Монетизація та мораторій на створення нових пільг – це шлях до упорядкування системи дії пільг в Україні. Ігор Шурма
«Українське суспільство стало заручником непрофінансованих пільг. Сьогодні 10 законів України визначають право на отримання пільг. Згідно з ними в Україні існують 86 категорій пільговиків. Людина отримує пільгу, користується нею, а той, хто надає послугу на пільгових умовах, не отримує сьогодні компенсацію за це. Виходить так, що ціна пільги - це тягар для підприємств та установ. Наприклад, ХКП «Міськелектротранс» перевозить пільговиків, а розмір компенсації за їх перевезення становить тільки 20-25% від потреби», - зазначив сьогодні заступник голови Харківської облдержадміністрації Ігор Шурма.
За його словами, в області 742 тис. громадян мають право на безкоштовний проїзд в транспорті. «На компенсацію пільгового проїзду на область з держбюджету виділяється 66 млн.грн. на рік, а це означає, що на кожного пільговика виділяється 90 грн. на рік, а це приблизно 18 поїздок. Розділити ці кошти між транспортними підприємствами дуже складно: хтось перевозить більше пільговиків, хтось менше. І чи повірить директор підприємства в те, що він за рік тільки 18 разів возить пільговика», - зазначив Ігор Шурма.
Він також підкреслив, що найбільш виправданим удосконаленням системи надання пільг є накладання мораторію на створення нових пільг та поступовий перехід до адресних грошових виплат пільговим категоріям громадян з урахуванням їх доходів. «Це означає, що статті тих 10 законів України, які гарантують право безоплатно проїзду, треба доповнити такими словами: «за нормами та в порядку, встановленому Кабінетом міністрів». Потрібно впровадити градацію розміру пільги в залежності від рівня доходів громадян, які мають право на пільговий проїзд, а за Кабінетом міністрів потрібно закріпити право встановлювати норми і порядок використання пільг, і затверджувати їх після обговорення в суспільстві», - зазначив Ігор Шурма.