина Харківську область відвідала німецька–бізнес–делегація. Мета візиту – участь у Другому українсько–німецькому бізнес–форумі, зустріч з керівниками структурних підрозділів Харківської обласної державної адміністрації у сфері житлово–комунального господарства, транспорту, освіти і науки та охорони здоров’я для налагодження співробітництва між німецькими підприємствами та підприємствами Харківщини у зазначених сферах;
– 25-27 березня 2011 року у м. Харків перебувала офіційна делегація міста–побратима Познані з метою підписання Дорожньої карти співробітництва між містом Познанню і містом Харковом з питань підготовки і проведення матчів фінального турніру УЄФА ЄВРО–2012;
– 4 лютого 2011 року відбулась зустріч заступника голови Харківської обласної державної адміністрації Ю.А. Сапронова з директором торговельного відділу зовнішніх зв’язків з країнами СНД та Прибалтики компанії «Skoda» Владиславом Козаком. Під час зустрічі обговорювались напрями співробітництва підприємств Харківської області з компанією «Skoda»;
– 24 лютого 2011 року у м. Харків Європейська Бізнес Асоціація провела загальну інформаційну зустріч з керівництвом Харківської обласної державної адміністрації. Основна тема зустрічі - економічний розвиток Харківської області: проблеми і перспективи. Під час зазначеного заходу обговорювались основні пріоритети і можливості в рамках стратегії сталого розвитку Харківської області до 2020 року, створення ІТ-парку, технопарку «Слобожанщина» і технополісу «П’ятихатки», а також залучення іноземних інвестицій в регіон;
– 15 квітня 2011 року у м. Харків відбулась зустріч Надзвичайного і Повноважного Посла Фінляндії в Україні Крістера Міккелсосона та фінської бізнес–делегації з метою ознайомлення з регіоном та вивчення можливостей співробітництва;
– 14-15 квітня 2011 року відбувся візит делегації Харківської області до Трнавського автономного краю Словацької Республіки з метою опрацювання Плану міжрегіональної співпраці;
– 24 травня 2011 року відбувся візит делегації провінції Ляонін (КНР) до Харківської області з метою налагодження співробітництва з Харківською областю;
– 25 травня 2011 року делегація Харківської обласної державної адміністрації взяла участь у Другому Економічному Форумі регіонів України та суб’єктів Уральського федерального округу Російської Федерації (м. Київ);
Також, в Харківський області перебували з візитом бізнес–делегації з Республіки Татарстан Російської Федерації (05-07 липня 2011 року) та провінції Ісфаган Ісламської Республіки Іран (26-28 липня 2011 року), в рамках яких відбулися зустрічі представників делегацій із керівниками провідних підприємств та вищих навчальних закладів області, де було досягнуто попередніх домовленостей щодо розвитку зовнішньоекономічного співробітництва між регіонами.
– 21-22 липня 2011 року Харківську область відвідав Надзвичайний та Повноважний Посол Австрійської Республіки в Україні пан Вольф Дітріх Хайм. Під час перебування пан Посол зустрівся з керівництвом Харківської обласної державної адміністрації та Харківської міської ради. Під час зустрічей сторони обговорили перспективи розвитку двостороннього співробітництва між Харківським регіоном і Республікою Австрія.
З інформаційною та просвітницькою метою пройшли заходи у шкільних євроклубах і в Харківському Центрі європейської інформації:
– 5 липня 2011 року на базі Центру європейської інформації відбувся семінар «Європейський досвід волонтерства»;
– 21 липня 2011 року у Харківському громадському фонді місцевої демократії пройшла зустріч у форматі фокус–груп. Основним методом роботи був SWOT–аналіз;
– 11 серпня 2011 року у Харківському Центрі європейської інформації відбувся тренінг для бібліотекарів Сахновщинських та Зачепилівських районних бібліотек (програма «Бібліоміст»), під час якого була проведена презентація Центру європейської інформації та Євроклубів м. Харків. Мета презентації – ознайомлення учасників з діяльністю Центру європейської інформації, показати методику створення Євроклубів у школах та Єврокуточків у бібліотеках, розповісти про конкурсні програми з питань євроінтеграції та євроатлантичного партнерства;
– 18-21 серпня 2011 року представники Харківських євроклубів «МІСТ» гімназії № 65 та «EuroMix» ЗОШ № 91 провели в Криму, де представляли Харківщину на фінальному етапі Всеукраїнського проекту «Підтримка Євроклубів в Україні в 2011 році». Захід проходив у форматі обміну досвідом та заохочення мережевої співпраці між найбільш активними євроклубами з 14 областей України - учасниками цьогорічного проекту ЄС;
– 29 вересня 2011 року Центр європейської інформації м. Харків, районна Асоціація ДЮГО «Темп» при ЦДЮТ №6 Фрунзенського району Харківської міської ради, а також районний Європейський Клуб «Лідер» оголосили конкурс серед учнівської та студентської молоді «Україна – Польща: міжкультурний діалог». Мета конкурсу – формування міжкультурного діалогу Україна-Польща, через презентацію і популяризацію культури та традицій українського та польського народів.
