Отчет о работе Харьковского регионального Комитета по экономическим реформам за I полугодие 2011 года
Звіт про роботу Харківського регіонального
Комітету з економічних реформ
за І півріччя 2011 року
Харківський регіональний Комітет з економічних реформ був створений 31.03.2010 розпорядженням голови Харківської обласної державної адміністрації № 181, як консультативно-дорадчий орган при обласній державній адміністрації.
У структуру регіонального Комітету, у складі 81 осіб, входять 6 робочих груп і 3 підгрупи.
Станом на 31.07.2011 проведено одне розширене засідання регіонального Комітету з економічних реформ під головуванням Президента України Януковича В.Ф.
Робочими групами і підгрупами Комітету було проведено 27 засідань і 40 «круглих столів», результатом роботи яких стала підготовка шляхів впровадження ініціатив Президента України за напрямами промислового, підприємницького, сільськогосподарського, земельного, освітнього, наукового, фінансового та податкового реформування, а саме:
Робочою групою «Сталий економічний розвиток, бізнес-клімат та інвестиції» протягом І півріччя 2011 року здійснено такі заходи:
1. Вирішено питання щодо забезпечення роботи Єдиного дозвільного центру м. Харкова - центру з видачі документів дозвільного характеру за принципом організаційної єдності - «єдине вікно», який було офіційно відкрито 30.05.2011.
2. Проводиться робота щодо створення регіонального Агентства з питань залучення іноземних інвестицій та інформування потенційних інвесторів.
3. Активізована робота Харківського регіонального фонду підтримки підприємництва. З метою інформування підприємців щодо актуальних питань ведення бізнесу, надання консультацій та практичних порад, а також налагодження ефективної співпраці органів державної влади та бізнесу протягом звітного періоду було проведено серію практичних семінарів, майстер-класів та зустрічей для молодих підприємців, а саме:
- 9 березня – «Особливості застосування Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»;
- 23 березня – «Особливості впровадження Податкового кодексу України для фізичних осіб-підприємців»;
- 31 березня на базі Харківського національного економічного університету відбувся майстер-клас для підприємців за участю заслуженого економіста України, президента Спілки податкових консультантів Леоніда Івановича Рубаненка. Учасники майстер-класу отримали можливість у неформальних умовах поспілкуватися з успішними та відомими бізнесменами, поставити нагальні питання, отримати рекомендації щодо організації та ведення власної справи;
- 6 квітня – семінар на тему: «Дії підприємців при перевірках контролюючих органів».
На бізнес-семінарі були висвітлені такі питання: органи і служби, які мають право здійснювати перевірку суб'єкта підприємницької діяльності; підстави для перевірки суб'єкта підприємницької діяльності, види перевірок; дії суб'єкта підприємницької діяльності до початку та під час здійснення перевірки; повноваження контролюючих органів під час проведення перевірки; оформлення результатів перевірки; оскарження результатів перевірки;
- 20 квітня – семінар на тему: «Дії підприємців при перевірках контролюючих органів» (друга частина).
У рамках семінару були висвітлені такі питання: особливості перевірок, що здійснюють силові структури: міліція, прокуратура, Служба безпеки України; поведінка підприємців та їх співробітників у разі силового втручання в їх діяльність; особливості перевірки «ліцензійності» програмного забезпечення; перевірки представниками пожежної охорони та санітарно-епідеміологічної станції; судові перспективи оскаржень дій перевіряючих та результатів перевірок;
- 27 квітня в рамках нового проекту «Лабораторія успіху» відбулася зустріч з успішними бізнесменами, що створили свій бізнес "власними руками".
- 13 травня відбувся бізнес-семінар для підприємців і тих, хто хоче розпочати свою справу, за участю представників Управління оподаткування юридичних осіб Державної податкової адміністрації в Харківській області, на тему: "Особливості впровадження Податкового кодексу України для юридичних осіб".
У рамках семінару були висвітлені такі питання: особливості застосування норм Кодексу за "податкових канікул"; особливості взаємовідносин юридичних осіб із фізичними особами-підприємцями; формування та подання звітності для юридичних осіб;
- 18 травня відбувся бізнес-семінар для підприємців і тих, хто хоче розпочати свою справу, на тему: "Особливості функціонування єдиного дозвільного центру".
На семінарі були висвітлені такі питання: поточна робота діючого Центру з видачі документів дозвільного характеру м. Харкова та перспективи роботи Єдиного дозвільного центру Харківської області; вимоги чинного законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру, порядок участі в роботі Єдиного дозвільного центру регіональних і місцевих дозвільних органів ; порядок отримання документів дозвільного характеру в Єдиному дозвільному центрі.
