Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Якість організації освітнього процесу в умовах війни у школах Харківської області

Якість організації освітнього процесу в умовах війни у школах Харківської області

Державною службою якості освіти України другий рік поспіль проводиться дослідження якості організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти в умовах війни.

Східне міжрегіональне управління Державної служби якості освіти інформує, що у 2023/2024 навчальному році педагогам Харківщини вдалося забезпечити доступ до якісної освіти всім дітям. Як свідчать результати анкетування керівників закладів загальної середньої освіти Харківської області, всі здобувачі освіти, у тому числі учні/учениці з особливими освітніми потребами, а також із числа соціально вразливих категорій, були охоплені навчанням.

Проведене дослідження також показало, що 3% шкіл України мають втрати у навчальному часі. Респонденти з Харківської області, стверджують, що 2023/2024 навчальному році в закладах освіти регіону вдалося організувати безперервний освітній процес (у синхронному та/або асинхронному режимах).

Цьому спряло покращення забезпеченості більшості вчителів Харківської області відповідним обладнанням та ресурсами, необхідними для роботи. Так, 100% педагогічних працівників під час опитування зазначили, що вони забезпечені різноманітними гаджетами для проведення навчальних занять, при цьому цей показник по Україні становить лише 78%.

«Вагомим чинником у забезпеченні якості освіти є кадровий склад шкіл. Усі опитані керівники закладів освіти Харківщини запевняють, що педагогів достатньо для забезпечення якісного освітнього процесу. При цьому 68% учителів проживають та працюють у тому ж місці, що і до початку повномасштабного вторгнення 2022 року, 24% – мешкають на території України і лише 9% виїхали за кордон», – зазначає начальник Східного міжрегіонального управління Служби Світлана Вольянська.

Також певним досягненням є забезпечення єдиних підходів до створення електронного освітнього середовища, за рішенням педагогічних рад усіх закладах загальної середньої освіти області використовувалася єдина електронна освітня платформа, що сприяє підвищенню ефективності взаємодії між учителями, учнями та їхніми батьками. Цей показник серед шкіл сходу України становить 82%.

«Завдяки адаптивному підходу до організації освітнього процесу (гнучкому розкладу навчальних занять, реалізації індивідуального підходу, використанню різних форм здобуття повної загальної середньої освіти), усі учні/учениці, які перебувають за кордоном, також мали вільний доступ до освітнього процесу», – підкреслила Світлана Вольянська.

Слід зауважити, що за результатами регіонального моніторингового дослідження якості організації освітнього процесу в умовах дистанційного навчання, одним із найсуттєвіших чинників, що впливає на якість освітнього процесу в школах Харківської області, є складний психоемоційний стан учасників освітнього процесу.

Додатково. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15 березня 2024 року № 302 «Про реорганізацію територіальних органів Державної служби якості освіти» утворено Східне міжрегіональне управління Державної служби якості освіти шляхом злиття управлінь Державної служби якості освіти у Донецькій, Луганській та Харківській областях із місцезнаходженням у м. Харкові.