Як отримати пенсію, субсидію, соціальну допомогу після евакуації – детальніше в «Довіднику безбар’єрності»
«Довідник безбар’єрності» – це гід з коректного спілкування, у якому зафіксовані нові норми безбар’єрної мови. Він створений за ініціативи першої леді України Олени Зеленської.
Після повномасштабного вторгнення «Довідник безбар’єрності» було доповнено спеціальним розділом – «У воєнний час».
Наприклад, там піднімаються теми щодо отримання пенсії, субсидії чи соціальної допомоги під час зміни місця проживання у воєнний стан. Перший крок, який потрібно зробити:
– зателефонувати до контакт-центру «Укрпошти» за номером 0-800-300-545 та обрати розділ «Пенсії, соціальні виплати та субсидії»;
– зателефонувати до сервісного центру Пенсійного фонду у вашому регіоні (список номерів).
У розмові з оператором ви маєте повідомити про необхідність отримати пенсію, грошову допомогу за новою адресою та надати таку інформацію:
– прізвище, ім’я та по батькові одержувача;
– адресу отримання виплат до березня 2022 року;
– паспортні дані – серію та номер паспорта;
– номер телефону одержувача виплат;
– спосіб отримання виплати – на поштове відділення або за домашньою адресою;
– нову адресу доставки: індекс відділення «Укрпошти» або адресу тимчасового проживання;
– якщо ви отримуєте виплати поштовим переказом, повідомте оператору додатково код переказу, отриманий в смс-повідомленні.
Водночас в окремих містах та районах України через активні бойові дії виплата допомог, пільг та субсидій здійснюється з певними особливостями. Зокрема, вона відбувається з центрального рівня – Міністерство соціальної політики перераховує кошти «Ощадбанку», який забезпечує перерахування виплат:
– тим, хто одержував виплати через банки, – на їхні банківські рахунки. Тобто, якщо ви отримуєте субсидію, пільги або грошові допомоги на картку, вам не треба нікуди звертатись і нічого додаткового робити. Ви отримаєте все на ту саму картку;
– громадянам, які одержували виплати через «Укрпошту», буде здійснено грошовий переказ, який можна отримати у найближчому відділенні «Ощадбанку» (потрібно мати з собою паспорт та податковий номер).
Додатково з питань соціальних виплат, пенсій можна звернутися на урядову гарячу лінію за номером 1545 (працює цілодобово, дзвінки безкоштовні).