4. Членами робочих груп «Сталий економічний розвиток, бізнес-клімат та інвестиції» та «Закордонне та інституційне забезпечення реформ» разом із представниками Міжнародної фінансової корпорації (IFC) за участю народного депутата України, голови Комітету з промислової і регуляторної політики та підприємництва Королівської Н.Ю., з метою поліпшення умов ведення бізнесу та поліпшення інвестиційного клімату в Україні в рамках проекту «Інвестиційний клімат в Україні», 10.02.2011 проведено засідання «круглого столу» на підтримку гендерної рівності у сфері підприємництва. В ході засідання «круглого столу» були висвітлені питання стосовно гендерної нерівності у сфері дотримання регуляторних процедур, впливу статі на ведення бізнесу в Україні, у яких секторах економіки зосереджено більше жінок-підприємців та власниць бізнесу та які кроки потрібно здійснити для того, щоб заохотити розвиток жіночого підприємництва та полегшити регуляторне навантаження на жінок-підприємців.
У засіданні «круглого столу» взяли участь представники органів державної влади, профспілок, бізнес-структур, громадських організацій.
5. 28.04.2011 в конференц-залі «Радмір ЕкспоХолл» було взято участь в організації та проведенні Міжнародного Конгресу Підприємців за участю представників облдержадміністрації, спільно з представниками Клубу Підприємців і інших бізнес-асоціацій.
На Конгресі Головним управлінням Пенсійного фонду України в Харківській області, Державною податковою адміністрацією у Харківській області, обласним центром зайнятості та обласною митницею були організовані «консультаційні столи» для розгляду важливих питань підприємців.
6. Продовжується робота щодо виконання Указу Президента України від 08.09.2010 № 895 «Про заходи щодо визначення і реалізації проектів за пріоритетними напрямками соціально-економічного та культурного розвитку» у частині створення на території області Українсько-російського технопарку «Слобожанщина», технополіса «П’ятихатки», IT–парку «Інтелектроніка», наукового парку «ФЕД» та проекту«Село майбутнього». Досягнуто ряд результатів, а саме:
- підписано Протокол від 29.05.2011 про наміри створення Українсько-російського технопарку «Слобожанщина» між представниками Російської Федерації та України. Також планується підписання Угоди в рамках Міжнародної виставки, присвяченій 20 річчю СНД, яка відбудеться з 28 червня по 3 липня 2011 року в м. Москві Россійської Федерації;
- розроблено бізнес-план проекту створення IT–парку «Інтелектроніка» та знайдено площу в розмірі 5 тис.м2 для реалізації проекту;
- відпрацьовується склад Координаційної ради технополіса «П’ятихатки»;
- було отримано дозвіл від Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України на створення наукового парку «ФЕД» (лист від 24.04.2011)
7. Взято участь у розробці Програми сприяння розвитку малого підприємництва на 2011-2015 роки, який буде винесено на розгляд сесій обласної ради 16.06.2011. Програмою передбачено комплекс заходів з організаційної, фінансово-кредитної і майнової підтримки малого та середнього підприємництва, методичного та інформаційного забезпечення, розвитку інноваційної діяльності, скорочення адміністративних бар'єрів, удосконалення нормативно-правового забезпечення підприємницької діяльності.
У результаті реалізації Програми до кінця 2015 року прогнозується збільшення обсягів реалізації продукції (робіт, послуг) суб'єктами малого та середнього бізнесу на 15% (близько 4,0 млрд. грн.), за рахунок чого буде досягнуто позитивний фінансовий результат від діяльності підприємств і підвищиться роль малого підприємництва в економічних процесах області.
8. Підготовлено проект Програми інвестиційної діяльності Харківської області на 2011-2015 роки. Відповідно до основних завдань, визначених Стратегією сталого розвитку Харківської області до 2020 року, затвердженої рішенням обласної ради від 23.12.10 № 27-VI .
Робочою групою «Технологічна модернізація економіки та розвиток інфраструктури» у рамках плану роботи на 2011 рік у першому півріччі цього року проведено 4 засідання , на яких розглянуто наступні питання:
1. Пропозиції робочої групи за напрямом «Технологічна модернізація економіки і розвиток інфраструктури» щодо створення умов розвитку промислового комплексу (до розширеного засідання регіонального Комітету з економічних реформ за участю Президента України).
