У школярів і студентів необхідно формувати позитивне ставлення до історії

Сьогодні під час прес-конференції перший проректор Харківського гуманітарного університету «Народна українська академія» Катерина Астахова зазначила, що великий комплексний проект, пов'язаний з 200-річчям Бородінської битви, буде реалізований за погодженням з управлінням освіти і розрахований на рік. За її словами, організатори звернули увагу на Бородінську битву тому, що шукають ті моменти історії, які дозволяють сформувати історичний позитив і пояснити школярам і студентам, що не всі події вітчизняної історії темні, незрозумілі й туманні.
«Так склалося в останні 15-20 років, що у школярів і студентів ставлення до історії або іронічне, або негативне. Якщо подивитися шкільні та вузівські підручники, то у нас вся історія України – нескінченні страждання і муки народу, позитиву практично немає. Навіть якщо звернути увагу на пам'ятні дати, які останнім часом відзначалися, то це, як правило, річниці трагічних подій. У результаті сформований досить складний і важкий для виправлення стереотип – історичний комплекс народу, який є просто об'єктом в історії, який весь час хтось завойовував, втягував у війни, залучав до перетворень – Україна представляється об'єктом, але не суб'єктом історії, не учасником», – підкреслила Катерина Астахова.
Вона повідомила, що основна мета науково-дослідного проекту «200-річчя Бородінської битви: Україна пам'ятає» – формування у молоді позитивного мислення, вміння бачити хороше у власній історії. «Потрібно знаходити у власній історії ті моменти, які дозволяють і нам, і тим, хто йде за нами слідом, пишатися власною історією», – заявила перший проректор ХГУ «НУА».