Звіт регіонального Комітету з економічних реформ у Харківській області за тиждень з 14 по 18 червня 2010 року
Дата і місце проведення заходу
|
Суть заходу
|
Стислий опис результатів діяльності
|
Зсідання Харківського регіонального Комітету з економічних реформ
|
||
16 червня 2010р. о 10:00
вул. Сумська, 64 Будинок Рад
|
В ході відкритого засідання Харківського регіонального Комітету з економічних реформ під головуванням першого заступника Глави Адміністрації Президента України, виконавчого секретаря Комітету економічних реформ І.М. Акімової присутнім членам Харківського та Полтавського регіональних Комітетів з економічних реформ була представлена Програма з економічних реформ .
|
За результатами відкритого засідання було вирішено організувати громадські обговорення в районах області, організувати «круглий стіл» із залученням наукових і громадських діячів на базі провідного наукового або навчального закладу, взяти до відома приклади найкращого досвіду впровадження «місцевих реформ».
За підсумками обговорення надати пропозиції Комітету з економічних реформ та врахувати в проекті регіональної Програми економічних реформ.
|
Засідання робочої групи «Реформа соціальної сфери»
|
||
14 червня 2010р.
15:00
вул. Сумська, 64 Будинок Рад
|
В ході даного засідання заслуховували інформацію керівника робочої групи щодо аналізу проблемних питань у соціальній сфері, зокрема, реформування у сфері прав громадян на працю, а також інформацію члена робочої групи директора Харківського обласного центру зайнятості з питання забезпечення державних гарантій реалізації прав громадян на працю, а саме першого робочого місця для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування через гарантоване надання житла.
|
На засіданні робочої групи вирішили члену робочої групи директору Харківського обласного центру зайнятості:
1.Вжити заходів щодо розширення мережі соціального житла, зокрема гуртожитків по м. Харкову та області шляхом будівництва нових споруд, або переобладнання під соціальні гуртожитки вільних приміщень.
2.Провести роботу щодо закріплення соціального впорядкованого житла за дітьми - сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування за рік до закінчення ними навчального закладу.
|
Засідання робочої підгрупи „По стабілізації державних фінансів та розвитку фінансового сектору”
|
||
16 червня 2010р.
о 15:00
Держпром
|
Протягом засідання заслуховували інформацію членів робочої підгрупи, якінадавали свої пропозиції до програми економічних реформ на 2010-2014 р.р, розроблену Комітетом з економічних реформ при Президентові України до наступних розділів:
1.«Стабілізація Державного бюджету»,
2.«Реформа міжбюджетних відносин»,
3.«Реформа податкової системи»,
4. «Розвиток фінансового сектору»,
5.«Реформа системи пенсійного страхування».
|
За підсумками даного засідання вирішили надати робочій групі „Сталий економічний розвиток бізнес-клімат та інвестиції” Харківського регіонального Комітету з економічних реформ наступні пропозиції:
1.По розділу «Стабілізація Державного бюджету»:
- переглянути питання стосовно рівня заробітної плати працівників державного сектору, а саме збільшення заробітних плат працівників фінансових та контролюючих органів до середнього рівня забезпечення населення;
- при кадровому формуванні працівників державних служб враховувати рівень підготовки фахівця, наявність дієвої відповідності щодо виконання поставлених завдань на професійному рівні, тобто рівень знання, ступень освіти, знання державної мови, цілеспрямованість).
У програмі економічних реформ прискорити введення поняття «адресної соціальної допомоги» у вигляді доплати до пенсії.
2. По розділу «Реформа міжбюджетних відносин»:
Враховуючи важливість питання своєчасного наповнення бюджетів усіх рівнів та питомої ваги податкових надходжень, розробити та затвердити державну програму щодо формування податкової культури населення та позитивного ставлення до громадянського обов’язку – сплати податків. Передбачити фінансування на проведення широкомасштабної роз’яснювальної роботи: створення телевізійних проектів, друкованої продукції, наочної інформації.
З метою стимулювання місцевих бюджетів області пропонується Законом України „Про Державний бюджет” на відповідний рік передбачити перерахування місцевим бюджетам 50% суми понадпланових надходжень коштів, що стягуються на території області до державного бюджету, від яких здійснюється відрахування дотації вирівнювання місцевим бюджетам області, що дасть змогу збільшити видатки на виконання власних повноважень місцевих органів влади .