2. Основні напрями розвитку промислового комплексу Харківської області на 2011-2015 роки.
3. План заходів щодо реалізації Стратегії сталого розвитку Харківської області до 2020 року на середньострокову перспективу.
4. План заходів щодо реалізації Стратегії сталого розвитку Харківської області до 2020 року на 2011 рік.
5. Проведено на базі ПрАТ «Філіп Морріс Україна» бізнес-форум «Бізнес і влада – ефективна співпраця».
6. На розширеному засіданні робочої групи розглянуто питання «Про основні напрями підвищення ефективності участі галузевої науки в реформуванні економіки та інноваційному розвитку промислового виробництва в регіоні».
7. Підготовлено до проведення розширеного засідання робочої групи з питання «Роль наукового потенціалу Харкова в інноваційному розвитку економіки регіону» на базі УкрДНТЦ «Енергосталь» (термін проведення – червень 2011 року.
Підгрупою з питань розвитку сільського господарства та земельної реформи в рамках плану роботи на 2011 рік у першому півріччі цього року проведено, з метою реалізації економічних реформ в галузі сільського господарства та земельної реформи, здійснені такі заходи.
Розроблена і рішенням обласної ради від 21.04.2011 № 117-VI затверджена обласна Програма раціонального використання та охорони земель в Харківській області на 2011 – 2015 роки.
Одним із джерел фінансування заходів Програми визначені кошти, що надходять до спеціального фонду обласного бюджету в порядку відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.
Відповідно до положень Програми (розділ 5 «Фінансування програми») зазначені кошти можуть бути використані на:
- освоєння земель для сільськогосподарських і лісогосподарських потреб;
- поліпшення сільськогосподарських і лісогосподарських угідь;
- охорону земель відповідно до розроблених програм та проектів землеустрою;
- на проведення інвентаризації земель;
- на проведення нормативної грошової оцінки землі;
- на розмежування земель державної та комунальної власності.
Головним управлінням агропромислового розвитку Харківської обласної державної адміністрації спільно з Головним управлінням Держкомзему у Харківській області і Харківським обласним управлінням лісового та мисливського господарства підготовлено проект Порядку використання коштів обласного бюджету, що надходять в порядку відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва.
Зазначений проект Порядку та проект розпорядження голови Харківської обласної державної адміністрації про його затвердження направлено для погодження до відповідних управлінь обласної державної адміністрації.
Також в області розроблена і рішенням обласної ради від 21.04.2011 № 116-VI затверджена обласна Програма розвитку тваринництва в господарствах Харківської області на 2011 – 2015 роки, яка визначає такі пріоритетні напрями розвитку сільського господарства: розвиток молочного скотарства та товарно-м’ясного комплексу. Для вирішення цих пріоритетних напрямів необхідно спрямовувати кошти місцевих бюджетів та інші інвестиційні ресурси.
Метою Програми розвитку тваринництва в господарствах Харківської області на 2011 – 2015 роки є створення умов для збільшення чисельності поголів’я всіх видів сільськогосподарських тварин та птиці, нарощування обсягів виробництва молока та м’яса всіх видів в обсягах, що забезпечують науково обґрунтовані норми споживання населення, забезпечення продовольчої безпеки, формування експертного потенціалу нашого регіону та розвиток конкурентоспроможного прибуткового виробництва продукції тваринництва на індустріальній основі.
Робочою групою «Реформа соціальної сфери», з метою реалізації економічних реформ у сфері охорони здоров`я населення, у першому півріччі 2011 року пріоритетними напрями перетворень та розвитку галузі охорони здоров’я Харківської області визначає створення умов для рівного і справедливого доступу до отримання медичної допомоги для жителів всього регіону – з міської та сільської місцевості. Конкретні кроки в досягненні цієї мети полягають у відновленні ефективного управління в галузі та формуванні в області єдиного медичного простору; створення організаційно–правового та належного матеріально–технічного забезпечення розвитку національної моделі первинної медико–санітарної допомоги на засадах загальної практики – сімейної медицини із суттєвими змінами медичного маршруту пацієнта, у якому провідна роль буде належати лікарю первинного контакту; усунення кадрових диспропорцій в діяльності медичних закладів у сільській місцевості. Ці підходи можуть реалізовуватись лише за умов забезпечення активної участі та підтримки представників органів місцевої влади та місцевого самоврядування у процесі реформування галузі.
