Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Основна проблема підприємців при контакті з контролюючими органами - низький рівень правової грамотності

Основна проблема підприємців при контакті з контролюючими органами - низький рівень правової грамотності

Про це повідомила 29 лютого під час семінару «Порядок проведення перевірок суб'єктів підприємницької діяльності» юрист-аудитор Консалтингової групи "Рубаненко і партнери" Катерина Павлуненко. Організаторами семінару виступили Головне управління економіки ХОДА та Харківський регіональний фонд підтримки підприємництва.

"Часто підприємці не розуміють, хто і навіщо до них прийшов. При здійсненні перевірки представник контролюючого органу, в першу чергу, зобов'язаний пред'явити службове посвідчення та направлення на перевірку, підписане начальником і завірене гербовою печаткою. Підприємець може переписати всі дані перевіряючого, передзвонити до відповідного контролюючого органу і упевнитися чи справді у них працює такий співробітник і чи був він направлений на перевірку даного підприємця», - розповіла Катерина Павлуненко.- Також тільки директор або особисто приватний підприємець може допустити до перевірки представників контролюючих органів. Його працівники не зобов'язані відповідати на питання перевіряючого і, тим більше, надавати документи, що стосуються господарської діяльності підприємства. Вони можуть тільки повідомити про перевірку свого керівника ".
Згідно прийнятого Податкового кодексу будь-яке рішення податкової можна оскаржити протягом 10 днів або в суді, або в вищестоящій організації. Також можливо направити скаргу на неправомірні дії перевіряючих до органів прокуратури та СБУ.
"Якщо ви знаєте, що нічого не порушуєте, майте на увазі, що у вас є права, а у перевіряючого - тільки обов'язки. І свої права потрібно обов'язково відстоювати. Будь-які неправомірні дії контролюючого органу завжди можна оскаржити", - додала Катерина Павлуненко.