 
 
В соціальній сфері Постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2010 № 947 «Про запровадження електронної соціальної картки» Харківська область була визначена одним із учасників експерименту із створення інформаційно-аналітичної системи регіонального управління та запровадження електронної соціальної картки.
Разом з тим, постановою Кабінету Міністрів України від 22.06.2011 № 666 внесені зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2010 N 947, згідно з якими Чернівецькій обласній державній адміністрації доручено забезпечити проведення протягом 2011 року експерименту із створення інформаційно-аналітичної системи регіонального управління.
Згідно із постановами Кабінету Міністрів України від 22.09.2010 № 866, від 19.01.2011 № 23 у Волинській області проводиться експеримент з надання пільг у грошовій формі з оплати електроенерії.
На виконання доручення Міністерства праці та соціальної політики України від 15.03.2011 № 2615/0/14-11/5 у березні 2011 року обласною державною адміністрацією погоджено участь Харківської області в експерименті з надання пільг у грошовій формі з оплати електроенергії та проект постанови Кабінету Міністрів України «Про проведення у Дніпропетровській, Донецькій та Харківській областях експерименту з надання пільг у грошовій формі з оплати електроенергії окремим категоріям громадян».
Для успішного проведення експерименту робочою групою „Реформа соціальної сфери” Мінсоцполітики запропоновано передбачити збільшення штатної чисельності органів праці та соціального захисту населення Харківської області щонайменше на 42 одиниці; у разі підвищення тарифів для населення збільшити планові показники субвенції з державного бюджету на надання пільг з оплати електроенергії; порядок надання громадянам пільг у грошовій формі з оплати електроенергії доповнити розділом, яким визначити механізм виплати готівки з відкриттям особових рахунків.
Разом з тим, Кабінетом Міністрів України постанову щодо проведення у Харківській області експерименту з надання пільг у грошовій формі з оплати електроенергії не прийнято.
З метою розробки шляхів вирішення питання щодо посилення адресності надання пільг обласною державною адміністрацією у 2010 році Міністерству праці та соціальної політики України надавались пропозиції щодо впорядкування пільгового проїзду окремих категорій громадян шляхом ініціювання внесення змін до Законів України, які регламентують пільги на проїзд із заміною їх на адресну грошову допомогу.
У 2011 році обласною державною адміністрацією направлені листи Прем’єр-міністру України М.Я.Азарову щодо врегулювання норм законодавства при проведенні відшкодувань за надані пільги особам, які мають на це право згідно Закону України «Про міліцію» та Віце-прем’єр-міністру – Міністру соціальної політики України С.Л.Тігіпку щодо внесення змін до Закону України «Про охорону дитинства», де законодавчо визначити статус «Мати-Героїня» та перелік пільг цим особам.
Для вирішення проблеми забезпечення ефективної зайнятості населення, детінізації трудових відносин та доходів в області було ініційовано створення на місцях територіальних комісій з питань легалізації робочих місць та доходів.
При підтримці обласної державної адміністрації, з метою удосконалення роботи територіальних комісій з легалізації робочих місць та доходів, відпрацювання консолідованих дій всіх учасників процесу в 2007 році було укладено Угоду про вжиття спільних заходів щодо легалізації робочих місць та доходів між Головним управлінням праці і соціального захисту населення облдержадміністрації, Державною податковою адміністрацією в Харківській області, Територіальною державною інспекцією праці в Харківській області, головним управлінням Пенсійного фонду України в Харківській області, Харківським обласним центром зайнятості, виконавчою дирекцією Харківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, управлінням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Харківській області, об’єднанням профспілок Харківської області. Нову її редакцію було підписано 10 березня цього року.
