В опозиційному проекті Податкового кодексу більше податків і зборів, а урядовий - вигідніше для бізнесу
Продовжується розгляд у комітетах Верховної Ради проекту Податкового кодексу, представленого Урядом. У той же час у парламенті знаходиться ще один відповідний проект - опозиційний: його представили депутати від «Наший України» і Блоку Тимошенко. Держкомітет з питань регуляторної політики і підприємництва провів порівняльний аналіз цих проектів, щоб виявити подібні позиції і розбіжності та визначити, який з них більше відповідає нинішнім економічним реаліям України.
Зокрема, експерти проаналізували кількість податків і зборів у проектах Податкового кодексу: в опозиційному їх - 8, а в кодексі, представленому Урядом, - у два рази менше. Крім того, якщо в проекті опозиції зниження ставки податку на прибуток передбачено на рівні 20% до 1 січня 2014 року, то в урядовому - до 16% з 1 січня 2016 року.
Експерти Держкомітету по регуляторній політиці і підприємництву проаналізували і методи, якими автори законопроектів планують стимулювати розвиток пріоритетних галузей економіки. Проект Податкового кодексу, підготовлений Кабміном, містить норми про звільнення від податків на прибуток протягом 10 років для підприємств легкої, суднобудівної, літакобудівної промисловості і готельного бізнесу. В опозиційному ж законопроекті пільгові ставки оподатковування взагалі не передбачені.
Опозиційний Податковий кодекс
|
Урядовий Податковий кодекс
|
Упровадження суттєвих податків і зборів: на рекламу, за використання місцевої символіки, за спеціально відведені місця на ринку.
|
Неефективні податки і збори скасовані, загальне число скоротилося до 4 (податок на рекламу і ринковий збір скасовуються)
|
Гастрольний і будівельний збір (10% від вартості будівництва)
|
|
Залишається в силі податок на транспортні засоби: ним обкладають водіїв автомобілів, що хочуть зареєструвати, перереєструвати машини і пройти техогляд.
|
Податок буде сплачуватися лише при першій реєстрації.
|
Ставка податку на прибуток буде поступово знижуватися до 1 січня 2014 року до 20%.
|
Модель застосування податку на прибуток більш прогресивна. Ставка податку на прибуток поступово знижується до 16%)
|
Зближення бухгалтерського і податкового обліків не передбачається. Стимулювання пріоритетних галузей економіки шляхом пільгових ставок податку на прибуток і податкові канікули відсутнє.
|
Відбуватиметься поступове зближення бухгалтерського і податкового обліків. На 10 років від оподатковування на прибуток буде звільнено цілу низку пріоритетних для країни галузей
|
Ставка податку для фізичних осіб нараховується у подвійному розмірі - 30%. Ставка податку з дивідендів, виплачених фізичними особам, дорівнює 15%
|
Подвійного розміру ставки податку на доходи, не передбачено. Ставку податку на доходи диференційовано: 15%, при доходах більше 10 мінімальних зарплат - 17%. Ставку податку з дивідендів знижено до 5 %)
|
Упроваджуються фінансові санкції (500% від вартості проданих товарів) за не проведення розрахункових операцій через реєстраторів цих операцій.
|
Застосовуються фінансові санкції у розмірі 20% від вартості проданих товарів.
|