Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

У ЦНАПах Харківщини активно впроваджується Національна стратегія зі створення безбар'єрного простору

У ЦНАПах Харківщини активно впроваджується Національна стратегія зі створення безбар'єрного простору

Про це під час брифінгу в офіційному Медіацентрі ХОВА розповів директор Департаменту цифрової трансформації регіону Харківської обласної військової адміністрації Віталій Шапірко.

Як відзначив спікер, наразі однією із пріоритетних складових державної політики є створення безперешкодного середовища для всіх груп населення, забезпечення рівних можливостей кожній людині у реалізації своїх прав, отримання послуг шляхом інтегрування фізичної, інформаційної, цифрової, соціальної, громадянської, економічної та освітньої безбар’єрності на всіх рівнях – від державного до місцевого. Зокрема реалізація Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору на Харківщині знаходиться на контролі начальника Харківської ОВА Олега Синєгубова.

Так, на сьогодні в Харківській області функціонують 159 точок доступу до адміністративних послуг: 50 ЦНАПів, 13 територіальних підрозділів, 92 віддалені робочі місця ЦНАП та 4 мобільні ЦНАПи.  

«Відвідувачами Центрів надання адміністративних послуг є різні категорії громадян, зокрема люди поважного віку, особи з інвалідністю та інші маломобільні групи. Саме тому забезпечення умов для перебування та обслуговування цієї категорії людей є важливим показником якості надання адміністративних послуг. Для відвідувачів різних категорій у ЦНАПах Харківської області створено всі необхідні умови», - відзначив Віталій Шапірко. 

Зокрема, за його даними станом на 3 вересня 75 точок облаштовані пандусами, 116 – мають безперешкодний доступ до приміщення, 88 – облаштовані сходами з поручнями. Також у 111 точках є місце для тимчасового розміщення людей з інвалідністю та дитячих візків, у 17 точках запроваджено автоматизовану систему керування чергою, у 21 – наявне маркування сходових маршей. Також за словами директора Департаменту до більшості установ громадяни можуть добратися громадським транспортом або скористатися безоплатною стоянкою. Крім того, в ЦНАПах та їхніх підрозділах є вільні Wi-Fi точки та сайти або офіційні сторінки установ. Також спікер зауважив, що наразі велика увага створенню безперешкодного доступу приділяється установам на деокупованих територіях.

Надання послуг за допомогою «Кейсу «Мобільний офіс» впроваджується для представників громад, які мають обмежені можливості для пересування, хворих, які перебувають на лікуванні та людей похилого віку. На Харківщині такі кейси є в наявності у 13 ЦНАПах, 1 територіальному підрозділі та у 4 мобільних ЦНАПах. 

«Для забезпечення вимог безбар’єрності також долучаються міжнародні донори. Від «Координаційного гуманітарного центру» та Агентства США з міжнародного розвитку 5 громад області отримали мобільні кейси адміністратора ЦНАП. Завдяки наданій оргтехніці фахівці ЦНАПів зможуть надавати усі необхідні послуги мешканцям низки віддалених населених пунктів. Загальна вартість отриманої допомоги склала близько 500 тис грн», - наголосив директор Департаменту цифрової трансформації регіону. 

З червня поточного року почав працювати мобільний ЦНАП виконавчого комітету Ізюмської міської ради, який був отриманий від Європейського Союзу та програми розвитку ООН. Вартість отриманої допомоги склала  близько 2,5 млн грн.