У квітні 2010 року проведено «круглий» стіл на тему: «Легальна робота сьогодні – достойна пенсія завтра» за участю Головного управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації, Територіальної державної інспекції праці у Харківській області, прокуратури Харківської області, Державної податкової адміністрації у Харківській області, Фондів загальнообо’язкового державного соціального страхування, об’єднання роботодавців, Харківського обласного центру зайнятості, головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області, на якому обговорено основні положення законопроектів щодо детінізації доходів та відносин у сфері зайнятості населення. Інформація за результатами «круглого» столу направлена до Міністерства соціальної політики України та розміщена в газеті «Слобідський край».
Обласною державною адміністрацією направлені пропозиції Віце-прем’єр-міністру України С.Л.Тігіпку для підготовки відповідного законопроекту щодо внесення змін до положень у частині визначення повноважень органів виконавчої влади з виконання функцій державного управління з питань детінізації доходів та відносин у сфері зайнятості населення.
Для вирішення проблеми детінізації трудових відносин та доходів обласною державною адміністрацією у 2011 році направлялись листи до Міністерства соціальної політики України з пропозиціями щодо:
- розробки та затвердження Типового положення про регіональні, районні та міські робочі групи з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення, а також передбачення в ньому створення таких робочих груп органами місцевого самоврядування, а також опрацювання та внесення до Верховної Ради України законопроектів щодо змін до законів України «Про місцеві державні адміністрації», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про зайнятість населення» в частині повноважень місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування з питань детінізації трудових відносин та доходів;
- прискорення внесення на розгляд до Верховної Ради України Закону України «Про детінізацію трудових відносин та доходів».
З метою зменшення чисельності працівників, які отримують заробітну плату на рівні або меншому за мінімальну, до Міністерства соціальної політики України надавались пропозиції щодо ініціювання внесення змін до:
- законодавства України стосовно обов’язкового формування тарифної системи на підприємствах приватної форми власності з дотриманням міжкваліфікаційних (міжпосадових) співвідношень;
- ст. 56 КЗпПУ, якими передбачити, що оплата праці у випадках встановлення для працівників режиму неповного робочого часу повинна провадитись в розмірі, не нижчому від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на законодавчому рівні;
- чинного законодавства про надання права контролюючим організаціям (Державній податковій адміністрації та Територіальній державній інспекції праці) здійснювати перевірку суб’єктів господарювання без попередження, в разі необхідності, за участю представників органів МВС.
Ці проблемні питання також неодноразово надавались до переліку питань для обговорення під час зустрічі голови обласної державної адміністрації з народними депутатами України.
В сфері охорони здоров’я за 9 місяців поточного року проведено 5 засідань профільної робочої групи з розглядом актуальних питань реформування галузі охорони здоров'я стосовно підвищення доступності та якості надання медичної допомоги населенню, формування єдиного медичного простору на території регіону, спрямованими на виконання розвитку кластеру охорони здоров'я, визначеного у Стратегії сталого розвитку Харківської області до 2020 року, затвердженої рішенням обласної ради від 23 грудня 2010 року № 27-VIта основних завдань у сфері охорони здоров'я, визначених актами та дорученнями Президента України та Кабінету Міністрів України.
На засіданнях робочої групи протягом звітного періоду розглянуто наступні питання:
- 14 квітня - Про підвищення доступності та якості надання медичної допомоги населенню шляхом розвитку та удосконалення   матеріально - технічного стану міжрайонних центрів   вторинної медичної допомоги,   як прообразу майбутніх госпітальних округів, та стоматологічних центрів;
- 16 червня - Про регіоналізацію перинатальної допомоги в області та створення міжрайонних центрів IIрівня надання акушерсько-гінекологічної допомоги;
- 29 липня — Про створення обласного перинатального центру ПІ рівня медичної допомоги у складі багатопрофільного закладу охорони здоров'я -КЗОЗ «Обласна клінічна лікарня - Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф;
- 26 серпня - Про створення центрів первинної медико – санітарної допомоги як структурних підрозділів центральних районних та центральних міських лікарень міст обласного значення:
-  20 вересня - Про реорганізацію дільничних лікарень в амбулаторії загальної практики - сімейної медицини з ліжками денного перебування.

 
 
Робочою групою „Законодавче та інституційне забезпечення реформ” за 9 місяців 2011 року було проведено 8 засідань.
На засіданнях обговорювалися питання забезпечення доступу до публічної інформації, пенсійної реформи, антикорупційного законодавства, необхідності реформування адміністративних послуг, питання механізму реалізацій надання безоплатної правової допомоги населенню тощо.