На регіональному та місцевому рівні одразу ж потребує з’ясування питання наскільки ефективно використовуються кошти бюджетів різних рівнів, виділені на охорону здоров’я, враховуючи, що в регіоні діють 969 комунальних, 26 відомчих установ, 9 закладів Міністерства охорони здоров’я, 10 науково-дослідних інститутів Національної академії медичних наук, а показник загальної забезпеченості ліжками всіх форм власності та підпорядкування в області складає 91,1 на 10 тисяч населення при 86,7 по країні.
Разом з тим, повсякденна практика свідчить, що навіть така величезна мережа не є запорукою гарантії належної доступності медичної допомоги. Водночас, у ній очевидні і тенденції розбалансованості бюджетів, і утримання окремих закладів, які не виконують свої функції, і дублювання фінансових витрат. Наприклад, частка населення обслуговується як територіальною, так і відомчою медициною, видатки на утримання якої на етапі формування державного бюджету вилучаються саме з комунального сектора. Тому відомча медицина фактично фінансується не так за кошти відомств, як за рахунок коштів державного бюджету. У той же час, пересічні жителі, звертаючись до відомчої медичної установи, вимушені платити за медичну допомогу.
Серед чинників, що надали негативного впливу на національну систему охорони здоров’я за останні роки, є: руйнування управлінської вертикалі, відсутність єдиних підходів до реалізації державної політики в галузі на регіональному та місцевому рівні, існування колізій у законодавстві, недосконалість системи стандартизації та контролю якості медичної допомоги тощо.
Такий стан справ потребує кардинальних змін.
Нормативним підґрунтям для цього етапу стало набуття чинності з 01.01.2011 нової редакції Бюджетного кодексу України.
Відповідно до доручення Президента України щодо реформування системи охорони здоров'я, спрямованого на підвищення якості і доступності медичної допомоги, в області торік створено 10 міжрайонних центрів на базі деяких центральних районних та центральних міських лікарень міст обласного значення як прообразу майбутніх госпітальних округів.
Із використанням механізму субвенції з обласного бюджету районним бюджетам на суму 2,7 млн. грн. розпочато впровадження системи дистанційної передачі електрокардіограм «Телекард» із периферійних фельдшерських пунктів до обласних кардіологічних центрів.
Розпочато створення нових операційних блоків у 10 створених міжрайонних центрах. За рахунок цільової субвенції з обласного бюджету в обсязі 800,0 тис.грн. здійснено капітальний ремонт та введено в експлуатацію операційний блок у Красноградській центральній районній лікарні, ще майже 700 тис. грн. спрямовано з обласного бюджету на придбання до цього блока сучасного обладнання та медичних меблів.
У міжрайонних центрах створюються мамографічні кабінети для своєчасної діагностики захворювань молочної залози, на що з обласного бюджету виділено 3,1 млн.грн.
На рівні первинної та вторинної ланки медичної допомоги переведені в нові приміщення Лозівська амбулаторія загальної практики – сімейної медицини Куп’янського району; Котелевський ФАП Краснокутського району. Завершено капітальний ремонт Приколотнянської амбулаторії сімейної медицини Великобурлуцького району; Борщівської амбулаторії сімейної медицини та Лизогубівського ФАПу Харківського району; поліклінічного та пологового відділень Мереф’янської центральної районної лікарні; Власівського ФАПу Нововодолазького району; терапевтичного корпусу під дитячу консультацію Вовчанської центральної районної лікарні; поліклінічного відділення Дергачівської центральної районної лікарні. Виконана реконструкція котельні Люботинської центральної міської лікарні.
Однією з найважливіших складових єдиного медичного простору є діяльність служби швидкої, невідкладної медичної допомоги та медицини катастроф. Вся ця служба має бути зосереджена на рівні обласного центру медицини катастроф, з нього фінансуватися і працювати за єдиними стандартами в регіоні та в країні в цілому. Така позиція підтримується на вищих рівнях державної влади.
Серед основних завдань розвитку сфери охорони здоров’я регіону на найближчий та на наступні роки, на виконання яких за підтримки керівництва держави та Харківської області будуть спрямовані зусилля органів місцевої влади, керівників галузі всіх рівнів та загалу працівників сфери охорони здоров’я, слід, зокрема, зазначити:
- подальшу структуризацію первинного та вторинного рівнів медичної допомоги за принципами єдиного медичного простору;
- оптимізацію управління та фінансування служби швидкої та невідкладної медичної допомоги, а також підтримка визначених в області базових закладів у рамках підготовки до ЄВРО-2012;
- підвищення якості медичної допомоги дітям і матерям, у тому числі, створення в регіоні обласного спеціалізованого клінічного перинатального центру ІІІ рівня;
- подальший розвиток міжрайонних центрів та притрасових лікарень;
- поліпшення матеріально – технічного стану закладів різних рівнів;
- вирішення комплексу питань кадрового забезпечення галузі;
- реалізацію заходів щодо профілактики та попередження інфекційних і соціально небезпечних хвороб та інші.
