Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Пропозиції Харківського регіонального Комітету з економічних реформ до Програми економічних реформ по наступних напрямках від 04.06.2010.

Назва розділу
Пропозиції з реформування за тематикою
Робоча група «Реформа соціальної сфери»
Виклад проблеми /формулювання основного завдання:
 
 Протягом останніх років в області, як і в Україні в цілому, внаслідок об’єктивних соціально-економічних чинників, недосконалого нормативно – правового забезпечення, спостерігається негативна тенденція щодо невідповідності якості та доступності медичної допомоги до рівня очікування населення, насамперед у сільській місцевості. Незадовільний матеріально – технічний стан сільських закладів охорони здоров’я, неадекватний розподіл фінансових ресурсів (за даними МОЗ України тільки 5% коштів спрямовується на первинну допомогу, яка повинна забезпечувати, за критеріями ВООЗ, 70% усього обсягу медичних послуг), виникли кадрові диспропорції, насамперед за рахунок низького рівня оплати праці та незадовільних соціально – побутових умов медичних працівників, суттєве зниження престижу професії медика, погіршення стану здоров’я населення потребують істотних змін та проведення оптимізації первинної ланки медичної допомоги.
 
Цілі реформи на середньострокову перспективу:
 
 Організаційно – правове та матеріально – технічне забезпечення формування національної моделі первинної медико – санітарної допомоги на засадах сімейної медицини. Усунення кадрових диспропорцій у діяльності закладів сільської місцевості. Забезпечення активної участі представників органів місцевої влади та місцевого самоврядування у процесі реформування галузі. Забезпечення населеннярівним та справедливим доступом до необхідних медичних послуг, зниження рівня захворюваності та інвалідності. Суттєві зміни медичного маршруту пацієнта, у якому провідна роль буде належати лікарю первинного контакту.
 
Принципи і механізми реформи:
 Внесення змін до нормативно - правових актів, що забезпечують організацію надання первинної медико - санітарної допомоги.
Консолідація зусиль представників місцевих державних адміністрацій, органів місцевої влади та медичної громадськості адміністративно – територіальних одиниць щодо оцінки можливостей та вивчення стану готовності до реформування первинного рівня надання медичної допомоги.
Реформування системи фінансування первинної ланки та розмежування бюджетних потоків з акцентом на первинну допомогу.
Проведення організаційно – структурних змін на всіх рівнях надання медичної допомоги.
Створення належних соціально – побутових умов та забезпечення достойного рівня заробітної плати медичних працівників закладів охорони здоров’я, насамперед сільської місцевості.
Повернення довіри населення до лікарів та молодших медичних працівників первинної ланки.
 
Необхідні кроки / рекомендації:
   Забезпечення виконання Загальнодержавної програми розвитку первинної медико – санітарної  допомоги на засадах сімейної медицини на період до 2011 року.
Розроблення і затвердження низки нормативних документів: положення про Центр первинної медико – санітарної допомоги, табель його оснащення та штатні нормативи; положення про зміну господарського статусу медичних установ; затвердження протоколів надання медичної допомоги на первинному рівні і т.д.
Прийняття низки чинних рішень на рівні адміністративно – територіальних одиниць місцевими органами влади.
Створення органів управління охороною здоров’я - районних відділів охорони здоров’я при районних державних адміністраціях, як замовників медичних послуг та розпорядників бюджетних коштів на відповідній території.
Розмежування первинного та вторинного рівнів медичної допомоги, створення Центрів первинної медико – санітарної допомоги з подальшим наданням їм статусу юридично самостійного некомерційного комунального підприємства.
Реорганізація медичних установ з бюджетних у некомерційні (неприбуткові) підприємства з правом їх автономізації.
Зміна механізму фінансування у напрямку:
- консолідації коштів на рівні районного бюджету;
- розмежування функцій замовника та постачальника медичних послуг;
- забезпечення подушного принципу фінансування та запровадження стимулюючих виплат за якість та обсяги робіт.
Підвищення ролі місцевих органів влади до залучення фахівців для роботи у закладах охорони здоров’я сільської місцевості.
 
Необхідні ресурси:
 Політична воля вищого керівництва та керівництва на місцях щодо шляхів реформування первинної медико – санітарної допомоги. Внесення змін до нормативно - правових актів та розробка адекватної законодавчої бази. Забезпечення достойного рівня заробітної плати та належних соціально – побутових умов медичних працівників, насамперед сільської місцевості. Адекватний розподіл фінансових ресурсів з акцентом на первинному рівні медичної допомоги.
 
 
 
 
 
Відповідальний секретар
Харківського регіонального
Комітету з економічних реформ,
заступник голови обласної
державної адміністрації                                                                                                                                        Ю.А.Сапронов