Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Харків’яни в електронному виді можуть отримати 117 послуг

Харків’яни в електронному виді можуть отримати 117 послуг

Про це під час брифінгу повідомила директор Департаменту з підвищення конкурентоспроможності регіону ХОДА Надія Кривицька.

«Послуги в електронному виді доступні фізичній або юридичній особі за умови наявності відповідного інструменту ідентифікації суб’єкта звернення (кваліфікованого цифрового підпису або Mobile ID або Bank ID). Наприклад, отримання довідки про несудимість, призначення допомоги при народженні дитини. Також є послуги, які надаються у частково електронному виді. Зокрема, коли необхідний комплект документів подається через інформаційно-телекомунікаційну систему, а результат послуги можна отримати у ЦНАПі», - сказала Надія Кривицька.

З повним переліком електронних послуг та відповідними посиланнями можна ознайомитись на Урядовому порталі, або на Єдиному державному порталі адміністративних послуг (де електронні послуги мають відповідну позначку), або на сайтах суб’єктів надання електронних послуг (Міністерство юстиції, Мінсоцполітики (субсидії та призначення допомоги по народженню дитини), ДМС + Сервіс «QR-код», що дає можливість фізичній особі попередньо заповнити окремі дані про особу для подальшого формування заяви-анкети для внесення інформації до Єдиного державного демографічного реєстру та скоротити час отримання адміністративної послуги в підрозділі Державної міграційної служби) Головного сервісного центру Міністерства внутрішніх справ, Держгеокадастру, ДАБІ, Міністерства екології, Пенсійного фонду, ДФС тощо.

Також на порталі електронних сервісів м.Харкова доступні наступні електронні послуги: замовлення довідки про осіб, місце проживання (перебування, проживання/перебування) яких зареєстровано за адресою нерухомого майна, замовлення довідки про місце проживання (перебування, проживання/перебування) особи, замовлення довідки про місце проживання (перебування, проживання/перебування) особи за відповідною адресою нерухомого майна, замовлення довідки про зареєстрованих у житловому приміщенні осіб (довідка про склад сім’ї), замовлення технічного паспорта в КП «Харківське міське бюро технічної інвентаризації».

Для кожної електронної послуги доступні опис послуги, інформація про комплект документів, який необхідно подати для отримання послуги, інформація про вартість послуги, результат послуги, строк надання та можливі причини відмови у наданні послуги, відповідальний орган, нормативну базу.

Також відповідні сторінки створені на сайті ХОДА, РДА, інформація (у т.ч. посилання на навчальні ролики) регулярно поширюється на сайті департаменту, у соціальних мережах через інші інструменти електронної комунікації.

«За статистикою, найпопулярнішими електронними послугами є: отримання витягу про земельну ділянку, призначення субсидії, призначення допомоги при народженні дитини, реєстрація ФОП, декларативні послуги у будівництві», - розповіла Надія Кривицька.

Для отримання електронних послуг необхідно отримати відповідні інструменти ідентифікації.

Перелік юридичних та фізичних осіб - підприємців, які надають електронні довірчі послуги (ЕДП), міститься на сайті Міністерства юстиції

У Харківській області звернутися за отриманням електронної довірчої послуги можна у відділення кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг.

«Набуття чинності закону про електронні довірчі послуги також дозволило запровадити такий інструмент ідентифікації, як Mobilе ID (важливо не плутати з послугою з смс-інформування), - зазначила Надія Кривицька. - Mobile ID - це послуга мобільного оператора, за допомогою якої проводиться ідентифікація особи і підтвердження цифровим підписом електронних документів. Mobile ID є електронним підписом, «вшитим» у спеціальну SIM-карту, яку можна отримати у оператора в центрі, який має відповідне спеціальне обладнання».