Зважаючи на нагальну необхідність реформування пенсійного забезпечення в Україні, робочою групою «Реформа соціальної сфери» у першому півріччі 2011 року в області проводилась широка інформаційно-роз’яснювальна робота з метою донести до громадян максимально повну інформацію про положення проекту Закону України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи».
Для цього застосовуються різні форми обговорення. Це зустрічі з населенням за місцем їх проживання та в трудових колективах із залученням для роботи громадських організацій. З початку року в області проведено 1537 таких зустрічей. Проведено 3 зустрічі із представниками профспілкових організацій.
Важливу роль відіграє співробітництво із засобами масової інформаці. Проведено 12 прес-конференцій, 16 брифінгів, 33 «круглих столи», надруковано 90 газетних публікацій, проведено 268 виступів на радіо та телебачені.
Все це дає можливість мобільно, у найкоротші терміни, донести до громадян усю необхідну інформацію щодо пенсійного реформування.
Крім того, із цих питань надано 5870 роз’яснень за телефонами «гарячої лініїї», проведено 24 семінари.
Також виготовлено та розповсюджено буклети щодо роз’яснень положень пенсійної реформи. На сайті Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області та в приміщеннях районних структур Фонду розміщено інформація щодо реформування пенсійної системи.
В ефірі Харківської обласної державної телерадіокомпанії транслювались соціальні ролики про пенсійну реформу та забезпечено друк і розміщення соціальної реклами в обласному центрі, містах і районах області на рекламних конструкціях (48 білбордів).
Більшість пенсіонерів і осіб передпенсійного віку усвідомлюють, що існуючу систему пенсійного забезпечення слід змінювати. Рівень пенсійних виплат не задовольняє пенсіонерів. Тому питання реформування пенсійної системи, зокрема положення проекту нового Закону викликають зацікавленість мешканців області.
Поряд з цим, до Комітету у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів Верховної Ради України були надані проблемні питання та пропозиції до проекту Рекомендацій Парламентських слухань на тему «Стан проведення пенсійної реформи та шляхи її вдосконалення», які проводились у лютому 2011 року.
З метою поліпшення рівня середньомісячної заробітної плати в Харківській області Головним управлінням праці та соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації розроблені заходи для поліпшення показників рейтингової оцінки соціально-економічного розвитку Харківської області в частині оплати праці, які в січні цього року затверджені заступником голови облдержадміністрації Шурмою І.М. і направлені на виконання в райони та міста області.
Як наслідок, за квітень 2011 року середньомісячна заробітна плата штатного працівника по області склала 2297 грн., зросла до відповідного періоду 2010 року на 19,3%. За цим показником область займає 10 місце.
Реалізація заходів не передбачає фінансових витрат.
Підгрупою з реформ освіти у І півріччі 2011 року зроблені такі кроки щодо впровадження реформ освітньої галузі.
Одним із важливих напрямів реформування вищої освіти є навчання іноземців. У 2011 році контингент іноземних громадян у ВНЗ значно збільшився (2010 рік - 13 250 іноземних громадян з 104 держав, 2011 рік - 15624 іноземні громадянина з 112 країн світу). У 2010 році до вищих навчальних закладів було зараховано 1376 іноземних громадян.
Ще один аспект реформування вищої освіти – це надання автономії вищим навчальним закладам. Так, Указом Президента України від 17.01.2011 № 51/2011 Харківському державному університету мистецтв імені І.П. Котляревського надано статус національного.
Також відбувається реформування дошкільної освіти. Станом на січень 2011 року дошкільні навчальні заклади області відвідувала
67921 дитина (у т.ч. 13483 дитини віком до 3-х років), що становить 61% від загальної кількості дітей віком від 1 до 6 років. У містах і селищах показник охоплення становить 66%, у сільській місцевості – 37%. Показник охоплення дошкільною освітою різними формами дітей п’ятирічного віку по області складає 98,4% (місто - 98,8%, село – 96,6 %), що на 3,8 % більше, ніж у минулому році.
З метою оперативного реагування на процес прийняття Закону України «Про вищу освіту» 24.06.2011 під час проведення ради ректорів вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації відбулося обговорення проекту даного Закону, за результатами якого до Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України надані пропозиції.
