Спеціалисти університету мистецтв провели семінар для викладачів бандури, домри та балалайки
Черговий семінар методичного об’єднання педагогічних працівників класу народних інструментів Харківщини зібрав широке коло викладачів класу балалайки, домри, бандури, цимбалів, баяну та концертмейстерів шкіл естетичного виховання. Провідні фахівці Харківського національного університету мистецтв ім. І.П. Котляревського ділилися з ними власним досвідом вдосконалення методики та практики роботи концертмейстерів з окремими фаховими категоріями музичних виконавців. На їх думку, концертмейстер має володіти унікальними якостями музиканта – виконавською технікою, досвідом, ерудицією, та не забувати про синхронність взаємодії з учнем, як у музичному сенсі, так і на психологічному рівні.
Як зауважив доцент кафедри народних інструментів ХНУМ ім. І.П. Котляревського Сергій Костогриз, балалайку люблять на Слобожанщині: «У музичних школах багато дітей-балалаєчників. Грі на цьому інструменті навчають і у музичному училищі, і у трьох мистецьких вузах. Саме у Харкові започатковано відкритий дитячий конкурс балалаєчників. Харківські композитори пишуть багато музики для цього інструменту».
Серій Олександрович детально зупинився на основних завданнях, які покладаються на концертмейстера. Він зауважив, що щоденна робота з музикантом-початківцем у класі є не менш важливою, ніж виступ у конкурсі.
Практичну частину семінарського заняття проводила концертмейстер ХНМУ ім. І.П. Котляревського Тетяна Єфімова, яка присвятила цьому виду музичної діяльності чверть століття. Вона застерегла колег від нав'язування свого звучання в дуеті, дотримання балансу, коректного ставлення до гри партнера, яким би рівнем майстерності він не володів.
У ході семінару відбувся музичний показ роботи концертмейстера Тетяни Єфімової з учнями ДШМ №12 ім. К.І. Шульженко Олександром Рябоволом та Тимуром Тухтаровим (клас балалайки викладача Михайла Страшка). Звучала музика різних стилів і складності, зокрема, твори Ференца Ліста та Сергія Рахманінова.