Харківський стандарт організації протитуберкульозної служби вже дає перші результати. Ігор Шурма
«За результатами діяльності галузі у Харківській області у 2010 році усі основні показники функціонування протитуберкульозної служби в області суттєво – у півтора рази – покращились. Це свідчить про те, харківський стандарт організації протитуберкульозної служби вже дає перші результати», - повідомив сьогодні заступник голови Харківської облдержадміністрації Ігор Шурма.
За його інформацією, захворюваність населення на усі форми активного туберкульозу знизилася з 68,7 на 100 тис. населення у 2008 році до 56,2 у 2010 році при середніх показниках по Україні – 77,8 у 2008 році і 68,7 – у 2010 році. Захворюваність на деструктивні форми (найбільш заразні) знизилась з 27,6 у 2008 році до 23,2 у 2010 році. Знизилася захворюваність дітей з 19,9 на 100 тис населення у 2008 році до 11,7 у 2010 році (середньоукраїнські показники у 2009 р. – 8,9); підлітків - з 41,5 на 100 тис. населення у 2008 році до 23,8 у 2010 році (середньоукраїнські показники у 2009 р. – 31,2).
Ігор Шурма також зазначив, що одним із показників ефективності протиепідемічних заходів є показник смертності від усіх активних форм туберкульозу, який в області знизився з 19,2 у 2008 році до 13,9 у 2010 році (середньоукраїнські показники у 2009 р. – 18,2). Показник первинного виходу на інвалідність працездатного населення протягом останніх 3 років складає 1,4 на 10 тис населення (середній по Україні – 2,8). Знизилась кількість рецидивів захворювання на туберкульоз, цей показник на 100 тис населення у 2008 році складав 13,3, у 2010 р. – 9,6.
«Управління протитуберкульозною службою потрібно було локалізувати в одному місці, оскільки це дає можливість абсолютно по-іншому розподіляти фінансові ресурси. Необхідність реформи нам довелося відстоювати перед правозахисниками, які виконували незрозумілу місію, у Міністерстві охорони здоров’я, перед громадськими організаціями. Передача в одні руки протитуберкульозної служби дала можливість лікувати всіх пацієнтів за єдиним стандартом, що значно покращило якість обслуговування», - підкреслив Ігор Шурма.