Підгрупою зі стабілізації державних фінансів та розвитку фінансового сектора протягом І півріччя 2011 року здійснено такі заходи:
1. Надано консультацію щодо забезпечення виконання норми пп. 168.4.4 п.168.4 ст.168 Податкового кодексу України в частині перерахування податку на доходи фізичних осіб до відповідних місцевих бюджетів сіл, селищ, міст за місцезнаходженням відокремлених підрозділів для підготовки звернення депутата обласної ради до Верховної Ради України щодо внесення змін до Податкового кодексу України в частині зарахування податку на доходи фізичних осіб від надання в оренду земельної ділянки (паю) до місцевих бюджетів за місцезнаходженням даної земельної ділянки (паю).
2. Розглянуті проблемні питання, що виникають під час подання декларації з податку на доходи фізичних осіб відповідно пп.176.2 ст.176 Податкового кодексу України.
3. Висвітлено проблему недостатнього рівня капіталізації банківської системи. Незважаючи на досягнуту стабільність в банківському секторі, передумови виникнення фінансово-економічної кризи повністю не ліквідовано, тому банківська система потребує посилення капіталізації банків.
4. У зв’язку з тим, що існує значна частка проблемних кредитів у портфелях банківських установ, запропоновано розробити рекомендації щодо здійснення банками реструктуризації кредитної заборгованості щодо позичальників, які опинилися в скрутному становищі, та затвердити Порядок списання безнадійної заборгованості, згідно з яким спрощено процедуру списання боргів.
5. Надано пропозиції щодо відновлення довіри вкладників до банківської системи через забезпечення своєчасного та повного виконання установами банків зобов'язань перед кредиторами та вкладникам.
Робочою групою «Регіональний економічний розвиток» одним з основних завдань в галузі реформ житлово-комунального господарства в І півріччі 2011 року було визначено технічне переоснащення галузі, скорочення питомих показників використання енергетичних і матеріальних ресурсів.
Завдяки модернізації об’єктів теплопостачання протягом останніх років спостерігається тенденція щодо зниження споживання природного газу теплопостачальними підприємствами районів області. Якщо в 2003 році районними теплопостачальними підприємствами було спожито 244,2 млн.куб.м газу, то протягом 2010 року воно знижено до 169 млн.куб.м.
На заходи з розвитку та реконструкції об’єктів водопровідно-каналізаційного господарства області в 2010 році витрачено 46,8 млн.грн. за рахунок різних джерел фінансування, із них: 5,6 млн.грн. - обласний бюджет, 21,9 млн.грн. - обласний фонд охорони навколишнього природного середовища (далі – ОФОНПС), 19,3 млн.грн. - місцеві бюджети та кошти підприємств.
За рахунок коштів обласного бюджету та ОФОНПС були проведені роботи з будівництва та реконструкції очисних споруд за технологією "Біоплато" у с-щі Барвінкове, с-щі Близнюки, с-щі Шевченкове, м. Зміїв, с. Єлізаветівка Лозівського району, м. Мерефа Харківського району; реконструкції очисних споруд в с-щі Зачепилівка, с-щі Малинівка Чугуївського району, каналізаційного колектора в м. Чугуєві, системи водовідведення в м. Ізюмі, каналізаційних мереж в Богодухівському районі, каналізаційного колектора в м. Балаклії та м. Красноград, КНС в м. Валки; будівництва системи водопостачання в с. Миронівка Первомайського району, реконструкції водогону в с-щі Покотилівка Харківського району, капремонту системи водопостачання та резервуара води в с-щі Дворічна, буріння артсвердловин в с-щі Великий Бурлук, реконструкції глибинної свердловини в м. Дергачі, будівництва та реконструкції об’єктів водовідведення в с-щі Пісочин та с-щі Хорошеве Харківського району.
При підготовці до опалювального сезону 2010-2011 років було перекладено 41,1 км водопровідних мереж, капітально відремонтовано та перекладено 12,4 км каналізаційних мереж, відремонтовано 141 водопровідну та 186 каналізаційних насосних станцій, 66 каналізаційних очисних споруд та 770 артсвердловин.
З метою проведення подальшого технічного переоснащення галузі Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України були надані пропозиції щодо включення об’єктів житлово-комунального господарства області до загального переліку об’єктів, що будуть фінансуватись у 2011 році в рамках виконання бюджетних програм "Реалізація пілотних проектів у сфері житлово-комунального господарства" та "Питна вода України". Зазначений перелік узгоджується в Міністерстві регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України.
