Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

В області триває реалізація проєктів Харківської ОВА та ЮНІСЕФ

В області триває реалізація проєктів Харківської ОВА та ЮНІСЕФ

Про це йшлося в ході робочої зустрічі заступниці начальника ХОВА Віти Ковальської та керівниці регіонального офісу ЮНІСЕФ і місті Харків Джінан Рамадан.

Сторони обговорили питання співпраці у сфері раннього відновлення та розвитку територіальних громад, а також результати реалізації реформи системи догляду й підтримки дітей на Харківщині. Окрему увагу зосередили на проєкті щодо підтримки інклюзивної освіти й психологічної допомоги для дітей у навчальних закладах області.

«Попри виклики повномасштабної війни продовжуємо розвивати соціальну й освітню сфери Харківщини. Піклування про дітей є одним із головних напрямків роботи. Спільно ЮНІСЕФ приділяємо особливу увагу створенню умов для гармонійного розвитку наших дошкільнят, школярів і підлітків. Це питання перебуває на особистому контролі начальника ХОВА Олега Синєгубова. В межах обласної програми «Освіта незламної Харківщини» на 2024 – 2028 роки докладаємо максимум зусиль для відновлення закладів освіти області, пошкоджених та зруйнованих внаслідок ворожої агресії; безпечності та якості організації освітнього процесу шляхом облаштування захисних споруд в закладах освіти; розвитку форм освіти з використанням технологій дистанційного навчання, спеціальної та інклюзивної освіти; забезпеченню закладів загальної середньої освіти області шкільними автобусами; оснащенню закладів освіти сучасними кабінетами, STEAM-лабораторіями; підтримці обдарованих і талановитих дітей та учнівської молоді, а також стимулюванню педагогічної праці. Дякуємо нашим міжнародним партнерам, зокрема, Дитячому фонду ООН (ЮНІСЕФ) за чітку комунікацію та плідну співпрацю. Сподіваємося на подальшу всебічну підтримку», – сказала Віта Ковальська.

Триває впровадження проєкту «Посилення інклюзивної освіти для дітей з особливими освітніми потребами в Харківській області», який передбачає активну інтеграцію дітей із інтернатів до загальноосвітніх закладів і дитсадків, де вони можуть перебувати і здобувати знання у належно облаштованих просторах. Наразі проєкт вже функціонує у Красноградському та Лозівському районах області. Для його посилення і подальшого розвитку додатково залучено 140 фахівців, які зараз навчаються у магістратурі ХНПУ ім. Г.С. Сковороди і зможуть приступити до роботи у громадах за 3-4 місяці.

Проєкт з розвитку інклюзивної та спеціальної освіти реалізується на трьох рівнях: в інклюзивно-ресурсних центрах (ІРЦ), у дитячих садочках та школах. За підтримки ЮНІСЕФ наразі триває робота із забезпечення відповідних просторів підготовленими фахівцями, обладнанням та меблями.

Під час зустрічі Віта Ковальська і Джінан Рамадан обговорили проєкт щодо збереження ментального здоров'я дітей у закладах освіти області.

«В умовах повномасштабної війни питання ментального здоров'я стало надзвичайно актуальним. Спільно з ЮНІСЕФ реалізуємо на Харківщині проєкт з підтримки ментального здоров'я школярів у Харківській області. Дякуємо Міністерству освіти і науки та Координаційному центру з психічного здоров'я при Кабміні за підтримку. Окремо хочу подякувати першій леді Олені Зеленській за активну участь у питаннях ментального здоров'я, а також нашим партнерам за плідну співпрацю», – зазначила Віта Ковальська.

В ході зустрічі сторони також приділили увагу темі забезпечення центрів життєстійкості спеціалізованим транспортом, завдяки якому мобільні бригади зможуть надавати соціальні послуги, психосоціальну підтримку жителям громад, включаючи групові та індивідуальні консультації фахових психологів, підвищення батьківських компетенцій, послуги з кризового втручання, розв’язання конфліктів, а також підтримку захисників і захисниць України.

«Ми продовжуємо активно співпрацювати з Харківською обласною військовою адміністрацією та надавати всебічну підтримку важливим ініціативам, спрямованим на покращення умов для дітей і розвиток інклюзивної освіти в регіоні. Наша спільна робота зосереджена на створенні безпечних і підтримуючих середовищ. Будемо й надалі інвестувати в забезпечення навчальних закладів необхідними ресурсами та підготовку фахівців для їхньої успішної реалізації», – сказала Джінан Рамадан.