Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Звіт Харківського регіонального Комітету з економічних реформ за напрямом – реформа освіти

Серед основних завдань Національної стратегії розвитку освіти в Україні на період до 2021 року, затвердженої Указом Президента України від 25.06.2013 № 344/2013, що визначені для здійснення стабільного розвитку й нового якісного прориву в національній системі освіти є необхідність створення умов для диференціації навчання, посилення професійної орієнтації та до профільної підготовки, забезпечення профільного навчання, індивідуальної освітньої траєкторії розвитку учнів відповідно до їх особистих потреб, інтересів і здібностей.
У Харківському регіоні наявна тенденція щодо стабілізації мережі профільних класів. В області в загальноосвітніх навчальних закладах у 2012/2013 навчальному році функціонувало 1015 профільних класів, де навчалися майже 21,4 тис. учнів, що становило майже 72,5% від загальної кількості учнів старшої школи.
Відповідно до попиту учнів перевага надавалась природничо-математичному (33,5%), філологічному (31,9%), суспільно-гуманітарному (16,6%) та технологічному (12,6%0 напрямам. Питома вага спортивного та художньо-естетичного напрямів становила відповідно 3,5% та 1,9%.
Відносна кількість учнів у класах із поглибленим вивченням предметів по області складала 16,42%. Щорічно збільшується розбіжність між кількістю учнів, які поглиблено вивчають предмети, у школах м. Харкова порівняно зі школами районів області та міст обласного значення. У районах м. Харкова кількість учнів, які поглиблено вивчають предмети, у 7 разів більша, ніж у сільських районах і містах обласного значення.
Серед предметів, що поглиблено вивчалися, залишалися пріоритетними іноземні мови (англійська, німецька, французька), математика, українська мова і література.
Визначені можливі шляхи для збільшення відсотка охоплення допрофільним і профільним навчанням учнів загальноосвітніх навчальних закладів, а саме:
1. Проведення модернізації мережі навчальних закладів з урахуванням потреб споживачів, суспільних запитів і державних вимог.
2. Подальший розвиток шкільних освітніх округів у сільських районах області.
3. Удосконалення роботи різноманітних моделей організації профільного навчання.
4. Розробка та використання системи дистанційної освіти у процесі допрофільного та профільного навчання учнів.
5. Розв’язання на місцевому рівні бюджетних питань щодо організації роботи старшої профільної школи.
6. Продовження роботи щодо комплексної інформатизації освіти області, запровадження новітніх інформаційних технологій у навчальний процес, системи тестового оцінювання знань, автоматизації управління.
Враховуючи важливість вищезазначеної проблеми, планується розглянути питання щодо організації допрофільного та профільного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах області, функціонування освітніх округів, розвитку матеріально-технічної бази опорних навчальних закладів на засіданні підгрупи з питань реформ Харківського регіонального Комітету з економічних реформ.