У Харкові буде повністю відтворена атмосфера кіносеансу 100-річної давнини
Про це повідомив сьогодні в ході прес-конференції, присвяченій реконструкції публічного кіносеансу, кінознавець, член журі фестивалю короткометражних фільмів «Харьковская сирень» Володимир Миславський. У ході реконструкції буде продемонстрований фільм російського режисера Євгена Бауера «Умирающий лебедь» (1916) за участю актора дореволюційного кіно Вітольда Полонського і відомої російської балерини Віри Караллі. «Чому ми зупинилися на цьому фільмі? Насамперед тому, що в ньому танцювала Віра Караллі – адже крім цієї стрічки не збереглося хронікальних кадрів прим-балерин Большого театру, це єдиний фільм, де її можна побачити. А ще хотілося познайомити харківських глядачів з режисером, який на багато років випередив свій час в російському кінематографі. Тоді його яскравий талант не був зрозумілий багатьма критиками», – повідомив Володимир Миславський.
Він також зазначив, що невірно називати таке кіно «німим», правильніше буде сказати «тихе кіно». В німих фільмах говорять за себе міміка, гра акторів і музика, яка є найважливішим елементом для сприйняття кінострічок без звукової доріжки. За словами кінознавця, існує кілька видів музичного супроводу. Ідеальний варіант – коли музика написана спеціально для фільму, але стрічки з акомпанементом оркестру могли дозволити собі лише великі кінотеатри. У маленьких і середніх кінотеатрах музичним оформленням кінематографічних картин займався піаніст, якого називали тапером, він міг використовувати готову музику або імпровізувати.
«Творча частина реконструкції буде здійснена співробітниками університету мистецтв. Ведучим буду я. Імпровізацію на роялі буде здійснювати піаніст, композитор, викладач університету Володимир Солянніков. Обіцяю вам, це буде унікальне видовище. Музикою не обмежується рецепція, яка була притаманна глядачам тих часів. Ми хочемо відтворити повністю атмосферу кіносеансу 100-річної давнини», – заявив Володимир Миславський.