Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Як обрати свого лікаря. Роз’яснення уряду

Як обрати свого лікаря. Роз’яснення уряду

Кампанія з вибору терапевта, сімейного лікаря, педіатра (для дитини) стартує вже з 2 квітня.

Ви обираєте лікаря і підписуєте з ним декларацію на обслуговування, яка засвідчує, що ви стали пацієнтом саме цього фахівця. Лікар надає вам медичну допомогу, а заклад, де він працює, отримує фінансування з розрахунку на кожного його пацієнта. Декларація з пацієнтом є підставою для перерахування медзакладу коштів з державного бюджету. І таким чином реалізується принцип «гроші йдуть за пацієнтом» – тобто, кожен медзаклад, лікар отримає конкретні гроші за конкретних пацієнтів. Вже з липня медичні заклади почнуть фінансуватись за цим принципом. Щоб кожен українець отримував якісну медичну допомогу, а лікар – гідну зарплату.

Якщо ви вже маєте лікаря, до якого звертались за допомогою і задоволені результатом, або лікаря, що лікує членів вашої родини, і ви йому довіряєте, ви зможете підписати декларацію з ним. Якщо ж такого немає – запитайте у друзів, родичів, колег, чи можуть вони когось вам рекомендувати. Розпитайте знайомих про лікарів, які працюють у найближчій до вашого місця проживання поліклініці чи амбулаторії. Прив’язка медичного обслуговування до місця проживання скасовується, проте вам буде зручно, якщо лікар практикує поруч.

Щоб обрати свого лікаря, потрібно: взяти паспорт, ідентифікаційний код та мобільний телефон і прийти до фахівця та підписати з ним декларацію. Для обрання лікаря дитині (педіатра) необхідно взяти ще свідоцтво про її народження. Дитину приводити необов’язково. Декларацію з лікарем у цьому випадку підписує один з батьків або інший законний представник дитини.

Підписати декларацію можна лише в медзакладах, що під’єднані до електронної системи. Вони матимуть наліпку «Тут можна обрати свого лікаря».

Лікар, або представник медзакладу (медсестра, працівник реєстратури) введе ваші дані в електронну систему. Після чого на ваш мобільний надійде СМС з кодом, який потрібно повідомити працівнику закладу. Декларацію роздруковують з електронної системи, ви перевіряєте правильність внесених даних та підписуєте її у двох примірниках, один з яких забираєте з собою.

До обов’язків вашого лікаря входить лікування та обстеження, призначення необхідних аналізів, направлення до профільних спеціалістів, вакцинація, профілактика захворювань, видача рецептів, медичних довідок та лікарняних листків.

Лікар не може відмовити у підписанні декларації через хронічні захворювання пацієнта, його вік, стать, соціальний статус, матеріальне становище, зареєстроване місце проживання. Єдина причина для відмови — лікар уже має оптимальну кількість пацієнтів: для терапевта – це 2000, для сімейного лікаря – 1800, для педіатра – 900. У такому разі заклад, до якого ви звернулися, має запропонувати вам іншого лікаря.

Термін дії декларації з лікарем необмежений. Вона діє до того часу, доки ви не вирішите підписати декларацію з іншим лікарем, якщо з якихось причин захочете його змінити. В такому випадку попередня декларація анулюється автоматично.

Кінцевого терміну підписання декларації немає. Її можна підписати будь-коли, наприклад, під час вашого найближчого візиту до лікаря. Але не відкладайте це на кінець року. Оберіть лікаря, якому довіряєте, і під час наступного візиту підпишіть з ним декларацію.

Якщо ваш лікар у відпустці чи на лікарняному, адміністрація медзакладу, в якому він працює, визначає лікаря, що впродовж цього часу виконуватиме обов’язки основного фахівця.

Якщо ви захворіли під час перебування в іншому місті, ви не залишитесь без допомоги. Вам потрібно звернутись до найближчого закладу з надання первинної допомоги. Підписувати декларацію для одноразового звернення не потрібно.