Реформа житлово-комунального господарства також спрямована на розвиток конкурентного середовища на ринку обслуговування житла, який досягається шляхом створення об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, служб єдиного замовника та інших керуючих житловим фондом організацій, залучення приватних підприємств до обслуговування житла та прибудинкової території.
Станом на 01.05.2011 в Харківській області створено 468 об'єднань співвласників багатоквартирних будинків (289 – у м. Харкові, 179 – у районах області та містах обласного значення). На сьогодні об'єднання обслуговують 710 житлових будинків загальною площею 1955,9 тис.м.кв., що становить близько 8% багатоповерхового житлового фонду області.
З початку 2011 року створено 35 об'єднань (у Близнюківському, Богодухівському, Дворічанському, Дергачівському, Зачепилівському, Зміївському, Золочівському, Краснокутському, Печенізькому, Сахновщинському, Шевченківському районах, а також в містах Куп'янську, Чугуєві і Харкові).
Також, державні кошти виділялись на капітальний ремонт житлових будинків комунальної власності із застосуванням енергозберігаючих технологій та обладнання. В ході реалізації вказаного напрямку освоєно 2 557 тис.грн. на роботи з капітального ремонту 19 ліфтів і заміни 5 ліфтів.
Всього в області працює три дирекції єдиного замовника (КП "Жилкомсервіс" Харківської міської ради та 2 зазначених підприємства), які разом обслуговують 63% загальної площі багатоквартирного житлового фонду області.
Послуги з утримання житла і прибудинкової території в області надають 18 приватних підприємств, які обслуговували 4% багатоквартирного житлового фонду області. Це підприємства Близнюківського (1), Дергачівського (2), Лозівського (2), Харківського (4) районів, а також міст – Ізюм (1), Куп'янськ (1) і Лозова (7). 2 приватних підприємства в м. Лозовій залучено до обслуговування житлового фонду в цьому році.
Робочою групою «Міжнародна інтеграція і співпраця» протягом І півріччя 2011 року здіцсньвалась робота щодо проведення спільних заходів із областями-партнерами Харківської області в рамках укладених Угод про співробітництво, а саме:
– 1-4 лютого 2011 року делегація Харківської області здійснила робочий візит до м.Казань Республіки Татарстан Російської Федерації з метою обговорення проекту Програми співробітництва між Харківської обласною державною адміністрацією України та Урядом Республіки Татарстан РФ, а також ознайомлення з роботою технопарку у сфері високих технологій «ІТ-парк» щодо впровадження проекту на території Харківської області;
– 9 лютого 2011 року делегація Бєлгородської області РФ відвідала Харківську область з метою участі в «круглих столах» у сфері промисловості, сільського господарства та освіти, які відбулись в рамках Плану заходів з реалізації Угоди про співробітництво в торговельно-економічній, науково-технічній і культурній сферах на 2010-2012 роки між Харківською обласною державною адміністрацією України та Адміністрацією Бєлгородської області РФ;
– 24 березня 2011 року у м.Курськ РФ відбулось засідання робочих груп Харківської та Курської областей з метою підведення підсумків виконання протоколу №2 до Угоди між Харківською обласною державною адміністрацією (Україна) й адміністрацією Курської області (Російська Федерація) про торговельно-економічне, науково-технічне і культурне співробітництво в 2010 році та визначення пріоритетних напрямів співробітництва відповідно до програми торговельно-економічного, науково-технічного і культурного співробітництва на 2011-2012 роки;
– 28 січня 2011 року в м.Харків відбулась зустріч керівництва Харківської обласної державної адміністрації зі словенською делегацією на чолі з керівником групи експертів Європейського Союзу та радником з питань політики регіонального розвитку Танею Забуковец-Ковачич;
– 21-22 лютого 2011 року за підтримки Міністерства економіки та технологій Федеративної Республіки Німеччина Харківську область відвідала німецька-бізнес-делегація. Мета візиту – участь у Другому українсько-німецькому бізнес-форумі, зустріч із керівниками структурних підрозділів Харківської обласної державної адміністрації у сфері житлово-комунального господарства, транспорту, освіти і науки та охорони здоров’я для налагодження співробітництва між німецькими підприємствами та підприємствами Харківщини у зазначених сферах;
– 25-27 березня 2011 року у м. Харкові перебувала офіційна делегація міста-побратима Познані з метою підписання Дорожньої карти співробітництва між містом Познанню і містом Харковом з питань підготовки і проведення матчів фінального турніру УЄФА ЄВРО-2012;
