На Харківщині громадськість провела моніторинг якості доріг
Про результати було повідомлено під час брифінгу 28 листопада.
Регіональний координатор Програми розвитку ООН у Харківській області Світлана Карпінська повідомила, що в рамках проекту «Прозорість та доброчинність у публічному секторі», який фінансується ПРООН та Міністерством закордонних справ Данії, було запропоновано для громадських організацій грант на проведення моніторингу ремонтів доріг, що були виконані в 2016 – 2017 роках в Україні.
«Конкурс був оголошений у 17 областях. На завершальній стадії було відібрано 12 областей. Харківщина теж увійшла до цього списку, - зазначила Світлана Карпінська. – На Харківщині грант отримала громадська організація «Чугуївська правозахисна група».
Експерт проекту «Моніторинг доброчесності та прозорості організації та виконання ремонтів доріг Харківщини» Павло Іванін розповів, що метою проекту було привернути увагу громадськості до процесу ремонту доріг та підвищення прозорості проведення робіт місцевого та державного значення.
«Завданнями проекту було провести аналіз закупівель послуг з ремонту доріг, візуальний моніторинг, виявлення дефектів, які утворилися за рік експлуатації, та співпраця із замовниками робіт з метою усунення дефектів. У рамках проекту було проаналізовано 115 закупівель по Харківській області в період з серпня 2016 року по серпень 2018 року», - сказав Павло Іванін.
Він також відзначив, що у 2018 році показники обсягу ремонтних робіт зросли до 202 км доріг державного значення та 52 км доріг місцевого значення.
«Ці показники є найвищими в Україні. Жодна інша область не змогла їх досягти. Дорожня мережа Харківської області складає 9600 км, з яких 2271 км – це дороги державного значення та 7328 км – дороги місцевого значення. У рамках проекту було обстежено 38 доріг, з яких 7 доріг державного значення та 31 дорога місцевого значення. Під час моніторингу були опрацьовані дані щодо того, які дефекти присутні у певних замовників. Було виявлено, що найбільш розповсюджені дефекти - це заниження узбіччя та те, що з цього випливає під час експлуатації, – руйнування крайки покриття», - сказав Павло Іванін.
Він додав, що такого обсягу робіт з ремонту доріг Харківська область не проводила давно.
«Той факт, що замовники змогли взяти такий високий темп робіт і показати достатньо якісний результат, викликає повагу. Хотілося б подякувати й ДП «Дороги Харківщини», і Службі автомобільних доріг у Харківській області, що вони дають такі високі показники. Сподіваюся, що наступного року темпи не зміняться, й дороги будуть ще кращими», - розповів Павло Іванін.
Перший заступник директора ДП «Дороги Харківщини» Сергій Литвинець повідомив, що планується тільки збільшувати обсяги ремонтних робіт на дорогах місцевого значення.
«Цього року ремонт проводився на 80 об’єктах. Усі роботи завершено, - сказав Сергій Литвинець. - Усі недоліки, які були виявлені у процесі моніторингу під час візуального обстеження, будуть усунені. Ми спрямуємо відповідні листи підрядним організаціям».
Начальник відділу з ремонту та утримання доріг Служби автомобільних доріг у Харківській області Сергій Ковака, у свою чергу, запевнив, що фахівці щодня працюють над тим, щоб якість доріг в області покращувалася.
«У договорі з підрядником завжди є гарантійні терміни, і якщо є якісь недоліки, підрядник відповідно до порядку, визначеного чинним законодавством, ліквідує їх. Усе робиться так, щоб дорога була в гарному стані та відповідала нормативним документам», - сказав Сергій Ковака.
Експерт проекту «Моніторинг якості ремонту дорожнього покриття в Харківській області» Роман Лихачов відзначив, що частину недоліків, які були виявлені у ході моніторингу, вже усунено.
«Я вважаю, що така гарна співпраця на прикладі Харківської області дасть високий результат. На жаль, не в усіх регіонах наші колеги з громадських організацій змогли налагодити таку співпрацю. Потрібно не просто критикувати, але і допомагати. Я дякую за співпрацю Харківській обласній державній адміністрації, яка допомогла налагодити співпрацю громадськості, відповідних служб, влади», - відзначив Роман Лихачов.