Курсанти університету Повітряних Сил вже виконують самостійні польоти на легкомоторних літаках
Сьогодні, 7 липня, курсанти ІІ курсу льотного факультету Харківського університету Повітряних Сил імені Івана Кожедуба (ХУПС) вийшли на важливий етап підготовки – виконання самостійних польотів на легкомоторних літаках типу ХАЗ-30. Практичний вишкіл відбувається на аеродромі Харківського аероклубу імені Валентини Гризодубової. Так, перша в житті льотна практика у «кожедубівців» розпочалася 15 червня цього року. До цього часу кожен із 30 майбутніх офіцерів разом із цивільними льотчиками успішно виконали необхідний мінімум польотних завдань. Тому сьогоднішнім рішенням керівництва аероклубу усіх другокурсників було допущено до наступного рубежу льотної підготовки.
«Завзятість та самовідданість, з якою 19-річні юнаки занурюються у «п’ятий океан», сприяють кращому засвоєнню навчального матеріалу. Так, хлопці вже навчилися літати по колу, в зону на простий пілотаж та отримали заліки за інші спеціальні вправи. Польоти відбуваються на швидкості до 200 км за годину у діапазоні висот від 150 до 1000 метрів. Вірю, що до завершення льотної практики у серпні хлопці повністю опанують легкомоторний літак», - сподівається начальник аероклубу Сергій Філатов.
За словами керівництва Харківського аероклубу ім.Валентини Гризодубової, на цей час кожен із курсантів має у середньому по 15 годин нальотного часу. Цією ж програмою навчання передбачено, що другокурсники цим літом проведуть у небі по 45 годин, 13 з яких відведено саме самостійним польотам.
Довідка. Літак ХАЗ-30 призначений для первинного навчання пілотів аероклубів, льотних училищ військової і цивільної авіації, а також для виконання польотів приватними особами. Літак оснащений австрійським двигуном Rotax-912 ULS з тягнетрилопатевим повітряним гвинтом. Його максимальна швидкість – 200 км/год., довжина розбігу – 100 м, довжина пробігу – 100 м. Максимальна злітна маса літака складає 650 кг, максимальна посадкова маса – 650 кг, максимальна маса спорядженого літака – 565 кг, маса порожнього літака – 395 кг. Літак виконує зліт і посадку на повітряно-посадковій смузі з штучним і ґрунтовим покриттям.