Для забезпечення зацікавленості відповідних територій, збільшення фінансового ресурсу для фінансування видатків пов’язаних з відтворенням робочої сили та створення відповідних соціальних інфраструктур пропонується законодавчо закріпити відрахування 10% рентної плати за нафту, природний газ, газовий конденсат, що видобуваються на території області до загального фонду відповідних місцевих бюджетів за місцем розташування.
З метою збільшення надходжень до місцевих бюджетів за рахунок плати за землю передбачити внесення змін в Земельний кодекс України та Закон України „Про плату за землю” де передбачити справляння земельного податку до місцевих бюджетів з моменту прийняття рішення органом місцевого самоврядування про надання дозволу на відведення земельної ділянки та виготовлення проектно-кошторисної документації.
Внести зміни до Закону України ”Про податок з доходів фізичних осіб” та інших нормативних актів де передбачити адміністрування податку з доходів фізичних осіб Державною податковою адміністрацією, тобто забезпечити застосування податкової звітності для податкових агентів у вигляді розрахунку сум, нарахованих та сплачених доходів найманим працівникам, а також утриманого з них податку, та нарахування податку на підставі указаного розрахунку в особових рахунках платників (податкових агентів).
З метою збільшення надходжень до бюджету розвитку місцевих бюджетів пропонується:
- розробити та затвердити на законодавчому рівні порядок та положення про проведення земельних аукціонів.
-змінити принципи фінансування закладів мистецтва, що дасть змогу місцевій владі оптимізувати витрати на їх утримання та штатну чисельність закладів;
-внести зміни до діючого формульного обрахунку видатків на галузь „Культура” в частині включення за окремим розрахунком витрат на фінансування закладів мистецтва з урахуванням комерційної місткості залів та установ, що мають статус національних;
-врахувати в обсязі міжбюджетного трансферту для обласного бюджету видатки на утримання соціального гуртожитку, центру для ВІЛ-інфікованих дітей та молоді і соціального центру матері та дитини, які створені на виконання державних програм відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 14.03.2007 року № 439;
-внести зміни до Постанови Кабінету Міністрів №1195 від 05.09.2001 року;
-удосконалення порядку фінансової та адміністративної відповідальності за порушення органами місцевого самоврядування вимог бюджетного законодавства.
Для підвищення якості медичних послуг пропонуємо забезпечити перехід до закупівлі Державою послуг у закладів охорони здоров’я на контрактній та конкурсній основі.
Внести зміни до нової редакції Бюджетного Кодексу.
Стаття 100. Кошти, що передаються до Державного бюджету України з бюджету Автономної Республіки Крим обласних і районних бюджетів, міських (міст Києва і Севастополя, міст республіканського Автономної Республіки Крим та міст обласного значення) бюджетів.
Частина І .
Вилучити слово „обласних” та викласти у редакції:
1)Якщо прогнозні показники доходів бюджету Автономної Республіки Крим, районних бюджетів, міських (міст Києва і Севастополя, міст республіканського Автономної Республіки Крим та міст обласного значення) бюджетів, визначених відповідно до статей 64 та 66 цього Кодексу, перевищують розрахунковий обсяг видатків відповідного бюджету, обрахований із застосуванням фінансових нормативів бюджетної забезпеченості та коригуючих коефіцієнтів, для такого бюджету встановлюється обсяг коштів, що підлягають передачі до Державного бюджету України.
Вилучити слово „до одиниці" та викласти у редакції:
2)Коефіцієнт вирівнювання застосовується до обчисленого за формулою обсягу коштів, що підлягають передачі до Державного бюджету України, визначається в розмірі 0.60.
Доповнити статтею:
Передбачити надання бюджетам областей додаткової дотації на вирівнювання фінансової забезпеченості в обсязі не менше 2 відсотків від розрахункового обсягу доходів, які враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів.
3.По розділу «Реформа податкової системи»:
У підрозділі “необхідні кроки” :
- перший пункт “поетапно знизити податок на прибуток після 2012 року” доповнити реченням “та зменшити кількість податкових пільг з податку на прибуток”,
- пункт “cкасувати низку малоефективних податків та зборів, що не приносять суттєвого доходу державі” конкретизувати терміном - до 01.01.2011 року.
- доповнити наступними пунктами:
Надання платникам податків права подання заяв про застосування податкового компромісу та обґрунтування його розміру.
