На Харківщині запускають унікальний для України пілот із надання адміністративних послуг
Проєкт створення Єдиного електронного сервісу адміністративних послуг обговорили в ХОДА 22 жовтня.
У нараді щодо створення на Харківщині першого в Україні проєкту Єдиного електронного сервісу з надання адміністративних, соціальних послуг та доступу до реєстрів територіальних громад взяли участь керівник ХОДА Олександр Скакун, голова Харківської обласної ради Тетяна Єгорова-Луценко, керівники територіальних громад Харківщини, профільні спеціалісти та представники підрозділів ХОДА й облради.
На нараді йшлося про те, що запуск Єдиного Електронного Сервісу в Харківській області дозволить надати повний пакет соціальних і адміністративних послуг – близько 600 послуг – не тільки в ЦНАП, але й у старостинських округах.
Олександр Скакун розповів, що Єдиний електронний сервіс для населення планують створити на базі комунального підприємства «Харківські обласні комунікаційні системи». За словами керівника ХОДА, це підприємство вже має ефективне обладнання, яке відповідає всім вимогам у галузі кібербезпеки.
«Протягом півроку ми можемо вже отримати в кожній громаді та доставити до старостатів функції ЦНАП, які будуть надавати близько 500 послуг. Це буде пілот на всю Україну. Більш того, ми маємо обладнання з такими можливостями, що вже сьогодні є інтерес до нашого КП в Луганській і Донецькій областях. Ми можемо «чіпляти» на наше обладнання ще ці дві області, а, мабуть, ще й Полтавську. Але почнемо з нас. Ми повинні цю роботу зробити швидко та ефективно», - підкреслив Олександр Скакун.
Таким чином використання технічної бази КП дозволить швидко розгорнути систему й надати можливість населенню користуватися адміністративними й соціальними послугами в місці свого проживання. Як зауважив заступник директора КП «Харківські обласні комунікаційні системи» Сергій Бацко, створення Єдиного електронного сервісу також зменшить навантаження на працівників уже існуючих ЦНАП. Крім того, автоматизація процесів виключить вплив людського фактору на прийняття рішення, що своєю чергою відповідно знизить відсоток помилок.
«Наявність власного серверного кластеру в КП «ХОКС» дозволяє забезпечити безперервний доступ до сервісу в режимі 24/7 з урахуванням організації вже захищених каналів зв'язку. Нами був проведений пілотний проєкт, і Балаклійська та Донецька громади сьогодні вже користуються захищеними каналами зв'язку», - розповів Сергій Бацко.