Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

85% скарг розглянуто Інспекцією з питань захисту прав споживачів у Харківській області на користь громадян

85% скарг розглянуто Інспекцією з питань захисту прав споживачів у Харківській області на користь громадян

Питання правоосвітньої роботи Інспекції з питань захисту прав споживачів у Харківській області розглядалося сьогодні під час засідання Харківської обласної міжвідомчої координаційно-методичної ради з правової освіти населення (ХОМКМР) під головуванням заступника голови облдержадміністрації, голови ХОМКМР Олега Анпілогова. За інформацією Інспекції з питань захисту прав споживачів у Харківській області у 2012 році від громадян надійшло 1018 скарг, з них 85% розглянуто на користь споживачів. За реалізацію неякісної продукції громадянам було повернено 191 тис. грн.

З метою правової освіти населення Інспекцією проводяться круглі столи, семінари, конференції, публікації у ЗМІ. Для надання консультативної допомоги громадянам працюють гарячі телефонні лінії. У навчальні плани загальноосвітніх закладів області введено варіативну програму «Основи споживчих знань», розроблену КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти».

Разом з органами місцевого самоврядування у 17 малих містах та населених пунктах Харківської області Інспекцією ведеться підготовча робота з відкриття громадських приймалень з питань захисту прав споживачів та ринкового нагляду. Одним із напрямків освітнього виховання населення, за словами голови ХОМКМР, також може бути надання інформації про судові рішення, якими вже були захищені права споживачів.

«Публікація вже ухвалених відповідних рішень судами, інформування про це населення - це також можливість формування правової свідомості споживача. Не останню роль в питаннях правового виховання населення відіграє і своєчасне їх публікування в ЗМІ в спеціальних рубриках, в газетах, у теле- і радіопередачах, на стендах управління. Поле для діятельності ще дуже і дуже велике. І треба себе знаходити в ньому і обирати ті формі роботи, які б дійсно дозволяли Харківщині поширювати свій позитивний досвід на всю Україну», - сказав Олег Анпілогов.

Інспекції з питань захисту прав споживачів у Харківській області було рекомендовано: поліпшити роботу із ЗМІ, зокрема з редакцією газети «Слобідський край» з оприлюднення освітніх матеріалів щодо захисту прав і законних інтересів громадян у сфері споживання; органам місцевого самоврядування сприяти створенню у малих містах та населених пунктах Харківської області громадських приймалень з питань захисту прав споживачів та ринкового нагляду, та ін.