– 4 лютого 2011 року відбулась зустріч заступника голови Харківської обласної державної адміністрації Юрія Сапронова з директором торговельного відділу зовнішніх зв’язків з країнами СНД та Прибалтики компанії «Skoda» Владиславом Козаком. Під час зустрічі обговорювались напрями співробітництва підприємств Харківської області з компанією «Skoda»;
– 24 лютого 2011 року у м. Харкові Європейська Бізнес Асоціація провела загальну інформаційну зустріч з керівництвом Харківської обласної державної адміністрації. Основна тема зустрічі – економічний розвиток Харківської області: проблеми і перспективи. Під час зазначеного заходу обговорювались основні пріоритети і можливості в рамках стратегії сталого розвитку Харківської області до 2020 року, створення ІТ-парку, технопарку «Слобожанщина» і технополіса «П’ятихатки», а також залучення іноземних інвестицій в регіон;
– 15 квітня 2011 року в м. Харкові відбулась зустріч Надзвичайного і Повноважного Посла Фінляндії в Україні Крістера Міккелсосона та фінської бізнес-делегації з метою ознайомлення з регіоном та вивчення можливостей співробітництва;
– 14-15 квітня 2011 року відбувся візит делегації Харківської області до Трнавського автономного краю Словацької Республіки з метою опрацювання Плану міжрегіональної співпраці;
– 24 травня 2011 року відбувся візит делегації провінції Ляонін (КНР) до Харківської області з метою налагодження співробітництва з Харківською областю;
– 27 травня 2011 року відбулась презентація потенціалу Харківської області в Американській торговій палаті (м. Київ) з метою залучення інвестицій в Харківську область;
– 27-29 травня 2011 року відбувся візит делегації Бєлгородської області до Харківщини з метою обміну досвідом у сфері споживчого ринку;
– 30 травня 2011 року у м. Харкові на базі АТ «ФЕД» було проведено «круглий стіл» «Україна і Росія – енергія інновацій». Під час проведення «круглого столу» були розглянуті питання щодо створення українсько-російського технопарку «Слобожанщина», також сторони обговорили питання щодо подальшого розвитку ділового співробітництва між Харківською та Бєлгородською областями, можливі шляхи співробітництва в контексті створення особливих економічних зон (Росія) і технопарків (Україна).
Робочою групою «Законодавче та інституційне забезпечення реформ» протягом І півріччя 2011 року було проаналізовано нормативно – правові акти, спрямовані на впровадження економічних реформ за напрямами їх реалізації, зокрема:
Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо діяльності садівницьких товариств та дачних кооперативів» вiд 14.01.2011;
Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011;
Закон України «Про мораторій на зміну цільового призначення окремих земельних ділянок рекреаційного призначення в містах та інших населених пунктах» від 17.03.2011;
Закон України «Про центральні органи виконавчої влади» від 17.03.2011;
Закон України «Про соціальну адаптацію осіб, які відбувають чи відбули покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк» від 17.03.2011;
Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу» від 07.04.2011;
Закон України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011;
Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення організаційно-правових основ боротьби із злочинністю та корупцією» вiд 12.05.2011;
постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку проведення експертизи містобудівної документації» від 25.11.2011;
постанова Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю» від 23.05.2011;
постанова Кабінету Міністрів України «Про містобудівний кадастр» від 25.05.2011.
Протягом першого півріччя було проведено такі семінари:
- 04.03.2011 спеціальний тренінг для керівників апаратів районних державних адміністрацій, начальників відділів апаратів районних державних адміністрацій, начальників управлінь і спеціалістів, які безпосередньо надають адміністративні послуги;
- 21.04.2011 з керівниками апаратів районних державних адміністрацій, керівниками юридичних служб районних державних адміністрацій, керуючими справами виконавчих комітетів міст обласного значення, відповідальними особами з питань запитів на публічну інформацію «З питань доступу до публічної інформації»;
- 06.05.2011 з керівниками апаратів районних державних адміністрацій, керуючими справами міських рад міст обласного значення, посадовими особами, на яких покладаються обов’язки щодо організації доступу до публічної інформації в головних управліннях, управліннях, відділах та інших структурних підрозділах обласної державної адміністрації «Про основні організаційні питання щодо виконання Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Заступник голови обласної
державної адміністрації,
відповідальний секретар
Харківського регіонального
Комітету з економічних реформ Ю.А. Сапронов