Всі вимушені переселенці із зони АТО і АР Крим можуть звернутися в управління соцзахисту із заявами про надання їм адресної допомоги на оплату житла та комунальних послуг
У жовтні набрали чинності дві важливі Постанови Кабінету Міністрів України щодо тимчасово переміщених осіб з Донецької та Луганської областей, а також АР Крим. Про це 16 жовтня під час прес-конференції в прес-центрі ХОДА повідомила перший заступник директора Департаменту соціального захисту населення Харківської облдержадміністрації Тетяна Бабенко. Перший заступник директора департаменту розповіла, що постановою Кабміну від 1 жовтня 2014 року № 509 затверджено порядок оформлення і видачі довідки про взяття на облік особи, переміщеної з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції.
Згідно з документом, переселенцям з Донецької та Луганської областей, а також Криму будуть видаватися довідки про взяття їх на облік. Для її отримання повнолітній переселенець може звернутися особисто або через законного представника із заявою в органи соціального захисту населення за місцем перебування. При собі необхідно мати паспорт та ідентифікаційний код. У заяві, серед іншого, мають бути зазначені відомості про житлові, соціальні, медичні, освітні та інші потреби переселенця, а також інформація про наявність у членів сім'ї у володінні житлового приміщення, розташованого в інших регіонах, крім Криму та зони АТО.
«У Харківській області 42 управління праці та соціального захисту. І саме в цих управліннях здійснюється первинний облік громадян. Всі дані про тимчасово переміщених осіб, згідно з поданою заявою, вносяться в Єдину реєстраційну базу Міністерства соціальної політики України. Довідка про взяття на облік буде видаватися в день подачі заяви безоплатно, за встановленою формою», - зазначила Тетяна Бабенко.
У разі відсутності документа, що посвідчує особу, переселенець повідомляє про це в територіальні підрозділи Державної міграційної служби, які в одноденний термін видають тимчасове посвідчення.
Після того, як переселенець отримує довідку про взяття на облік, він може звернутися в управління соціального захисту населення із заявою про надання йому адресної допомоги для покриття витрат на проживання, а також на оплату житлово-комунальних послуг. Порядок надання щомісячної адресної допомоги затверджено Постановою КМУ від 1 жовтня 2014 року № 505, яка набула чинності з 7 жовтня.
«Для отримання допомоги представник сім'ї звертається до органу соцзахисту населення за фактичним місцем проживання (перебування) з відповідною заявою та пред'являє паспорт або інший документ, що засвідчує особу, та довідки всіх членів сім'ї про постановку на облік переміщених осіб. До заяви додається копія свідоцтва про шлюб, копії свідоцтв про народження дітей та письмову згоду довільної форми про виплату допомоги уповноваженому представнику сім'ї від інших членів і згода на обробку персональних даних», - розповіла Тетяна Бабенко.
За її словами, компенсація призначається на 6 місяців і виплачується у таких розмірах: непрацездатній особі (пенсіонери, інваліди, діти) - 884 грн.; працездатній особі - 442 грн.
Компенсація на сім'ю розраховується як сума розмірів допомоги на кожного члена сім'ї і не може перевищувати 2400 грн.
Така допомога буде здійснюються тільки в тому випадку, якщо людина звернеться в центр зайнятості і почне шукати роботу. Для членів сім'ї, які не працевлаштувалися протягом 2 місяців з дня призначення виплати, розмір допомоги на наступні 2 місяці зменшується на 50%, а потім виплата припиняється.
Також заступник директора Департаменту соцзахисту населення підкреслила, що допомога не призначається у разі, коли у будь-якого з членів сім'ї є житлове приміщення, розташоване поза зоною АТО, або у сім'ї є два або більше транспортних засоби, або якщо будь-який з членів сім'ї має на депозиті в банку кошти в сумі, що перевищує 10-кратний розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, тобто 12 тис. 180 грн.