Пів тисячі школярів Сходу України взяли участь у конкурсі рецензій «Читай-пиши»
Переможцями стали школярі з Харкова, Костянтинівки, селища Привілля (Донецька область) та селища Зориківка (Луганська область).
Вони рецензували книги Сергія Гридіна «Відчайдушні: повість-детектив», Сергія Бута «Листи з того світу», а також Ані Хромової «Космічні агенти проти сирного монстра» та Іларіона Павлюка «Я бачу, вас цікавить пітьма».
До журі цьогорічного конкурсу увійшли: Сергій Жадан, Андрій Курков, Ганна Улюра, Ірина Славінська, Анастасія Музиченко, Ярослав Підгора-Гвяздовський, Таня Стус, Галина Ткачук, Маша Сердюк.
Переможців визначали у вікових категоріях 10-13 та 14-17 років, у двох номінаціях: текстові та відеорецензії. Головним подарунком стане літня мандрівка Харковом, де школярі зможуть ознайомитися з різними професійними та культурними середовищами, що особливо цінно буде для майбутніх випускників. Крім того, вони отримають сертифікати на книжки та корисні ґаджети: планшети, смартгодинники і набори для відеоблогінгу тощо.
Повний список переможців – тут.
«Цього року загальний рівень конкурсних робіт значно вищий, аніж попередні. Рівень аналізу, критичного мислення та творчого осмислення прочитаного часом вражає, а глибина і щирість підлітків викликають захват», - розповідає дитяча письменниця і організаторка подій BaraBooka Настя Музиченко.
Важливою частиною проєкту «Читай-Пиши» були зустрічі з дітьми й вчителями в школах і соціокультурних осередках (бібліотеки, хаби) Луганщини та Донеччини.
«У школах на Сході України, як загалом і по всій країні, все тримається на вчителях. І, з одного боку, це добре, бо свідчить про те, що система дає можливість щось робити, працювати, реалізовуватись. І там, де є зацікавлені і захоплені своєю справою вчителі, з'являються нові активності, формуються простори і спільноти з дітей, а подекуди і батьків, - говорить письменник та співорганізатор конкурсу Сергій Жадан. - А з іншого - погано, бо це свідчить, що наша освітня система дуже вразлива. Там, де ми маємо пасивних і незацікавлених учителів, діти мають набагато менше можливостей для отримання якісних знань, розвитку, виходу за межі своїх можливостей».
Усього на конкурс надійшло 484 заявки (тоді як у 2020 році заявок було 302), з яких 342 текстові рецензії і 142 відео.