Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Звіт Харківського регіонального Комітету з економічних реформ за напрямом - реформування медичного обслуговування

10 вересня члени профільної робочої групи брали участь у засіданні колегії обласної державної адміністрації, на якому розглядалось питання в порядку контролю «Про хід виконання рішення колегії обласної державної адміністрації від 04 червня 2013 року «Про хід реалізації у Харківській області Закону України «Про екстрену медичну допомогу».
Питання виконання Закону України «Про екстрену медичну допомогу» знаходиться на особистому контролі керівника профільної робочої групи, заступника голови обласної державної адміністрації І.М. Шурми та Департаменту охорони здоров’я Харківської обласної державної адміністрації.
У рамках виконання основоположного законодавчого акту з питань екстреної медичної допомоги в області діє Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф як новий самостійний комунальний заклад охорони здоров’я — юридична особа унітарного типу, який зареєстровано в Єдиному державному реєстрі.
На сьогодні в регіоні діє єдина інформаційна система служби екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Харківської області, що представлена Регіональною диспетчерською обласного Центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф в структурі Обласної клінічної лікарні, диспетчерською Обласного Центру екстреної (швидкої) допомоги м. Харкова та диспетчерськими підрозділами і робочими місцями диспетчерів за напрямами 10 підстанцій екстреної (швидкої) медичної допомоги м. Харкова, а також 21 станцією та відділеннями екстреної (швидкої) медичної допомоги центральних районних лікарень та центральних міських лікарень області.
Термінали створеної системи управління, контролю та зв’язку встановлені на понад 220 автомобілях екстреної (швидкої) медичної допомоги.
Бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги мають можливість знімати і передавати дистанційну ЕКГ без прив’язки до стаціонарного телефону.
Диспетчерська служба може оперативно реагувати на надзвичайні ситуації, реально оцінити доступні сили та засоби екстреної (швидкої) медичної допомоги та медицини катастроф, які можливо використати для ліквідації медичних наслідків події, з одночасним автоматичним оповіщенням бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги, служб МНС, МВС та відповідальних осіб.
В усіх адміністративно-територіальних одиницях області визначено розташування 164 пунктів базування бригад екстреної медичної допомоги та здійснене їх необхідне облаштування.
Розпочато роботу по створенню відділень екстреної медичної допомоги у багатопрофільних закладах охорони здоров’я області.
Затверджено типовий порядок реагування на звернення громадян на телефонні «гарячі лінії». З початку 2013 року за їх допомогою з різних питань звернулось 14 громадян. На всі звернення були надані своєчасні відповіді та відповідні роз’яснення.
Реалізовані в області заходи забезпечили безперебійну роботу системи екстреної медичної допомоги у регіоні та виконання показників її діяльності відповідно до рекомендованих.
Виконання показників діяльності служби екстреної медичної допомоги стало можливим також за рахунок реалізації в Харківській області, першій в Україні, за сприяння Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України у Харківській області пілотного проекту щодо взаємодії служб «103» та «112» із негайною передачею з будь-якої точки регіону виклику з мобільного телефону за номером «112» через спеціальну систему комутації до регіональної диспетчерської служби «103».
Громадяни, що перебувають в будь-якому місці Харківської області, мають можливість з мобільного телефону будь-якого оператора за допомогою номеру «112» зв’язатися безпосередньо з диспетчером Регіональної диспетчерської обласного Центру екстреної медичної допомоги.
Реалізація цього проекту суттєво збільшила оперативні можливості як служби екстреної медичної допомоги, так і «служби порятунку», ефективність та результативність їх взаємодії та позитивно вплинула на якість життя жителів регіону.
Застосовується засіб екстреного виклику через центральну диспетчерську служби екстреної медичної допомоги працівників МВС, МНС та інших рятувальних служб у випадках, які становлять загрозу бригаді екстреної (швидкої) медичної допомоги, з відображенням місця події на карті (тривожна кнопка).
Питання удосконалення єдиної системи екстреної медичної допомоги як чинника розвитку всіх рівнів медичної допомоги залишаються на постійному контролі обласної державної адміністрації.