 
 
Робочою підгрупою з питань розвитку сільського господарства та земельної реформи розроблена і рішенням обласної ради від 17 червня 2010 року №1708-V затверджена обласна Програма розвитку сільськогосподарської дорадчої діяльності в Харківській області на період до 2015 року.
Метою Програми розвитку сільськогосподарської дорадчої діяльності в Харківській області на період до 2015 року є впровадження державної політики, спрямованої на задоволення потреб особистих селянських і фермерських господарств, господарських товариств, інших сільськогосподарських підприємств усіх форм власності та господарювання, а також сільського населення, підвищення рівня знань і вдосконалення практичних навичок прибуткового ведення господарства, комплексний розвиток сільської місцевості шляхом надання соціально спрямованих дорадчих послуг.
Реалізація Програми дасть змогу сформувати розвинену сільськогосподарську дорадчу мережу в області та сприятиме:
- створенню умов для прибуткового господарювання в агропромисловому виробництві та формуванню конкурентного аграрного ринку;
- розвитку сільських територій і вирішенню соціальних проблем сільського населення;
- формуванню дієздатної мережі сільськогосподарських дорадчих служб і системи розповсюдження сільськогосподарських знань та інформації.
Розпорядженням голови Харківської обласної державної адміністрації від 01.09.2011 року №480 затверджено Порядок використання коштів, передбачених в обласному бюджеті на виконання Програми розвитку сільськогосподарської дорадчої діяльності в Харківській області на період до 2015 року.
З метою реалізації в області основних засад соціально-економічної політики держави та для подолання кризового стану у сфері використання та охорони земель, зокрема земель сільськогосподарського призначення в області розроблена і рішенням обласної ради від 21 квітня 2011 року           № 117-VI затверджена обласна Програма раціонального використання та охорони земель в Харківській області на 2011 – 2015 роки (далі Програма).
Метою Програми є:
- раціональне використання та охорона земель, їх захист від виснаження, деградації та забруднення; підвищення врожаїв сільськогосподарських культур;
- збільшення обсягів виробництва високоякісної та екологічно чистої продукції та забезпечення продовольчої безпеки держави: збереження ландшафтного і біологічного різноманіття та створення екологічно безпечних умов проживання населення і провадження господарської діяльності;
- реалізація державної політики, спрямованої на збалансоване забезпечення потреб населення і галузей економіки в земельних ресурсах.
Розпорядженням голови Харківської обласної державної адміністрації від 28.07.2011 року №421 затверджено Порядок використання коштів, обласного бюджету що надходять у порядку відшкодування витрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва.
Рішенням обласної ради від 21 квітня 2011року №116-VI затверджена Програма розвитку тваринництва в господарствах Харківської області на 2011 – 2015 роки.
Програма розвитку галузі тваринництва в господарствах Харківської області на 2011-2015 роки розроблена з метою створення умов для збільшення виробництва молока та м’яса усіх видів в обсягах, запровадження мотивованого розвитку галузі тваринництва для забезпечення державної продовольчої безпеки та розвитку експортного потенціалу.
Програмою визначаються основні пріоритети розвитку окремих галузей тваринництва, заходи та механізми їх реалізації для стимулювання виробництва продуктів харчування тваринного походження в обсягах, що задовольняють потребу населення відповідно мінімальної норми споживання, забезпечують розвиток конкурентоспроможного прибуткового виробництва на індустріальній основі.
З метою збільшення обсягів виробництва і поставок сільгосптоваровиробникам області техніки, рішенням обласної ради              від 28 лютого 2008 року №604-V була затверджена Програма забезпечення агропромислового комплексу області сільськогосподарською технікою виробництва підприємств м. Харкова та області на 2008-2015 роки.
Основною метою Програми є підвищення рівня виробництва сільськогосподарської продукції і забезпечення нею потреб населення.
Розпорядженням голови Харківської обласної державної адміністрації від 08.08.2011 року № 443 затверджено порядок використання коштів, передбачених в обласному бюджеті на 2011 рік.
Крім того, 14 жовтня 2011 року відбулася нарада робочої підгрупи з питань розвитку сільського господарства та земельної реформи, де було вирішено надати розроблений проект «Комплексної програми інвестиційно-інноваційного розвитку сільського господарства та земельної реформи Харківської області у 2011-2015 роках та на період до 2020 року» на розгляд робочій підгрупі до 01 листопада 2011 року для подальшого винесення на сесію Харківської обласної ради.