Забезпечення умов для підвищення рівня добровільного виконання вимог податкового законодавства платниками податків за рахунок:
– розроблення та впровадження спеціальних програм щодо роз’яснення та переконання громадян України про те, що сплата податків і зборів – це конституційний та громадянський обов’язок;
– тісної взаємодії з органами державної влади у процесі розробки пропозицій щодо вдосконалення податкового законодавства з метою справедливого розподілу податкового навантаження на платників податків незалежно від категорії та форм власності;
– спрощення форм податкової звітності, скорочення їх кількості, уніфікація та стандартизація форм звітності та вдосконалення інструкцій щодо їх заповнення;
– сприяння розробці програми та впровадження навчального курсу щодо системи оподаткування, взаємовідносин державної податкової служби України із майбутніми платниками податків у навчальних програмах шкіл та інших закладів освіти;
– розробці та впровадженню вдосконаленої системи податкового аудиту, орієнтованої на постійний моніторинг показників діяльності платників податків без зайвого втручання в підприємницьку діяльність;
– застосування стандартних процедур перевірок при організації податкового аудиту до всіх платників податків;
– спрощення механізму та процедур сплати податків;
– розробка та впровадження програм роботи з платниками податків, які не подають податкову звітність;
– розробка та впровадження вдосконаленої системи стягнення податкового боргу;
– з метою створення позитивного іміджу державної податкової служби, формування високої податкової культури громадян - забезпечити об’єктивне та системне висвітлення діяльності органів державної податкової служби.
Чітке розмежування бізнесу на - малий, середній, крупний та державні підприємства, виробничого сектору, з метою розподілу податкового навантаження.
Посилити функції ДПС при здійсненні контрольно – перевірочних заходів. Для упередження випадків недопуску до перевірки, ненадання необхідних документів бухгалтерського та податкового обліку у період здійснення перевірки, внести до законодавства чітку відповідальність керівників підприємств за вищевказані дії.
У частині “Для підвищення ефективності адміністрування податків, у тому числі вирішення проблеми податкового шахрайства й зволікань з відшкодуванням податку на додану вартість”, необхідно доповнити пунктом : - суттєво посилити відповідальність, у тому числі кримінальну, за здійснення фіктивного підприємництва, використання схем ухилення від оподаткування, створення перешкод для проведення податкових перевірок.”
Передбачити пільги по податку на прибуток, з метою збільшення обсягів залучення іноземних інвестицій, підприємствам зі 100% іноземними інвестиціями, до статутних фондів яких внесені майнові інвестиції, протягом податкового року з моменту їх внесення.
Надати пропозиції до проекту Податкового кодексу України в частині обмеження віднесення до складу валових витрат підприємства суми відсотків по кредитним договорам, якщо кредитні кошти були отримані від осіб, що не є платниками цього податку (у тому числі нерезидентів), або осіб, які згідно із законодавством мають пільги з цього податку, включаючи право застосовувати ставку податку нижчу, ніж загально установлена для підприємств.
Одним із напрямків податкових реформ є скорочення податкових пільг, яке може бути проведене через звуження сфери застосування спрощеної системи оподаткування, в тому числі:
- перегляд критеріїв застосування спрощеної системи оподаткування ;
- виключення зі спрощеної системи оподаткування тих видів діяльності, що є високорентабельними або доходи від яких є переважно пасивними;
- виключення з переліку обов’язкових платежів, що замінюються єдиним податком, плати (податку) на землю, збору за спеціальне використання ресурсів і внесків до Пенсійного фонду України.
4. По розділу «Розвиток фінансового сектору»:
Створити умови для банківської системи на надання споживчих кредитів населенню з метою соціального розвитку населення, з процентної ставки встановленої з урахуванням соціальних умов населення.
5.По розділу «Реформа системи пенсійного страхування»:
Ввести в доходну частину Державного бюджету України статтю щодо пенсійного забезпечення за рахунок введення нових результативних податків та зборів, а також формування пенсійних надходжень відповідно даної статті Бюджету.
Не погодитись зі збільшення пенсійного віку передбаченого проектом пргграми економічних реформ на 2010-2014 р.р.
Перегляд вікової категорії пенсійного ріку до європейських стандартів необхідно здійснювати при умовах досягнення європейського рівня життя населення України, забезпечення доступного медичного обслуговування, соціальних пільг пенсіонерам інвалідам, житлових умов, пенсій та інше.
|
Відповідальний секретар
Харківського регіонального
Комітету з економічних реформ,
заступник голови обласної
державної адміністрації Ю.А.Сапронов