Державна служба якості освіти презентувала інформаційно-аналітичну систему, що створює нові можливості для шкіл
Державна служба якості освіти України презентувала розроблену спільно з міжнародними партнерами інформаційно-аналітичну систему EvaluEd.
Її реалізовано в межах проєкту «Забезпечення інформаційної системи для Державної служби якості освіти України» спільно з Асоціацією з міжнародних питань, Чеською шкільною інспекцією та за підтримки Чеської агенції розвитку.
Даний інструмент відкриває нові можливості для розвитку школи. Зокрема, системою передбачено:
- прозорість, мінімізація дії суб’єктивних чинників;
- відстеження динаміки та вчасне реагування на виявлені проблеми;
- збереження і цифровізація даних;
- отримання інформації з різних джерел для аналізу стану системи освіти;
- можливість прийняття виважених управлінських рішень на основі достовірних даних.
Система EvaluEd постійно доступна онлайн і відкрита не лише для завдань аналізу, а й своєчасної актуалізації даних верифікованими користувачами. Наразі в ній зареєстровано третину закладів загальної середньої освіти, триває постійне поповнення й оновлення даних.
Як повідомила начальник управління Державної служби якості освіти в Харківській області Світлана Вольянська, систему апробовано в школах області в липні 2022 року. Протягом вересня у ході вивчення питання щодо організованого початку 2022/2023 навчального року у дистанційному зборі даних з використанням інформаційно-аналітичної системи EvaluEd взяли участь 72 керівника закладів загальної середньої освіти Харківської області.
Завдяки автоматизації механізму проведення дистанційного збору даних великі об’єми інформації про заклад освіти тепер доступні в режимі реального часу керівникам, управлінцям освітою, очільникам громад.
Крім того, третій етап сертифікації педагогічних працівників – вивчення практичного досвіду роботи, у якому взяли участь 52 вчителя початкових шкіл області, цього року проходив із використанням системи EvaluEd.
Очікується, що незабаром на базі системи буде доступним модуль для простого й швидкого самооцінювання школи, завдяки чому директор зможе:
- визначити якість управлінських та освітніх процесів, не витрачаючи значних зусиль;
- відстежувати динаміку за кожним з аспектів освітнього процесу;
- оцінювати ефективність тих чи тих управлінських рішень.
За результатами самооцінювання керівник матиме змогу порівняти свій заклад з іншими, маючи доступ до узагальнених даних як по всій країні, так і у розрізі конкретної області чи громади.